Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia lekkiej syntezy organicznej

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Kontrola jakości produktów organicznych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejetnośc korzystania z programów komputerowych (Word, Power Point, ChemDrow lub pokrewnych)
W-2znajomość języka angielskiego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w seminarium45
A-S-2opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury90
A-S-3przygotowanie prezentacji z postepów pracy90
A-S-4przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp60
A-S-5konsultacje z prowadzącym15
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D16-14_W01
ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technik, narzędizi i materiałów oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów organicznych
TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D16-14_U01
potrafi wykorzystać posiadanaą wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produktów lekkiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników i kosmetyków)
TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U16, TCH_2A_U18T2A_U11, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U06, InzA2_U08C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1
TCH_2A_D16-14_U02
potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień zagadnień związanych z technologią produktów lekkiej syntezy organicznej
TCH_2A_U05T2A_U04C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D16-14_K01
rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji
TCH_2A_K01, TCH_2A_K02T2A_K02, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2, C-3T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D16-14_W01
ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technik, narzędizi i materiałów oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów organicznych
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, właściwościach półproduktów i produktów organicznych
3,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu chemii organicznej
4,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów organicznych, wskazać kierunki rozwoju
4,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów organiczneych, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska
5,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów organiczneych, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska, sformułowac właściwe wnioski

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D16-14_U01
potrafi wykorzystać posiadanaą wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produktów lekkiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników i kosmetyków)
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań
3,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów
4,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
4,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
5,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców, sformułowac właściwe wnioski
TCH_2A_D16-14_U02
potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień zagadnień związanych z technologią produktów lekkiej syntezy organicznej
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przygotować conajmniej 2 prezentacje, dotyczące przeglądu literatury i postepów pracy dyplomowej
3,5potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,0potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,5potrafi przygotować klka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach
5,0potrafi przygotowac kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach, z podkresleniem zagadnień związanych ochrona środowiska

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D16-14_K01
rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji
2,0
3,0potrafi w spsob jasny i treściwy sformułować cel badań, plan ich realizacji, postępy pracy, ich wyniki oraz wnioski i przedstawic je w formie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W. Szczepaniak, "Metody instrumentalne w analizie chemicznej", PWN, Warszawa, 2007
  2. A.I. Vogel, Preparatyka Organiczna, WNT, Warszawa, 2006, III
  3. W. Zieliński, A. Rajca, "Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków organicznych", WNT, Warszawa, 2000

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań45
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w seminarium45
A-S-2opracowanie i przygotowanie prezentacji z przeglądu literatury90
A-S-3przygotowanie prezentacji z postepów pracy90
A-S-4przygotowanie i przedstawienie w formie prezentacji wyników i wniosków z badańp60
A-S-5konsultacje z prowadzącym15
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-14_W01ma wiedzę na temat opisanych w literaturze metod syntezy, stosowanych technik, narzędizi i materiałów oraz kierunkach rozwoju i właściwościach półproduktów i produktów organicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, właściwościach półproduktów i produktów organicznych
3,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów z zakresu chemii organicznej
4,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów organicznych, wskazać kierunki rozwoju
4,5potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów organiczneych, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska
5,0potrafi przedstawiić opisane w literaturze metod syntezy, stosowane techniki, i właściwości półproduktów i produktów organiczneych, wskazac kierunki rozwoju, zmniejszania zagrożen dla środowiska, sformułowac właściwe wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-14_U01potrafi wykorzystać posiadanaą wiedzę z literatury do analizy i oceny rozwiązań technicznych stosowanych w róznych procesach technologicznych realizowanych w zakresie produktów lekkiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników i kosmetyków)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań
3,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów
4,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
4,5potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców
5,0potrafi przeprowadzic analize danych literaturowych dotyczących badań i wykorzystac je w planowaniu procesów technologicznych, wyborze metod oczyszczania i analizy produktów oraz w wyborze surowców, sformułowac właściwe wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-14_U02potrafi przygotowac i przedstawiić w języku polskim ustne prezentacje dotyczące przeglądu literatury i określonych zagadnień zagadnień związanych z technologią produktów lekkiej syntezy organicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3,0
3,0potrafi przygotować conajmniej 2 prezentacje, dotyczące przeglądu literatury i postepów pracy dyplomowej
3,5potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,0potrafi przygotować kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków
4,5potrafi przygotować klka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach
5,0potrafi przygotowac kilka prezentacji, dotyczących przeglądu literatury i poszczególnych etapów pracy dyplomowej, omówienia wyników i sformułowania właściwych wnosków, przedstawienia problemów i spsobów ich rozwiążania w dalszych badaniach, z podkresleniem zagadnień związanych ochrona środowiska
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D16-14_K01rozumie cel i potrzebę rozwiązania okreslonego problemu badawczego, zaproponować i zrelizowac jego rozwiązanie i przedstawić to innym, w formie prezentacji i/lub publikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadami tworzenia tekstów technicznych, przygotowania i prowadzenia prezentacji
C-2ukształtowanie umiejętnośći logicznego i treściwegp przedstawiania literatury, postepu pracy badawczej i formułowania właściwych wniosków
C-3ukształtowanie umiejętności dostrzegania i formułowania problemów związanych z praca badawczą i prowadzenia dyskusji
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studenta w formie prezentacji poszczególnych etapów wykonywanej pracy dyplomowej: przeglądu literatury związanej z tematyka pracy dyplomowej, postepu w pracy eksperymentalnej oraz wyników i wniosków z wykonanych badań. Dyskusja nad rozwiązaniem problemów zaistniałych podczas wykonywania badań
Metody nauczaniaM-1metody aktywizujące, seminarium dyplomowe, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena prezentacji i aktywności na seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w spsob jasny i treściwy sformułować cel badań, plan ich realizacji, postępy pracy, ich wyniki oraz wnioski i przedstawic je w formie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0