Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N3)

Sylabus przedmiotu Seminarium dydaktyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium dydaktyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS5 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone przedmioty humanistyczne lub pedagogiczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Doskonalenie warsztatu dydaktycznego i zapoznanie z podstawami nauczania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wykorzystanie technik multimedialnych w edukacji5
5
seminaria
T-S-1Metodyka nauczania przedmiotowego5
5
seminaria
T-S-1Dydaktyka przedmiotowa5
5
seminaria
T-S-1Dydaktyka szkoły wyższej5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Przygotowanie prezentacji15
A-S-3Konsultacje10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Przygotowanie prezentacji20
A-S-3Konsultacje5
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo z seminarium5
A-S-2Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień15
A-S-3Konslutacje10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Samodzielne przygotowanie teoretyczne do omawianych problemów20
A-S-3Konsultacje5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja
M-3Omawianie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności w dyskusji
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania prezentacji multimedialnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A2_W01
Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji
ZO_3A_W01C-1T-S-1, T-S-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A2_U01
Umie dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia, potrafi opracować plan czynności nauczyciela akademickiego zmierzający do osiągnięcia założonych celów
ZO_3A_U05C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_3A_D-S-A2_K01
Potrafi zastosować różne sposoby przekazu grupie osób
ZO_3A_K07, ZO_3A_K06C-1T-S-1, T-S-1M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_3A_D-S-A2_W01
Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji
2,0
3,0Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_3A_D-S-A2_U01
Umie dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia, potrafi opracować plan czynności nauczyciela akademickiego zmierzający do osiągnięcia założonych celów
2,0
3,0Potrafi dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_3A_D-S-A2_K01
Potrafi zastosować różne sposoby przekazu grupie osób
2,0
3,0Potraf zastosować rózzne techniki komunikacyjne w celu rzekazania informacji grupie osób
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bereźnick Fi, Zagadnienia dydaktyki szkoły wyższej, Szczecin, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Schrade U., Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy, OWPW, 2010

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wykorzystanie technik multimedialnych w edukacji5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Metodyka nauczania przedmiotowego5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dydaktyka przedmiotowa5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Dydaktyka szkoły wyższej5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Przygotowanie prezentacji15
A-S-3Konsultacje10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Przygotowanie prezentacji20
A-S-3Konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo z seminarium5
A-S-2Przygotowanie teoretyczne do omawianych zagadnień15
A-S-3Konslutacje10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Samodzielne przygotowanie teoretyczne do omawianych problemów20
A-S-3Konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A2_W01Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_W01ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkachrozwoju zootechniki; rozumie jej historyczne i kulturowe uwarunkowania; ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej zootechniki; zna najnowsze pojęcia, teorie i problemy badawcze tej dyscypliny nauki
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie warsztatu dydaktycznego i zapoznanie z podstawami nauczania
Treści programoweT-S-1Dydaktyka przedmiotowa
T-S-1Dydaktyka szkoły wyższej
Metody nauczaniaM-2Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opisać strukturę dydaktyki w szkole wyższej, wymienić wady i zalety wybranych metod nauczania oraz zasady efektywnej komunikacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A2_U01Umie dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia, potrafi opracować plan czynności nauczyciela akademickiego zmierzający do osiągnięcia założonych celów
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_U05ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wynikających z pracy ze zwierzętami, kierując się przy tym zasadami etycznymi
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie warsztatu dydaktycznego i zapoznanie z podstawami nauczania
Treści programoweT-S-1Metodyka nauczania przedmiotowego
T-S-1Dydaktyka przedmiotowa
T-S-1Wykorzystanie technik multimedialnych w edukacji
T-S-1Dydaktyka szkoły wyższej
Metody nauczaniaM-3Omawianie
M-2Dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena przygotowania prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dostosować wybór procesu dydaktycznego do celów i treści kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_3A_D-S-A2_K01Potrafi zastosować różne sposoby przekazu grupie osób
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZO_3A_K07jest świadomy swojej roli społecznej i znaczenia prowadzonej działalności dla rozwoju społecznego i kształtowania społeczeństwa obywatelskiego
ZO_3A_K06jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracy organizacji i instytucji realizujących działania prospołeczne
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie warsztatu dydaktycznego i zapoznanie z podstawami nauczania
Treści programoweT-S-1Dydaktyka przedmiotowa
T-S-1Wykorzystanie technik multimedialnych w edukacji
Metody nauczaniaM-3Omawianie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena przygotowania prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potraf zastosować rózzne techniki komunikacyjne w celu rzekazania informacji grupie osób
3,5
4,0
4,5
5,0