Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych
Sylabus przedmiotu Ekonomia i zarządzanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomia i zarządzanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Alina Gładzicka-Janowska <Alina.Gladzicka-Janowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie pojęć z zakresu ekonomii |
C-2 | Zapoznanie studentów z miernikami procesu gospodarowania |
C-3 | Zapoznanie studentów z funkcjami gospodarowania w procesie wzrostu i narzędzami polityki ekonomicznej |
C-4 | Umiejętność przygotowania biznes planu nowego przedsięwzięcia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii. Mechanizm rynkowy | 2 |
T-W-2 | Działalność przedsiębiorstwa i sposoby jego rozwoju. Mierniki procesów gospodarowania. Innowacje | 2 |
T-W-3 | PKB i model wzrostuy gospodarczego | 2 |
T-W-4 | Polityki ekonomiczne rządu. Europejski System Walutowy | 4 |
T-W-5 | Zasady i metody stosowane w planowaniu, organizowaniu, zatrudnianiu. kierowaniu i kontroli procesu zarządzania. Style zarządzania | 4 |
T-W-6 | Zasady i metody sporządzania biznesplanu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Konsultacje do wykładu | 3 |
A-W-2 | Praca własna (czytanie literatury) | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-4 | Obecność na zaliczeniu | 15 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M-1 Metody podające (wykład informacyjny, opis , wyjasnienie) |
M-2 | M-2 Metody problemowe (wykład problemowy) |
M-3 | M-3 Metody aktywizujące (metoda sytuacja, metoda przypadków) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zastosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_BO1_W01 Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomii i zarządzania | O_1A_W02 | T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W04 | C-1, C-2, C-4 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_BO1_U01 Umiejętność rozrózniania problemów ekonomiczno-społecznych w gospodarce państwowej | O_1A_U14 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1, C-3 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_BO1_K01 Zobobycie odpowiednich kwalifikacji w zakresie przedmiotu | O_1A_K05 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1, C-2 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_BO1_W01 Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu ekonomii i zarządzania | 2,0 | Student nie podstawowycy pojęć z zakresu przedmiotu ekonomia i zarządzanie |
3,0 | Student definiuje niektóre pojęcia z zakresu przedmiotu ekonomia i zarządzanie | |
3,5 | Student poprawnie definiuje większość pojęć z zakresu przedmiotu ekonomia i zarządzanie | |
4,0 | Student zna definicje wszystkich pojęć z zakresu przedmiotu ekonomia i zarządzanie | |
4,5 | Student poprawnie definiuje wszystkie kluczowe problemy w zakresie ekonomii i zarządzania | |
5,0 | Student samodzielnie identyfikuje narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problermu, z uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_BO1_U01 Umiejętność rozrózniania problemów ekonomiczno-społecznych w gospodarce państwowej | 2,0 | Student nie posiada niezbędnych umiejętności w zakresie przedmiotu ekonomia i zarządzanie |
3,0 | Student niezbyt umiejętnie definiuje pojęcia z zakresu ekonomii i zarządzania | |
3,5 | Student poprawnie definiuje więkość pojęć z zakresu przedmiotu ekonomia i zarządzanie | |
4,0 | Student zna definicje wszystkich pojęć w zakresie przedmiotu ekonomia i zarządzanie | |
4,5 | Student umiejętne wykorzystuje narzędzia potrzebne do rozwiązywania problemów z zakresu ekonomii i zarządzania | |
5,0 | Student posiada pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ekonomia i zarządzania |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_BO1_K01 Zobobycie odpowiednich kwalifikacji w zakresie przedmiotu | 2,0 | Student nie posiada kompetenecji w zakresie ekonomii i zarządzania |
3,0 | Kompetenecje studenta sprowadzają się do wybiórczego rozumienia zakresu przedmiotu ekonomia i zarządzanie | |
3,5 | Student posiada podstawowe kompetencje w zakresie ekonomii i zarządzania | |
4,0 | Kompetencje student anie są pełne, ale umie kształtować odpowiednie postawy w zakresie ekonomii i zarządzania | |
4,5 | Kompetencje studenta nie w pełni ukształtowanie, jednak dobrze radzi sobie z zagadnieniami w zakresie ekonomii i zarządzania | |
5,0 | Student posiada pełne kompetencje w zakresie przedmiotu ekonomia i zarządzanie |
Literatura podstawowa
- Begg D., Fisher S., Dornbush R., Ekonomia, PWN, Warszawa, 1994
- Milewski R., Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa, 1998
- Kostera M., Nowe kierunki w zarządzaniu, podręcznik, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2010
- Kieżun W., Sprawne zarządzanie organizację. Zarys teoriii i praktyki., Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 1997