Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Technika pracy biurowej I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technika pracy biurowej I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przedmiot o charakterze przedmiotu wprowadzającego. Znajomość poprawnej polszczyzny. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej |
C-2 | Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych |
C-3 | Umiejętność tworzenia poprawnych językowo tekstów pism urzędowych. Wykształcenie umiejętności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych |
C-4 | Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Cechy specyficzne pracy biurowej. Zasady funkcjonowania biura. | 2 |
T-W-2 | Specjalistyczne wyposażenie biura | 2 |
T-W-3 | Organizacja obiegu korespondencji. Systemy kancelaryjne. | 3 |
T-W-4 | Redagowanie pism: elementy składowe pisma, blankiety korespondencyjne, notatki służbowe | 2 |
T-W-5 | Imponderabilia – rzeczy drobne, nieuchwytne. | 2 |
T-W-6 | Mapy sprzedaży (sprzedawcy) | 2 |
T-W-7 | Korespondencja służbowa (w sprawach osobowych, handlowych, administracyjnych) | 2 |
T-W-8 | Urządzenia i zabezpieczenia w biurze | 2 |
T-W-9 | Potrzeby związane z usługą turystyczną. Katalog potrzeb klientów hotelu. | 2 |
T-W-10 | Formułowanie pism urzędowych. Korespondencja handlowa w turystyce | 2 |
T-W-11 | Elementy etykiety biznesu i zasad savoi vivre w obsłudze klienta Concierge. - hotelowy concierge - cechy concierge. | 2 |
T-W-12 | Relacje pomiędzy e-biznesem a przedsięwzięciem tradycyjnym w zakresie relacji z klientami. | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym | 25 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 15 |
A-W-3 | Obserwacja pracy, między innymi, w biurze podróży, obiekcie bazy noclegowej i gastronomicznej, gospodarstwie agroturystycznym. | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
M-2 | Metody eksponujące (mapy, foldery, zaproszenia, ulotki). |
M-3 | Nowoczesne środki audiowizualne |
M-4 | Praktyczne poznanie urządzeń biurowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O2_W01 Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych) | TiR_1A_W03, TiR_1A_W05, TiR_1A_W06, TiR_1A_W08 | S1A_W03, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W08, S1A_W09 | C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
TiR_1A_O2_W02 Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej) | TiR_1A_W10, TiR_1A_W11, TiR_1A_W02, TiR_1A_W06 | P1A_W01, P1A_W02, P1A_W03, P1A_W04, P1A_W05, S1A_W02, S1A_W06 | C-2, C-3 | T-W-6, T-W-4, T-W-11, T-W-12 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O2_U01 Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10, TiR_1A_U09 | P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U02, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11 | C-2, C-4, C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3 | S-2 |
TiR_1A_O2_U02 Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U04, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10 | S1A_U02, S1A_U04, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11 | C-2, C-4 | T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O2_K01 Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy | TiR_1A_K01, TiR_1A_K03, TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K01, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06 | C-2, C-4, C-3 | T-W-10, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O2_W01 Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych) | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O2_W02 Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej) | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O2_U01 Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O2_U02 Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O2_K01 Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków, 2002
- Mitura E., Technika biurowa, Difin, Warszawa, 2007
- Mitura E. (red.), Organizacja pracy biurowej, Difin, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Pernal E., Taktowanie, profesjonalnie, elegancko, czyli etykieta w biznesie, ODDK, Gdańsk, 2000