Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D14/04_U01 | Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U16 | Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
---|
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
I_2A_U03 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C# |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C# |
C-3 | Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową |
Treści programowe | T-W-1 | Uogólnienia: klasy, struktury, metody i delegaty i interfejsy uogólnające |
---|
T-W-2 | Zaawansowane techniki programowania z wykorzystaniem uogólnień: posługiwanie się hierarchją klas uogólnających, przeciążanie metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancja i kontrawariancja parametrów typu uogólnającego, tworzenie instancji obiektów typów uogólnających |
T-W-4 | Zaawansowane techniki zastosowania technologii LINQ: typy anonimowe, tworzenie połaczenia grupowego, metody tworzenia zapytań, drzewa wyrażeń, metody rozszerzenia, PLINQ |
T-W-6 | Biblioteka C#: składniki przestrzeni nazw System: klasa Math, struktury .NET, odpowiadające wartościowym typom wbudowanym, klasa Array i sortowanie w tablicach |
T-W-5 | Kody niebezpieczne, wskaźniki, typy zerowane i słowa kluczowe |
T-W-3 | Podsatwy technologii LINQ: Tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, techniki posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join" |
T-W-7 | Biblioteka C#: Klasa BitConverter. klasa Random, klasa GC i zarządzanie pamięcią, klasa object, klasa Tuple, interfejsy (IComparable, IEquatable, IConvertible i inne) |
T-L-1 | Techniki tworzenia i posługiwania się uogólnieniami |
T-L-5 | Badania zagadnień powiązanych z konicznością tworzenia kodów niebezpiecznych: posługiwanie się wskaźnikamii i typami zerowanymi |
T-L-6 | Techniki posługiwania się biblioteką C#: składniki przestrzeni nazw System, klasa Math, struktury .NET, odpowiadające wartościowym typom wbudowanym, klasa Array i sortowanie w tablicach |
T-L-4 | Metody wykorzystania technologii LINQ: tworzenie typów anonimowych, tworzenie połaczenia grupowego, tworzenie zapytań, wykorzystanie drzew wyrażeń i metod rozszerzenia |
T-L-7 | Badania składników biblioteki C#: Klasa BitConverter. klasa Random, klasa GC i zarządzanie pamięcią, klasa object, klasa Tuple, interfejsy (IComparable, IEquatable, IConvertible i inne) |
T-L-2 | Techniki posługiwania się hierarchją klas uogólnających, przeciążaniem metod wirtualnych w klasie uogólnającej, kowariancją i kontrawariancją parametrów typu uogólnającego |
T-L-8 | Badania technik tworzenia i formatowania wierszy |
T-L-3 | Zapoznanie się z podstawowymi technikami technologii LINQ: tworzenie zapytań, posługiwanie się operatorem "where", sortowanie wyników zapytania, posługiwania się operatorami "select", "from", "group", " into", "let" oraz "join" |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi zaprojektować i zaimplementować problemu w postaci programu |
3,0 | potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu |
3,5 | potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem podstawowych konstrukcji języka C# |
4,0 | potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem podstawowych konstrukcji i bibliotek języka C# |
4,5 | potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem dowolnych konstrukcji i bibliotek języka C# |
5,0 | potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem dowolnych konstrukcji i bibliotek języka C#, potrafi tworzyć oprogramoanie wielowątkowe oraz sieciowe |