Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Renata Dobromilska <Renata.Dobromilska@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>, Ewa Rekowska <Ewa.Rekowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych. |
W-2 | Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu statystyki i informatyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu ogrodnictwa. |
C-2 | Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych. |
C-3 | Zapoznanie z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych. |
C-4 | Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją. |
C-5 | Zapoznanie z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego. | 10 |
T-S-2 | Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań. | 10 |
20 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników badań - tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna. | 8 |
T-S-2 | Interpretacja i dyskusja wyników badań. | 7 |
T-S-3 | Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań. | 5 |
20 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-2 | Konsultacje związane z tematyką badań. | 15 |
A-S-3 | Studiowanie fachopwej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej | 25 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-2 | Konsultacje u promotora pracy | 15 |
A-S-3 | Opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej. | 25 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji. | 15 |
A-S-3 | Konsultacje związane z tematyką badań u promotora pracy | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne - pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy wykonywanej pracy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C10_W01 Student zna zasady prowadzenia badań i opracowania na ich podstawie pracy magisterskiej. | OG_2A_W02, OG_2A_W03 | R2A_W01, R2A_W03, R2A_W04 | InzA2_W05 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C10_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy dyplomowej. | OG_2A_U01 | R2A_U01, R2A_U03 | InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U07 | C-1, C-3 | T-S-1 | M-2, M-4, M-1 | S-2 |
OG_2A_C10_U02 Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań. | OG_2A_U01 | R2A_U01, R2A_U03 | InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U07 | C-2, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-2, M-3, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C10_K01 Student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialne za końcowy wynik pracy. | OG_2A_K05 | R2A_K02 | — | C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-1 | M-2, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
OG_2A_C10_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją ogrodniczą. | OG_2A_K07 | R2A_K08 | InzA2_K02 | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3, T-S-1 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C10_W01 Student zna zasady prowadzenia badań i opracowania na ich podstawie pracy magisterskiej. | 2,0 | Student nie opanował wiedzy na temat zasad prowadzenia badań i pisania pracy magisterskiej. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze na temat struktury , układu pracy itp. stosuje je w odniesieniu do własnej pracy magisterskiej. Zna metody badan stosowane we własnej pracy.. | |
3,5 | Student opanował w dostaecznym stopniu wiedze na temat struktury , układu pracy itp. stosuje je w odniesieniu do własnej pracy dyplomowej. Zna metody badan stosowane we własnej pracy. | |
4,0 | Student dobrze opanował wiedze na temat struktury, układu pracy dyplomowej. Zna metody badan stosowane we własnej pracy. | |
4,5 | Student dobrze opanował wiedze na temat struktury, układu pracy dyplomowej z róznych dziedzin. Zna metody badan stosowane nie tylko we własnej pracy. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanował wiedze na temat struktury, układu pracy itp. z róznych dziedzin. Zna metody badan stosowane w róznych dziedzinach, własciwei je ocenia i wyciaga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C10_U01 Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, metody badań stosowanych w pracach magisterskich i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy dyplomowej. | 2,0 | Student jest niezdolny do wykonania pracy magisterskiej. |
3,0 | Student zadowalająco posiadł umiejętność opracowania pracy magisterskiej. | |
3,5 | Student zna podstawy wykonywania pracy magisterskiej, metody badań stosowanych we własnej pracy. | |
4,0 | Student dobrze opanował zasady wykonywania pracy magisterskiej i metod badań wykorzystanych we własnej pracy. | |
4,5 | Student bardzo dobrze opanował zasady wykonywania pracy magisterskiej i metody badań wekorzystywanych w pracy własnej i innych. | |
5,0 | Student bardzo dobrze opanaował zasady wykonywania pracy magisterskiej, różne metody badań, które stosuje się w pracach dyplomowych. | |
OG_2A_C10_U02 Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań. | 2,0 | Student nie posiadł umiejętności redagowania pracy magisterskiej w stopniu zadowalającym. |
3,0 | Student ma problemy z właściwym redagowaniem pracy magisterskiej, cytowaniem literatury fachowej, zestawianiem i interpretowaniem wyników badań. | |
3,5 | Student bez większych zastrzeżeń redaguje pracę magisterską, cytuje fachową literaturę głównie w języku polskim, prawidłowo zestawia wyniki własnych badań, ma niewielkie problemy z właściwą ich interpretacją. | |
4,0 | Student dobrze opanował zasady redagowania pracy magisterskiej, cytuje fachową literaturę w języku polskim i obcojęzyczną, prawidłowo zestawia i interpretuje wyniki badań. | |
4,5 | Student bardzo dobrze opanował zasady redagowania pracy magisterskiej, cytuje najnowszą, związaną ściśle z tematyką pracy literaturę krajową i zagraniczną, jest kreatywny i samodzielny przy zestawianiu i interpretowaniu wyników. | |
5,0 | Student jest bardzo samodzielny i kreatywny pray redagowaniu pracy magisterskiej, cytuje najnowszą literaturę krajową i zagraniczną, właściwie zestawia i interpretuje wyniki badań, poddając je ocenie i dyskusji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C10_K01 Student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialne za końcowy wynik pracy. | 2,0 | Student nie potrafi pracować w zespole. |
3,0 | Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej, nie wykazuje własnej inicjatywy. | |
3,5 | Student uczestniczy w pracy zespołowej sporadycznie przejawiając własną inicjatywę. | |
4,0 | Student jest w stanie zorganizować pracę zespołową. | |
4,5 | Student z dobrym skutkiem jest w stanie zorganizować pracę zespołową. | |
5,0 | Student z bardzo dobrym skutkiem i zaangażowaniem organizuje pracę w zespole przejmując w nim rolę przywódczą. | |
OG_2A_C10_K02 Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją ogrodniczą. | 2,0 | Student nie jest zainteresowany wukonaniem badań i zredagowaniem pracy magisterskiej. |
3,0 | Student biernie uczestniczy w zajęciach, przy wykonywaniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej nie wykazuje własnej inicjatywy. | |
3,5 | Student jest mało aktywny podczas zajęć, wykazuje pewną inicjatywę przy prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
4,0 | Student jest aktywny podczas zajęć, wykazuje własną inicjatywę przy prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
4,5 | Student jest bardzo aktywny podczas zajęć, wykazuje dużą inicjatywę przy prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej. | |
5,0 | Student przejmuje inicjatywę podczas prowadzenia badań i redagowania pracy magisterskiej, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplonową., Złote Myśli, 2006
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., TAWPN Universitates, Kraków, 2006