Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_A8/N1_U01 | potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_U13 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
---|
E_2A_U14 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
E_2A_U15 | Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
E_2A_U20 | Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
---|
Treści programowe | T-A-1 | BILANS
Struktura bilansu.
Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie (oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu). |
---|
T-A-2 | RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT
Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
Analiza RZS na podstawie autentycznych RZS
Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. |
T-A-3 | GLABALIZACJA
Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów.
Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować. |
T-A-4 | BANKOWOŚĆ
Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski).
Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach. |
T-A-5 | MAKROEKONOMIA - wzrost gospodarczy, koniunktura, bezrobocie, inflacja, rynki finansowe |
Metody nauczania | M-1 | zajęcia praktyczne |
---|
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |