Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Zmuda <Arkadiusz.Zmuda@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego, podstawowego i kierunkowego oraz przedmiotów specjalnościowych, w szczególności z zakresu ochrony własności intelektualnej, rysunku technicznego, podstaw konstrukcji maszyn, siłowni okrętowych, silników i układów napędowych oraz pomp, sprężarek i wentylatorów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
C-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
C-3Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.28
T-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Zebranie materiałów związanych z tematem pracy przejściowej.20
A-P-3Opracowanie końcowe tematyki pracy przejściowej w zwartej formie.45
A-P-4Przygotowanie wyników pracy w formie prezentacji.5
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-12_W01
Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem.
O_1A_W16, O_1A_W17, O_1A_W13, O_1A_W14T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-12_U01
Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
O_1A_U02, O_1A_U05, O_1A_U09, O_1A_U13, O_1A_U12T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U10, T1A_U15, T1A_U16InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-2T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-3, S-2
O_1A_D2-12_U02
Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz.
O_1A_U04, O_1A_U07, O_1A_U05T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06C-3, C-2T-P-2M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D2-12_K01
Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
O_1A_K02, O_1A_K08T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-2, C-1T-P-1M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-12_W01
Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi ogólnie podać zagadnienia omawiane na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-12_U01
Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
2,0Student nie potrafi samodzielnie pozyskać informacji z literatury, rozwiązać postawionego zadania oraz przygotować pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową
3,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych
5,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
O_1A_D2-12_U02
Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz.
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowań oraz prezentacji wyników zawartych w pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej
3,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D2-12_K01
Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
2,0Student nie rozumie pozatechnicznych i społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych i społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Literatura wskazana przez prowadzącego dotycząca zadanych tematów prac przejściowych

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.28
T-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Zebranie materiałów związanych z tematem pracy przejściowej.20
A-P-3Opracowanie końcowe tematyki pracy przejściowej w zwartej formie.45
A-P-4Przygotowanie wyników pracy w formie prezentacji.5
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D2-12_W01Student posiada wiedzę z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, tj. społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań związanych z rozwiązywanym problemem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W16ma wiedzę w zakresie rodzajów napędów obiektów oceanotechnicznych, układów przeniesienia napędu, budowy siłowni okrętowych
O_1A_W17ma wiedzę w zakresie wyposażenia obiektów oceanotechnicznych w urządzenia, instalacje i systemy bezpieczeństwa, w tym urządzenia pokładowe, instalacje ładunkowe, balastowe, do pozyskiwania zasobów morskich, sanitarne, klimatyzacyjne, wentylacyjne, grzewcze, itp.
O_1A_W13ma wiedzę w zakresie materiałów konstrukcyjnych obiektów technicznych, ich cech wytrzymałościowych, technologicznych, wibroakustycznych, przeciwpożarowych; wpływu materiałów na zdrowie człowieka; możliwości ich utylizacji i recyklingu
O_1A_W14ma wiedzę w zakresie rodzajów, budowy i funkcji obiektów oceanotechnicznych oraz związanych z nimi problemów projektowych i eksploatacyjnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
Treści programoweT-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi ogólnie podać zagadnienia omawiane na zajęciach
3,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach
4,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania
4,5Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania
5,0Student posiada wiedzę w zakresie przedmiotu, potrafi podać i scharakteryzować zagadnienia omawiane na zajęciach, jak również potrafi omówić zakresy ich stosowania oraz efektywność wykorzystania, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D2-12_U01Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
O_1A_U09potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko
O_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
O_1A_U12potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej.
C-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
Treści programoweT-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.
T-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie pozyskać informacji z literatury, rozwiązać postawionego zadania oraz przygotować pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową
3,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych
5,0Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D2-12_U02Student posiada umiejętności przygotowania różnego typu opracowań oraz przedstawiania i prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej, jak również własnych opinii i analiz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej.
C-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
Treści programoweT-P-2Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
M-2Metoda programowana z wykorzystaniem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowań oraz prezentacji wyników zawartych w pracy przejściowej
3,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej
3,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków
4,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń
4,5Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach
5,0Student potrafi samodzielnie przygotować różnego typu opracowania oraz prezentację wyników zawartych w pracy przejściowej wraz z przedstawieniem wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o przedstawionych wynikach, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D2-12_K01Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym ich wpływ na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania.
C-1Poszerzenie i pogłębienie wiedzy z zakresu projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w oceanotechnice z uwzględnieniem najistotniejszych nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych.
Treści programoweT-P-1Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące: - zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej, - realizację założonego celu pracy, - opracowanie końcowe w zwartej formie.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie pozatechnicznych i społecznych aspektów działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0Student ma podstawową świadomość o pozatechnicznych i społecznych aspektach działalności inżynierskiej oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje
4,5Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełną świadomość i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty działalności inżynierskiej oraz zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za podejmowane decyzje; ponadto potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny