Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N3)
Sylabus przedmiotu Innowacyjne metody analityczne w badaniach z zakresu tematyki pracy doktorskiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Innowacyjne metody analityczne w badaniach z zakresu tematyki pracy doktorskiej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawową wiedzę i umięjętności w zakresie obsługiwania prostych aparatatów analalitycznych (np. waga elektronixczna, fotometr) i mikroskopu świetlnego oraz pracach laboratoryjnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z nowoczesnymi instrumentami do analityki, poznanie zasady ich działania, przygotowania odpowiednich próbek, obsługi tych instrimentów oraz odczytu i interpretacji wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Oznaczanie pierwiastków technikami ICP-OES. Zakres metody. Budowa spektrometru ICP. Zasada oznaczeń | 3 |
T-L-2 | Metody fluorescencyjne i immunofluoroscencyjne w badaniach materiału biologicznego (gamety) i oznaczaniu aktywności hormonów | 2 |
5 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Zastosowane metod PCR w badaniach genetycznych. | 5 |
T-L-2 | Badania proteomiczne z użyciem spektrometrii masowe | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie teoretyczne do wykonywania badań na określonym aparacie | 12 |
A-L-2 | Zapoznanie się z procedurą przygotowania próbek róznych materiałów do oznaczeń na poszczególnyvch aparatach. | 13 |
A-L-3 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie teoretyczne do wykonywania badań na określonym aparacie, jego budowa i zaasdy oznaczeń. | 25 |
A-L-2 | Protokoły przygotowania próbek róznych materiałów do oznaczeń na poszczególnyvch aparatach. | 25 |
A-L-3 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Instruowanie, wyjasnianie i omawiania w czasie pracy z danym aparatem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania do obsługi danego aparatu, znajomości przygotowania prób. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prawidłowości wykonania oznaczenia na wybranym aparacie. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZO_3A_D-S-A14_W01 Student ma wiedzę w obszarze nowoczsnych metod analitycznych | ZO_3A_W02 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZO_3A_D-S-A14_U01 Po ukończeniu kursu student potrafi przygotować próbke do analizy i wykonać jej oznaczenie na wybranych aparatach, a także zinterpretować wynik. | ZO_3A_U04 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZO_3A_D-S-A14_K01 Student potrafi dobrać odpowiednie instrumenty do wykoannia analizy prób biologicznych, potrafi kreatywnie podchodzić do metodologii analityki. | ZO_3A_K03, ZO_3A_K06 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_3A_D-S-A14_W01 Student ma wiedzę w obszarze nowoczsnych metod analitycznych | 2,0 | |
3,0 | Student zna odpowiednie metody i instrumenty do wykonywania wybranych alanliz | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_3A_D-S-A14_U01 Po ukończeniu kursu student potrafi przygotować próbke do analizy i wykonać jej oznaczenie na wybranych aparatach, a także zinterpretować wynik. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przygotować próby o oznaczyć je na wybranym aparacie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_3A_D-S-A14_K01 Student potrafi dobrać odpowiednie instrumenty do wykoannia analizy prób biologicznych, potrafi kreatywnie podchodzić do metodologii analityki. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi kreatywnie podchodzić do metodologii analityki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Namieśnik J., Chrzanowski W., Szpinek P, Nowe horyzonty i wyzwania w analityce i monitoringu środowiska, Centrum Doskonałości Analityki i Monitoringu Środowiskowego, Gdańsk, 2003
- Jarosz M., Nowoczesne techniki analityczne, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Gapiński J., Spektroskopia korelacji fluorescencji w badaniach fizycznych, biochemicznych i medycznych, Warszawa, 10.03.2010, Seminarium w IPPT PAN Warszawa, 10.03.2010, 2010, URLŁ http://fluid.ippt.gov.pl/seminar/text/Gapinski2010.pdf