Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Giełdy rolne i ich organizacja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Giełdy rolne i ich organizacja
Specjalność Doradztwo rolnicze
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Zenon Królikowski <Zenon.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie istoty i funkcji rynku w ogóle i rynków zorganizowanych
C-2Wiedza o elementarnych prawach rynku i ich działaniu w różnych fazach obrotu towarowego
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Kanały dystrybucyjne i przebiegi towarowe. Organizacja obrotu na rynku rolnym1
T-W-2Rynek, istota i funkcje. Konkurencja w gospodarce rynkowej1
T-W-3Elementarne prawa rynku w gospodarce żywnościowej1
T-W-4Struktura podmiotowa rynku rolno-żywnościowego1
T-W-5Rynki zorganizowane, giełdy towarowe, giełdy rolne.2
T-W-6Stadaryzacja towarów rolnych jako podstawa sformalizowanych obrotów. Formalizacja obrotu towarowego.1
T-W-7Organizacja giełdy rolnej. Regulamin, izba rozliczeniowa.2
T-W-8Spozycie zywności w Polsce w latach 1950-20101
T-W-9Marże pośrednictwa na rynku rolnym2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym12
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów - dokumentów, przepisów prawnych, - udział w konsultacjach, - przygotowanie tematycznych opracowań pisemnych18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D06_W01
ma wiedzę o istocie i funkcjach rynku i specyfice rynków zorganizowanych
ROL_2A_W04R2A_W08C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4
ROL_2A_D06_W02
Ma wiedze o funkcjonowaniu rynku rolno-żywnościowego
ROL_2A_W09R2A_W05, R2A_W07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4
ROL_2A_D06_W03
Ma wiedze o kanałach dystrybucji, oraz organizacji i funkcjonowania giełdy towarowej
ROL_2A_W07R2A_W03, R2A_W07C-2, C-3T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D06_U01
Potrafi zaprojektować system dystrybucji produktów rolo-zywnościowych
ROL_2A_U01R2A_U01, R2A_U03C-2, C-3T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4
ROL_2A_D06_U02
Ma umijetność rozpoznania wymagań obowiązujących na rynkach zorganizowanych
ROL_2A_U02R2A_U03, R2A_U06C-1, C-3T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D06_K01
Jest świadomym obserwatorem funkcjonowania rynków zorganizowanych
ROL_2A_K01R2A_K01, R2A_K07C-1, C-3T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D06_W01
ma wiedzę o istocie i funkcjach rynku i specyfice rynków zorganizowanych
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowa wiedzę o istocie i funkcjach rynku
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_2A_D06_W02
Ma wiedze o funkcjonowaniu rynku rolno-żywnościowego
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowa wiedzę o funkcjonowaniu rynku rolno-zywnościowego
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_2A_D06_W03
Ma wiedze o kanałach dystrybucji, oraz organizacji i funkcjonowania giełdy towarowej
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowa wiedzę o kanałach dystrybucji oraz organizacji gieldy towarowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D06_U01
Potrafi zaprojektować system dystrybucji produktów rolo-zywnościowych
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowe umiejetności w zakresie doboru kanałów dystrybucji do produktów rolnych
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_2A_D06_U02
Ma umijetność rozpoznania wymagań obowiązujących na rynkach zorganizowanych
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, potrafi rozpoznać podstawowe wymagania obowiązujące na rynkach zorganizowanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D06_K01
Jest świadomym obserwatorem funkcjonowania rynków zorganizowanych
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma swiadomość istoty funkcjonowania rynków zorganizowanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Drewiński M., Giełdy towarowe, PWE, Warszawa, 1997
  2. Sznajder M., Trębacz A., Adamczyk G., Rynek rolny, Poznań, 1997
  3. Wojciechowski M., Dudziński J., Międzynarodowe rynki zorganizowane, Wydawnctwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Perenc J.(red.), Analiza i funkcjonowanie rynku, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 1998
  2. Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa, 1997

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kanały dystrybucyjne i przebiegi towarowe. Organizacja obrotu na rynku rolnym1
T-W-2Rynek, istota i funkcje. Konkurencja w gospodarce rynkowej1
T-W-3Elementarne prawa rynku w gospodarce żywnościowej1
T-W-4Struktura podmiotowa rynku rolno-żywnościowego1
T-W-5Rynki zorganizowane, giełdy towarowe, giełdy rolne.2
T-W-6Stadaryzacja towarów rolnych jako podstawa sformalizowanych obrotów. Formalizacja obrotu towarowego.1
T-W-7Organizacja giełdy rolnej. Regulamin, izba rozliczeniowa.2
T-W-8Spozycie zywności w Polsce w latach 1950-20101
T-W-9Marże pośrednictwa na rynku rolnym2
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym12
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów - dokumentów, przepisów prawnych, - udział w konsultacjach, - przygotowanie tematycznych opracowań pisemnych18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D06_W01ma wiedzę o istocie i funkcjach rynku i specyfice rynków zorganizowanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W04zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, ochrony i zarządzania zasobami własności intelektualnej, bezpieczeństwa i higieny pracy w produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty i funkcji rynku w ogóle i rynków zorganizowanych
C-2Wiedza o elementarnych prawach rynku i ich działaniu w różnych fazach obrotu towarowego
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce
Treści programoweT-W-2Rynek, istota i funkcje. Konkurencja w gospodarce rynkowej
T-W-4Struktura podmiotowa rynku rolno-żywnościowego
T-W-5Rynki zorganizowane, giełdy towarowe, giełdy rolne.
T-W-8Spozycie zywności w Polsce w latach 1950-2010
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowa wiedzę o istocie i funkcjach rynku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D06_W02Ma wiedze o funkcjonowaniu rynku rolno-żywnościowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W09posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu kształtowania terenów rekreacyjnych, inwentaryzacji i waloryzacji przyrodniczej oraz funkcjonowania i kształtowania krajobrazu rolniczego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty i funkcji rynku w ogóle i rynków zorganizowanych
C-2Wiedza o elementarnych prawach rynku i ich działaniu w różnych fazach obrotu towarowego
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce
Treści programoweT-W-1Kanały dystrybucyjne i przebiegi towarowe. Organizacja obrotu na rynku rolnym
T-W-3Elementarne prawa rynku w gospodarce żywnościowej
T-W-6Stadaryzacja towarów rolnych jako podstawa sformalizowanych obrotów. Formalizacja obrotu towarowego.
T-W-7Organizacja giełdy rolnej. Regulamin, izba rozliczeniowa.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowa wiedzę o funkcjonowaniu rynku rolno-zywnościowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D06_W03Ma wiedze o kanałach dystrybucji, oraz organizacji i funkcjonowania giełdy towarowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W07ma rozszerzoną wiedzę z zakresu klimatycznych uwarunkowań produkcji roślinnej, wykorzystania klimatu w celach leczniczych i rekreacyjnych oraz prognozowania optymalnych warunków bioklimatu dla potrzeb projektowania miejscowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Cel przedmiotuC-2Wiedza o elementarnych prawach rynku i ich działaniu w różnych fazach obrotu towarowego
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce
Treści programoweT-W-2Rynek, istota i funkcje. Konkurencja w gospodarce rynkowej
T-W-8Spozycie zywności w Polsce w latach 1950-2010
T-W-3Elementarne prawa rynku w gospodarce żywnościowej
T-W-7Organizacja giełdy rolnej. Regulamin, izba rozliczeniowa.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowa wiedzę o kanałach dystrybucji oraz organizacji gieldy towarowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D06_U01Potrafi zaprojektować system dystrybucji produktów rolo-zywnościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł (zasoby medialne, Internet). Tworzenie informacji, krytyczne selekcjonowanie danych, gromadzenie, przechowywanie, twórcze przetwarzanie, z zachowaniem praw własności, intelektualnej, służące do opisu zjawisk przyrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
Cel przedmiotuC-2Wiedza o elementarnych prawach rynku i ich działaniu w różnych fazach obrotu towarowego
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce
Treści programoweT-W-5Rynki zorganizowane, giełdy towarowe, giełdy rolne.
T-W-1Kanały dystrybucyjne i przebiegi towarowe. Organizacja obrotu na rynku rolnym
T-W-6Stadaryzacja towarów rolnych jako podstawa sformalizowanych obrotów. Formalizacja obrotu towarowego.
T-W-9Marże pośrednictwa na rynku rolnym
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma podstawowe umiejetności w zakresie doboru kanałów dystrybucji do produktów rolnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D06_U02Ma umijetność rozpoznania wymagań obowiązujących na rynkach zorganizowanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U02Posiada umiejętność wprowadzania do praktyki rolniczej nowoczesnych technologii dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty i funkcji rynku w ogóle i rynków zorganizowanych
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce
Treści programoweT-W-2Rynek, istota i funkcje. Konkurencja w gospodarce rynkowej
T-W-4Struktura podmiotowa rynku rolno-żywnościowego
T-W-3Elementarne prawa rynku w gospodarce żywnościowej
T-W-7Organizacja giełdy rolnej. Regulamin, izba rozliczeniowa.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, potrafi rozpoznać podstawowe wymagania obowiązujące na rynkach zorganizowanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D06_K01Jest świadomym obserwatorem funkcjonowania rynków zorganizowanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_K01Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w rolnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się prze całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Poznanie istoty i funkcji rynku w ogóle i rynków zorganizowanych
C-3Poznanie zasad i organizacji obrotu rolnego w Polsce
Treści programoweT-W-5Rynki zorganizowane, giełdy towarowe, giełdy rolne.
T-W-8Spozycie zywności w Polsce w latach 1950-2010
T-W-1Kanały dystrybucyjne i przebiegi towarowe. Organizacja obrotu na rynku rolnym
T-W-7Organizacja giełdy rolnej. Regulamin, izba rozliczeniowa.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopien wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania formułowanych tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, zadania), - organizacja - plan pracy, - dobór materialów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu.
S-3Ocena formująca: aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów.
S-4Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student opanował materiał programu kształcenia w stopniu dostatecznym, ma swiadomość istoty funkcjonowania rynków zorganizowanych
3,5
4,0
4,5
5,0