Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Współczesne trendy w warzywnictwie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne trendy w warzywnictwie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Rekowska <Ewa.Rekowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Słodkowski <Pawel.Slodkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wiadomości z zakresu warzywnictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowymi trendami w hodowli i nasiennictwie roślin warzywnych |
C-2 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami produkcji rozsad warzyw |
C-3 | Zapoznanie studentów z nowymi technologiami w uprawie wybranych gatunków warzyw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zdrowotność jako ważny parametr jakości nasion, postęp w hodowli i nasiennictwie roślin warzywnych. nowoczesne metody produkcji rozsad warzyw. | 10 |
T-W-2 | Nowe technologie w uprawie wybranych gatunków warzyw. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, film, dyskusja dydaktyczna | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe: dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody eksponujące: prezentacja multimedialna, film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C03_W01 Ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w produkcji warzywniczej. | OG_2A_W03 | R2A_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C03_U02 Posiada umiejętność wdrażania nowych technologii uprawy do produkcji warzywniczej | OG_2A_U03 | R2A_U05, R2A_U06 | InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U07 | C-3 | T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C03_K03 Ma świadomość dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii stosowanych w warzywnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | OG_2A_K01 | R2A_K01, R2A_K07 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C03_W01 Ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w produkcji warzywniczej. | 2,0 | Student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę dotyczącą aktualnych trendów w warzywnictwie | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę na temat aktualnych trendów w produkcji warzywniczej i charakteryzuje zagadnienia związane z perspektywami rozwoju tej dziedziny produkcji | |
4,0 | Student dobrze zna problemy i osiągnięcia współczesnego warzywnictwa w Polsce i na świecie | |
4,5 | Student ma szeroką wiedzę na temat aktualnych trendów produkcji warzywniczej w Polsce i na świecie | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna zagadnienia dotyczące aktualnych problemów i osiągnięć współczesnego warzywnictwa w Polsce i na świecie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C03_U02 Posiada umiejętność wdrażania nowych technologii uprawy do produkcji warzywniczej | 2,0 | Student nie opanował w stopniu podstawowym umiejętności wynikającej z tematyki zajęć |
3,0 | Student opanował w stopniu podstawowym umiejętności wdrażania nowych technologii w produkcji warzywniczej | |
3,5 | Student potrafi zastosować nowe technologie w produkcji większości omawianych gatunków warzyw | |
4,0 | Student dobrze zna i potrafi dobrać odpowiednie metody uprawy w produkcji konkretnych gatunków warzyw | |
4,5 | Student opanował w dobrym stopniu nowe technologie uprawy omawianych gatunków warzyw i jest w stanie zaproponować konkretne rozwiązania technologiczne w uprawie warzyw | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna nowe technologie uprawy warzyw i potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie technologie uprawy omawianych gatunków |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C03_K03 Ma świadomość dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii stosowanych w warzywnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | 2,0 | Ma małą świadomość dokształcania i doskonalenia w zakresie wykorzystania nowych technologii w produkcji warzyw |
3,0 | Student ma małą świadomość ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia, jak i potrzeby uczenia się przez całe życie | |
3,5 | Student ma świadomość dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii stosowanych w warzywnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia przez całe życie w zakresie nowych technologii stosowanych w warzywnictwie | |
4,5 | Student ma wysoką świadomość dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii stosowanych w warzywnictwie oraz potrzebę uczenia się przez całe życie | |
5,0 | Student ma bardzo wysoką świadomość dokształcania i doskonalenia w zakresie nowych technologii stosowanych w produkcji warzywniczej oraz potrzeby uczenia się przez całe życie |
Literatura podstawowa
- Hasło Ogrodnicze, Plantpress, Kraków
- Mój piękny ogród, Burda Publishing Polska sp. z o.o., Warszawa
- Działkowiec, Wydaw. Działkowiec, Warszawa
- Warzywa, Plantpress, Kraków
- Herba Polonica, Instytut Włókien Sztucznych i Naturalnych, Poznań
- Panacea, Labofarm, Gdańsk