Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Synteza na poziomie systemu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Synteza na poziomie systemu
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Dziurzański <Piotr.Dziurzanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 0,70,62egzamin
laboratoriaL7 12 2,30,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw technik cyfowych.
W-2Znajomość podstaw dowolnego języka opisu sprzętu.
W-3Umiejętność programowania w języku C

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność modelowania na poziomie systemowym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z językiem SystemC i pakietem CoCentric firmy Synopsys.1
T-L-2Wykorzystanie biblioteki bloków i komponentów dostępnych w pakiecie CoCentric.2
T-L-3Zastosowanie rezolucji sygnałów.1
T-L-4Tworzenie modeli z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.1
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.2
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych.1
T-L-7Modelowanie na poziomie TLM.2
T-L-8Tworzenie modeli syntetyzowalnych w SystemC.2
12
wykłady
T-W-1Modelowanie na poziomie systemowym a model reprezentacji projektu wg Gajskiego.1
T-W-2Modelowanie na poziomie transakcyjnym.1
T-W-3Język Handel-C - konstrukcje wspierane, niewspierane i dodane do języka C.1
T-W-4Moduły w SystemC. Nowe typy danych w SystemC. Logika czterowartościowa i rezolucja sygnałów. Porty w SystemC. Procesy w SystemC.1
T-W-5Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe w SystemC. Typy kwantyzacji i przepełnienia liczb stałoprzecinkowych w SystemC.1
T-W-6Diagram przepływu danych i kontroli (CDFG) i jego zastosowanie przy syntezie sprzętowej. Optymalizacja wysokiego poziomu w Agility. Optymalizacja rozmiaru i szybkości docelowej implementacji sprzętowej i sprzętowo-programowej w Agility.1
T-W-7Zastosowanie automatów stanowych do opisu części systemu zdominowanej przez kontrolę. Łączenie stanów w superstan, rozdrobnienie stanów i ortogonalizacja. Stany domyślne, końcowe i wznowienia (płytkie i głębokie). Typy tranzycji i natychmiastowość tranzycji.1
T-W-8Symulacja modeli sprzętowo-programowych w SystemC. Zdarzenia w SystemC. Delta cykle i praca planisty.1
T-W-9Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych.1
T-W-10Kanały hierarchiczne.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do zajęć.24
A-L-2uczestnictwo w zajęciach12
A-L-3Pisanie kodów programów; przygotowanie projektu.30
A-L-4Udział w konsultacjach2
68
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Udział w konsultacjach1
21

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-5Projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Obrona projektu
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium
S-3Ocena podsumowująca: Obrona napisanych programów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O4/05_W01
Student rozumie wady i zalety projektowania modeli na poziomie systemowym
I_1A_W06, I_1A_W03T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-8, T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-9, T-W-1, T-W-10, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O4/05_U01
Student potrafi projektować modele za pomocą języka opisu systemu SystemC, a następnie dokonać symulacji takiego algorytmu i jego syntezy sprzętowej i programowej.
I_1A_U01, I_1A_U02T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-3, T-L-8, T-L-7, T-L-6M-4, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O4/05_K01
Student, dzięki uczestnictwu w projekcie zespołowym, uczy się współpracy w grupie
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1M-5S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O4/05_W01
Student rozumie wady i zalety projektowania modeli na poziomie systemowym
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0zna zagadnienie syntezy na poziomie systemu, zna nowe typy danych w języku SystemC, zna różnicę między typami procesów w języku SystemC, rozumie sposób działania symulacji wykorzystującej delta cykle, zna podstawowe różnice między pisaniem kodów dla domeny programowej a sprzętowej.
3,5jak na ocenę 3,0 oraz zna typy stałoprzecinkowe w języku SystemC.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz zna zasady syntezy sprzętowej z języka SystemC.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz zna zasady projektowania z wykorzystaniem diagramu statechart.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz zna zasady projektowania na poziomie TLM.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O4/05_U01
Student potrafi projektować modele za pomocą języka opisu systemu SystemC, a następnie dokonać symulacji takiego algorytmu i jego syntezy sprzętowej i programowej.
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0potrafi napisać prosty system w języku SystemC, a także potrafi w sposób dostateczny uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
3,5potrafi napisać prosty system w języku SystemC, a także potrafi w sposób wystarczający uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz potrafi korzystać z mechanizmów synchronizacyjnych.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz potrafi korzystać ze wszystkich typów kanałów prostych.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz potrafi korzystać z kanałów hierarchicznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O4/05_K01
Student, dzięki uczestnictwu w projekcie zespołowym, uczy się współpracy w grupie
2,0Brak realizacji projektu lub projekt niespełniający założeń choćby w minimalnym stopniu.
3,0Projekt spełnia minimalną liczbę założenia, nie stwierdzono rażących błędów, wystarczająca dokumentacja.
3,5Projekt spełnia minimalną założenia, nie stwierdzono rażących błędów, wystarczająca dokumentacja, dobra praca w grupie.
4,0Projekt spełnia większość założeń, nie stwierdzono większych błędów, poprawna dokumentacja, dobra praca w grupie, projekt realizowany zgodnie z harmonogramem.
4,5Projekt spełnia większość założeń, nie stwierdzono większych błędów, poprawna dokumentacja, zadawalająca praca w grupie.
5,0Projekt spełnia wszystkie założenia, nie stwierdzonowiększych błędów, poprawna dokumentacja, dobra praca w grupie, projekt realizowany zgodnie z harmonogramem.

Literatura podstawowa

  1. D. C. Black, J. Donovan, SystemC: From the ground-up, Kluwer, 2004
  2. IEEE, IEEE std. 1666, System C Language Reference Manual, IEEE, 2005
  3. Synopsys Inc., System Studio User Guide, Synopsys Inc., 2003
  4. Synopsys Inc., Getting started with CoCentric System Studio, Synopsys Inc., 2003
  5. OSCI, TLM-2.0 Reference Manual, OSCI, 2008

Literatura dodatkowa

  1. T. Grotker et al., System design with SystemC, Kluwer, 2002
  2. J. Bhasker, SystemC Primer, Star Galaxy, 2002
  3. G. Martin et al., ESL Design and Verification: A Prescription for Electronic System Level Methodology, MK, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z językiem SystemC i pakietem CoCentric firmy Synopsys.1
T-L-2Wykorzystanie biblioteki bloków i komponentów dostępnych w pakiecie CoCentric.2
T-L-3Zastosowanie rezolucji sygnałów.1
T-L-4Tworzenie modeli z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.1
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.2
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych.1
T-L-7Modelowanie na poziomie TLM.2
T-L-8Tworzenie modeli syntetyzowalnych w SystemC.2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Modelowanie na poziomie systemowym a model reprezentacji projektu wg Gajskiego.1
T-W-2Modelowanie na poziomie transakcyjnym.1
T-W-3Język Handel-C - konstrukcje wspierane, niewspierane i dodane do języka C.1
T-W-4Moduły w SystemC. Nowe typy danych w SystemC. Logika czterowartościowa i rezolucja sygnałów. Porty w SystemC. Procesy w SystemC.1
T-W-5Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe w SystemC. Typy kwantyzacji i przepełnienia liczb stałoprzecinkowych w SystemC.1
T-W-6Diagram przepływu danych i kontroli (CDFG) i jego zastosowanie przy syntezie sprzętowej. Optymalizacja wysokiego poziomu w Agility. Optymalizacja rozmiaru i szybkości docelowej implementacji sprzętowej i sprzętowo-programowej w Agility.1
T-W-7Zastosowanie automatów stanowych do opisu części systemu zdominowanej przez kontrolę. Łączenie stanów w superstan, rozdrobnienie stanów i ortogonalizacja. Stany domyślne, końcowe i wznowienia (płytkie i głębokie). Typy tranzycji i natychmiastowość tranzycji.1
T-W-8Symulacja modeli sprzętowo-programowych w SystemC. Zdarzenia w SystemC. Delta cykle i praca planisty.1
T-W-9Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych.1
T-W-10Kanały hierarchiczne.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do zajęć.24
A-L-2uczestnictwo w zajęciach12
A-L-3Pisanie kodów programów; przygotowanie projektu.30
A-L-4Udział w konsultacjach2
68
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Udział w konsultacjach1
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O4/05_W01Student rozumie wady i zalety projektowania modeli na poziomie systemowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W03zna podstawy elektroniki, techniki analogowej i cyfrowej, ze szczególnym uwzględnieniem ich stosowanych aspektów, niezbędne do opisu i analizy działania systemów elektronicznych, w tym systemów zawierających układy programowalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność modelowania na poziomie systemowym.
Treści programoweT-W-8Symulacja modeli sprzętowo-programowych w SystemC. Zdarzenia w SystemC. Delta cykle i praca planisty.
T-W-4Moduły w SystemC. Nowe typy danych w SystemC. Logika czterowartościowa i rezolucja sygnałów. Porty w SystemC. Procesy w SystemC.
T-W-2Modelowanie na poziomie transakcyjnym.
T-W-7Zastosowanie automatów stanowych do opisu części systemu zdominowanej przez kontrolę. Łączenie stanów w superstan, rozdrobnienie stanów i ortogonalizacja. Stany domyślne, końcowe i wznowienia (płytkie i głębokie). Typy tranzycji i natychmiastowość tranzycji.
T-W-9Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych.
T-W-1Modelowanie na poziomie systemowym a model reprezentacji projektu wg Gajskiego.
T-W-10Kanały hierarchiczne.
T-W-3Język Handel-C - konstrukcje wspierane, niewspierane i dodane do języka C.
T-W-5Liczby stało- i zmiennoprzecinkowe w SystemC. Typy kwantyzacji i przepełnienia liczb stałoprzecinkowych w SystemC.
T-W-6Diagram przepływu danych i kontroli (CDFG) i jego zastosowanie przy syntezie sprzętowej. Optymalizacja wysokiego poziomu w Agility. Optymalizacja rozmiaru i szybkości docelowej implementacji sprzętowej i sprzętowo-programowej w Agility.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Metoda przypadków
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0zna zagadnienie syntezy na poziomie systemu, zna nowe typy danych w języku SystemC, zna różnicę między typami procesów w języku SystemC, rozumie sposób działania symulacji wykorzystującej delta cykle, zna podstawowe różnice między pisaniem kodów dla domeny programowej a sprzętowej.
3,5jak na ocenę 3,0 oraz zna typy stałoprzecinkowe w języku SystemC.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz zna zasady syntezy sprzętowej z języka SystemC.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz zna zasady projektowania z wykorzystaniem diagramu statechart.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz zna zasady projektowania na poziomie TLM.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O4/05_U01Student potrafi projektować modele za pomocą języka opisu systemu SystemC, a następnie dokonać symulacji takiego algorytmu i jego syntezy sprzętowej i programowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność modelowania na poziomie systemowym.
Treści programoweT-L-2Wykorzystanie biblioteki bloków i komponentów dostępnych w pakiecie CoCentric.
T-L-4Tworzenie modeli z wykorzystaniem typów stało- i zmiennoprzecinkowych SystemC.
T-L-1Zapoznanie z językiem SystemC i pakietem CoCentric firmy Synopsys.
T-L-5Synchronizacja procesów z wykorzystaniem kanałów prostych typu sc_fifo, sc_mutex oraz sc_semaphore.
T-L-3Zastosowanie rezolucji sygnałów.
T-L-8Tworzenie modeli syntetyzowalnych w SystemC.
T-L-7Modelowanie na poziomie TLM.
T-L-6Wykorzystanie kanałów hierarchicznych.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Obrona napisanych programów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia wymogów na ocenę 3,0.
3,0potrafi napisać prosty system w języku SystemC, a także potrafi w sposób dostateczny uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
3,5potrafi napisać prosty system w języku SystemC, a także potrafi w sposób wystarczający uzasadnić wybór użytych technik programistycznych.
4,0jak na ocenę 3,5 oraz potrafi korzystać z mechanizmów synchronizacyjnych.
4,5jak na ocenę 4,0 oraz potrafi korzystać ze wszystkich typów kanałów prostych.
5,0jak na ocenę 4,5 oraz potrafi korzystać z kanałów hierarchicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O4/05_K01Student, dzięki uczestnictwu w projekcie zespołowym, uczy się współpracy w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność modelowania na poziomie systemowym.
Metody nauczaniaM-5Projekt
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obrona projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak realizacji projektu lub projekt niespełniający założeń choćby w minimalnym stopniu.
3,0Projekt spełnia minimalną liczbę założenia, nie stwierdzono rażących błędów, wystarczająca dokumentacja.
3,5Projekt spełnia minimalną założenia, nie stwierdzono rażących błędów, wystarczająca dokumentacja, dobra praca w grupie.
4,0Projekt spełnia większość założeń, nie stwierdzono większych błędów, poprawna dokumentacja, dobra praca w grupie, projekt realizowany zgodnie z harmonogramem.
4,5Projekt spełnia większość założeń, nie stwierdzono większych błędów, poprawna dokumentacja, zadawalająca praca w grupie.
5,0Projekt spełnia wszystkie założenia, nie stwierdzonowiększych błędów, poprawna dokumentacja, dobra praca w grupie, projekt realizowany zgodnie z harmonogramem.