Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O6/10_U01 | W praktyce Student nabierze umiejętności przeprowadzenia analizy problemu decyzyjnego oraz wykonania projektu mechanizmu podejmowania decyzji wraz z jego elementarną implementacją. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
I_1A_U12 | umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu |
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U15 | potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich |
I_1A_U16 | ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych |
I_1A_U19 | ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Analiza procesów decyzyjnych |
---|
C-3 | Konstrukcja systemów informatycznych opierających się na wiedzy |
C-2 | Dobór metod wsparcia informatycznego |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia inżynierii wiedzy, |
---|
T-W-2 | Organizacja procesu odkrywania wiedzy – metodologie SEMMA i CRISP-DM |
T-W-4 | Oprogramowanie wspierające procesy inżynierii wiedzy. Wyspecjalizowane języki programowania, biblioteki programistyczne popularnych języków programowania oraz technologie informatyczne używane w inżynierii wiedzy |
T-W-3 | Metody reprezentacji wiedzy |
T-W-5 | Praktyczne zastosowania inżynierii wiedzy w przedsiębiorstwie (w tym w e-biznesie i organizacjach wirtualnych) |
T-L-1 | Podstawowe pojęcia inżynierii wiedzy |
T-L-3 | Metody reprezentacji wiedzy |
T-L-5 | Praktyczne zastosowania inżynierii wiedzy w przedsiębiorstwie (w tym w e-biznesie i organizacjach wirtualnych) |
T-L-4 | Oprogramowanie wspierające procesy inżynierii wiedzy. Wyspecjalizowane języki programowania, biblioteki programistyczne popularnych języków programowania oraz technologie informatyczne używane w inżynierii wiedzy |
T-L-2 | Organizacja procesu odkrywania wiedzy – metodologie SEMMA i CRISP-DM |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia z oprogramowaniem specjalistycznym |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolejne ćwiczenia wykonywane w ramach laboratoriów, po uzupełnieniu przez Studentów prowadzące do utworzenia Systemu Wspomagania Decyzji. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Poniżej poziomu na 3.0 |
3,0 | Potrafi zaplanować podstawowy proces przygotowania wiedzy do implementacji w systemie wspomagającym decyzje oraz zrealizować taki proces |
3,5 | Umie zaimplementować mechanizm wspomagający decyzje |
4,0 | Umie zaplanować zaawansowany proces przygotowania wiedzy do implementacji w systemie wspomagającym decyzje oraz zrealizować taki proces |
4,5 | Umie udokumentować proces pozyskiwania wiedzy, wyciągnąć wnioski oraz przygotować dokumentację potrzebną do zastosowania mechanizmu wsnioskującego w docelowym systemie |
5,0 | Umie uwzgędnić praktyczne właściwości przygotowywanego mechanizmu wspomagania decyzji |