Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S2)

Sylabus przedmiotu Immunopatologia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Immunopatologia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Podstaw Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Kucharska <Elzbieta.Kucharska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>, Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści przedmiotów: chemia ogólna, techniki mikrobiologiczne, mikrobiologia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie mechanizmów odporności człowieka i diagnostyki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Omówienie metod diagnozowania wybranychchorób, z uwzględnieniem możliwości powikłań w postaci zakażeń o różnej etiologii. Filmy pokazowe.15
15
wykłady
T-W-1Immunologiczne mechanizmy chorób z autoagresji2
T-W-2Choroby narządowo swoiste2
T-W-3Choroby układowe2
T-W-4Diagnostyka i terapia chorób autoimmunizacyjnych w sensie terapii biologicznej2
T-W-5Wrodzone niedobory odporności2
T-W-6Nabyte niedobory odporności.2
T-W-7Powikłania potransfuzyjne2
T-W-8Immunologia transplantacyjna.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zaliczenia15
A-L-3analiza wskazanej literatury15
A-L-4konsultacje z nauczycielem prowadzącym15
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielny przegląd literatury10
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia10
A-W-4przygotowanie do egzaminu15
A-W-5przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
S-2Ocena podsumowująca: egzamin końcowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_PO9-1_W01
Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie niedoborów immunologicznych w wybranych chorobach. Ma wiedzę z zakresu wpływu patogenów na układ immunologiczny człowieka. Posiada wiedzę dotyczącą metod diagnostycznych służących wykrywaniu drobnoustrojów.
MS_2A_W04, MS_2A_W06, MS_2A_W16P2A_W02, P2A_W03, P2A_W04, P2A_W05, P2A_W07C-1T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-L-1, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-4, T-W-3M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_PO9-1_U01
Posiada umiejetność doboru właściwych procedur i metod w zakresie oceny odporności swoistej i nieswoistej, prwidłowej interpretacji wyników.
MS_2A_U03, MS_2A_U04, MS_2A_U05P2A_U01, P2A_U02, P2A_U03, P2A_U04C-1T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-L-1, T-W-7, T-W-2, T-W-6, T-W-1M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_PO9-1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
MS_2A_K01, MS_2A_K03, MS_2A_K05P2A_K01, P2A_K02, P2A_K03, P2A_K05, P2A_K06, P2A_K07C-1T-W-3, T-W-8, T-W-6, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-L-1M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_PO9-1_W01
Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie niedoborów immunologicznych w wybranych chorobach. Ma wiedzę z zakresu wpływu patogenów na układ immunologiczny człowieka. Posiada wiedzę dotyczącą metod diagnostycznych służących wykrywaniu drobnoustrojów.
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy merytoryczne.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_PO9-1_U01
Posiada umiejetność doboru właściwych procedur i metod w zakresie oceny odporności swoistej i nieswoistej, prwidłowej interpretacji wyników.
2,0Student nie zna, niewłaściwie dobiera oraz nie posługuje się podstawowymi pojęciami i specjalistyczną terminologią
3,0Student właściwie dobiera i stosuje podstawowe pojęcia i specjalistyczna terminologię
3,5Student właściwie interpretuje podstawowe pojęcia z zakresu epidemiologii zakażeń, potrafi je wykorzystać i z nieznaczną pomocą nauczyciela posługiwać się nimi w oparciu o pojedyncze, wybrane przez siebie przykłady.
4,0Student właściwie interpretuje podstawowe pojęcia z zakresu epidemiologii zakażeń, potrafi je wykorzystać i posługiwać się nimi w oparciu o kilka wskazanych przez nauczyciela przykładów.
4,5Student zna i rozumie pojęcia z zakresu epidemiologii zakażeń, potrafi je wykorzystać i posługiwać się nimi w oparciu o większość wybranych przez nauczyciela przykładów.
5,0Student właściwie interpretuje większość pojęć z zakresu programu nauczania przedmiotu, potrafi je wykorzystać . Zna terminologię łacińską i umie nią się posługiwać.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_PO9-1_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojętną) wobec poleceń nauczyciela.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gołab J., Jakóbisiak M., Lasek W., Immunologia, PWN, Warszawa, 2006
  2. Roitt I., Brostoff J., Male D., Immunologia, PZWL, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Ptak W., Ptak M., Szczepanik M., Podstawy immunologii, PZWL, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie metod diagnozowania wybranychchorób, z uwzględnieniem możliwości powikłań w postaci zakażeń o różnej etiologii. Filmy pokazowe.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Immunologiczne mechanizmy chorób z autoagresji2
T-W-2Choroby narządowo swoiste2
T-W-3Choroby układowe2
T-W-4Diagnostyka i terapia chorób autoimmunizacyjnych w sensie terapii biologicznej2
T-W-5Wrodzone niedobory odporności2
T-W-6Nabyte niedobory odporności.2
T-W-7Powikłania potransfuzyjne2
T-W-8Immunologia transplantacyjna.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zaliczenia15
A-L-3analiza wskazanej literatury15
A-L-4konsultacje z nauczycielem prowadzącym15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielny przegląd literatury10
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia10
A-W-4przygotowanie do egzaminu15
A-W-5przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_PO9-1_W01Student ma poszerzoną wiedzę w zakresie niedoborów immunologicznych w wybranych chorobach. Ma wiedzę z zakresu wpływu patogenów na układ immunologiczny człowieka. Posiada wiedzę dotyczącą metod diagnostycznych służących wykrywaniu drobnoustrojów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W04Student ma poszerzoną wiedzę na temat mikroorganizmów, ich specyfiki i różnorodności.
