Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OS_2A_O03-2_U01 | Student potrafi samodzielnie dokonać wyceny klasy bonitacyjnej oraz przyrodniczo-rolniczej gleb |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OS_2A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. Posiada umiejętność stosowania pogłębionych metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych w odniesieniu do ochrony i kształtowania środowiska. |
---|
OS_2A_U07 | Samodzielnie lub w zespole inwentaryzuje i waloryzuje zasoby przyrody. Zna i potrafi sporządzać rozszerzone bilanse związane z prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. Przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanych przez siebie zadań z zakresu ochrony środowiska i krajobrazu. Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności klasyfikacji przyrodniczej i rolniczej gruntów wg obowiązujących w Polsce systemów. Nabycie umiejętność właściwego zagospodarowania gruntów rolnych i leśnych |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Kryteria i podstawy podziału na typy siedliskowe lasu w oparciu o warunki glebowo-wodne |
---|
T-W-3 | Kryteria i podstawy wyodrębniania klas bonitacyjnych. |
T-W-6 | Dokumentacja klasyfikacyjna gleb |
T-W-4 | Kryteria i podstawy podziału gleb na kompleksy przydatności rolniczej gleb - grunty orne, użytki zielone |
T-W-1 | Metody badania gleb. Kategorie użytkowania gleb. Systemy klasyfikacji gleb |
T-W-2 | Określenie wartości rolniczej gleb na podstawie ich cech morfologicznych, właściwości fizycznych i chemicznych, stopnia kultury gleby, kategorii wilgotnościowej, stopnia narażenia na erozję i łatwości uprawy |
T-A-2 | Ustalenie klas bonitacyjnych badanych gleb |
T-A-3 | Ustalenie kompleksów przydatności rolniczej badanych gleb |
T-A-4 | Ustalenie typu siedliskowego lasu |
T-A-1 | Technika wykonywania prac klasyfikacyjnych i dokumentacja klasyfikacyjna. |
T-A-5 | Określenie przydatności analizowanej gleby według sposobu jej użytkowania i dobór roślin uprawnych (rolniczych, ogrodniczych) i leśnych |
Metody nauczania | M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Praca w grupach - praca z monolitami glebowymi. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowanych i opracowanych samodzielnie monolitów glebowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie podsumowujące zdobytą wiedzę na wykładach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |