Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Animacja czasu wolnego w turystyce II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Animacja czasu wolnego w turystyce II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Jest to przedmiot, który nie wymaga żadnych wstępnych umiejętności. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej. |
C-2 | Student zdobędzie wiedzę w zakresie planowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych, itp., |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości. | 3 |
T-W-2 | Gry i zabawy integrayjne i zapoznające. Gry i zabawy grupowe. | 3 |
T-W-3 | Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych. | 3 |
T-W-4 | Podstawy gerontologii osób starszych. Gry i zabawy dla osób z niepełnosprawnością (ruchową, słuchu, wzroku, intelektualną). | 3 |
T-W-5 | Zajęcia grupowe dla osób starszych. | 2 |
T-W-6 | Umiejętności mikrofonowe. | 2 |
T-W-7 | Balonowe kreacje. Zastosowanie chusty animacyjnej. | 2 |
T-W-8 | Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej. | 3 |
T-W-9 | Animacja w podróży. | 3 |
T-W-10 | Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym. | 4 |
T-W-11 | Gry miejskie czyli zabawy terenowe. | 3 |
T-W-12 | "Klienta nie wystarczy obsłużyć, klienta należy zachwycić" - działalnia w branży eventowej. | 4 |
35 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność studenta na wykładach. | 35 |
A-W-2 | Przegląd i studiowanie literatury obowiązującej | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 15 |
A-W-4 | Przegląd luteratury uzupełniającej | 10 |
A-W-5 | Przygotowanie gier i zabaw - projekty | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry. |
M-2 | Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O9/1_W01 Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć. | TiR_1A_W04, TiR_1A_W05 | S1A_W04, S1A_W05, S1A_W11 | C-1 | T-W-4, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-2 |
TiR_1A_O9/1_W02 Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej. | TiR_1A_W02, TiR_1A_W05 | S1A_W02, S1A_W05 | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-12 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O9/1_U01 Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej. | TiR_1A_U01 | S1A_U01 | C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-10 | M-1, M-2 | S-1 |
TiR_1A_O9/1_U02 Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U03, TiR_1A_U10, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U11 | C-1 | T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-2 |
TiR_1A_O9/1_U03 Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku. | TiR_1A_U01, TiR_1A_U04, TiR_1A_U10, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U01, S1A_U04, S1A_U11 | C-2 | T-W-5, T-W-10 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O9/1_K01 Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce. | TiR_1A_K02, TiR_1A_K03, TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06 | C-2 | T-W-11, T-W-3, T-W-10 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O9/1_W01 Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O9/1_W02 Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O9/1_U01 Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O9/1_U02 Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O9/1_U03 Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O9/1_K01 Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bączek J.B., Animator czasu wolnego, Wydawnictwo STAGEMAN POLSKA, Warszawa, 2011
- Bączek J.B., (2011), Psychooogia eventów. Pierwszy w Poslce praktyczny podręcznik psychologii dla branży eventowej, Wydawnictwo STAGEMAN POLSKA, Warszawa, 2011
- Stiefenhofer M., Wielka księga gier, zabaw i łamigłówek, Bauer – Weltbild Media Klub dla Ciebie, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Nitsch C., 300 gier i zabaw w domu, na powietrzu, w podróży, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2006
- Tokarczuk O. (red.), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wałbrzych, 1994