Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_A01_U01 | Posiada umiętności w zakresie zastosowania narzędzi informatycznych do rozwiązywania zadań i publikowania informacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej. |
---|
O_1A_U03 | ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych |
O_1A_U05 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Student zna zakres zagadnień objętych egzaminem ECDL |
---|
C-2 | Student potrafi utworzć i zamieścić prostą stronę internetową lub blog |
C-3 | Studentowi znana jest tematyka e-learningu |
C-4 | Student zna problematykę bezpieczeństwa w sieci |
Treści programowe | T-W-3 | Narzędzia office: przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafika menedżerska i prezentacyjna. |
---|
T-W-4 | Usługi w sieciach lokalnych. |
T-W-5 | Platformy usługowe w internecie |
T-W-6 | Strony www i blogi - tworzenie i zamieszczanie. |
T-W-7 | Portale społecznościowe |
T-W-8 | Bezpieczeństwo w sieci |
T-W-9 | E-learnirng: zarządzanie platformą LMS, Tworzenie kursów e-laerningowych. |
T-L-1 | Podstawy technik informatycznych |
T-L-2 | Użytkowanie komputerów |
T-L-3 | Przetwarzanie tekstu |
T-L-4 | Arkusze kalkulacyjne |
T-L-5 | Bazy danych |
T-L-6 | Grafika menedżerska i prezentacyjna |
T-L-7 | Tworzenie kursów e-learningowych |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające |
---|
M-2 | Metody aktywizujące |
M-3 | Metody praktyczne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie poszczególnych partii materiałów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi określić narzędzia do wybranego zadania |
3,0 | Potrafi określić narzędzia do wybranego zadania, ma trudności z realizacją zadania |
3,5 | Posiada wiedzę na poziomie między 3,0 a 4,0 |
4,0 | Potrafi określić odpowiednie narzędzia do wybranego zadania, realizuje zadanie z wykorzystaniem podstawowej funkcji narzędzia |
4,5 | Posiada wiedzę na poziomie między 4,0 a 5,0 |
5,0 | Potrafi określić odpowiednie narzędzia do wybranego zadania, realizuje zadanie z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji narzędzia |