MS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą patogenów oraz metod diagnostycznych służących ich wykrywaniu
MS_2A_W16Ma wiedzę w zakresie nowoczesnych metod eliminacji drobnoustrojów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W02konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów przyrodniczych w pracy badawczej i działaniach praktycznych
P2A_W03ma pogłębioną wiedzę z zakresu tych nauk ścisłych, z którymi związany jest studiowany kierunek studiów (w szczególności biofizyka, biochemia, biomatematyka, geochemia, biogeochemia, geofizyka)
P2A_W04ma pogłębioną wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie
P2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
P2A_W07ma wiedzę w zakresie zasad planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie mechanizmów odporności człowieka i diagnostyki.
Treści programoweT-W-2Choroby narządowo swoiste
T-W-7Powikłania potransfuzyjne
T-W-5Wrodzone niedobory odporności
T-L-1Omówienie metod diagnozowania wybranychchorób, z uwzględnieniem możliwości powikłań w postaci zakażeń o różnej etiologii. Filmy pokazowe.
T-W-6Nabyte niedobory odporności.
T-W-1Immunologiczne mechanizmy chorób z autoagresji
T-W-8Immunologia transplantacyjna.
T-W-4Diagnostyka i terapia chorób autoimmunizacyjnych w sensie terapii biologicznej
T-W-3Choroby układowe
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin końcowy
S-1Ocena formująca: odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, - nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy merytoryczne.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadycznie błędy.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_PO9-1_U01Posiada umiejetność doboru właściwych procedur i metod w zakresie oceny odporności swoistej i nieswoistej, prwidłowej interpretacji wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U03Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
MS_2A_U04Potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne. Potrafi wykorzystać w praktyce podstawowe i specjalistyczne techniki i narzędzia badawcze właściwe dla mikrobiologii stosowanej i dziedzin pokrewnych.
MS_2A_U05Potrafi różnicować organizmy patogenne i korzystne dla człowieka oraz zwierząt i określić ich rolę w środowisku.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U01stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_U02biegle wykorzystuje literaturę naukową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim; czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U04planuje i wykonuje zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie mechanizmów odporności człowieka i diagnostyki.
Treści programoweT-W-8Immunologia transplantacyjna.
T-W-4Diagnostyka i terapia chorób autoimmunizacyjnych w sensie terapii biologicznej
T-W-5Wrodzone niedobory odporności
T-W-3Choroby układowe
T-L-1Omówienie metod diagnozowania wybranychchorób, z uwzględnieniem możliwości powikłań w postaci zakażeń o różnej etiologii. Filmy pokazowe.
T-W-7Powikłania potransfuzyjne
T-W-2Choroby narządowo swoiste
T-W-6Nabyte niedobory odporności.
T-W-1Immunologiczne mechanizmy chorób z autoagresji
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin końcowy
S-1Ocena formująca: odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna, niewłaściwie dobiera oraz nie posługuje się podstawowymi pojęciami i specjalistyczną terminologią
3,0Student właściwie dobiera i stosuje podstawowe pojęcia i specjalistyczna terminologię
3,5Student właściwie interpretuje podstawowe pojęcia z zakresu epidemiologii zakażeń, potrafi je wykorzystać i z nieznaczną pomocą nauczyciela posługiwać się nimi w oparciu o pojedyncze, wybrane przez siebie przykłady.
4,0Student właściwie interpretuje podstawowe pojęcia z zakresu epidemiologii zakażeń, potrafi je wykorzystać i posługiwać się nimi w oparciu o kilka wskazanych przez nauczyciela przykładów.
4,5Student zna i rozumie pojęcia z zakresu epidemiologii zakażeń, potrafi je wykorzystać i posługiwać się nimi w oparciu o większość wybranych przez nauczyciela przykładów.
5,0Student właściwie interpretuje większość pojęć z zakresu programu nauczania przedmiotu, potrafi je wykorzystać . Zna terminologię łacińską i umie nią się posługiwać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_PO9-1_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując różne role. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
MS_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Umie postępować w stanach zagrożenia
MS_2A_K05Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
P2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
P2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
P2A_K06wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenie warunków bezpiecznej pracy
P2A_K07systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowania
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie mechanizmów odporności człowieka i diagnostyki.
Treści programoweT-W-3Choroby układowe
T-W-8Immunologia transplantacyjna.
T-W-6Nabyte niedobory odporności.
T-W-1Immunologiczne mechanizmy chorób z autoagresji
T-W-5Wrodzone niedobory odporności
T-W-2Choroby narządowo swoiste
T-W-7Powikłania potransfuzyjne
T-W-4Diagnostyka i terapia chorób autoimmunizacyjnych w sensie terapii biologicznej
T-L-1Omówienie metod diagnozowania wybranychchorób, z uwzględnieniem możliwości powikłań w postaci zakażeń o różnej etiologii. Filmy pokazowe.
Metody nauczaniaM-2dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin końcowy
S-1Ocena formująca: odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojętną) wobec poleceń nauczyciela.
3,5
4,0
4,5
5,0