Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S2)

Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy (angielski)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 1,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)6
T-A-2Komórka (artykuły)3
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)6
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)6
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)3
T-A-6Genetyka (artykuły)3
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
30
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)6
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A1-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
MS_2A_W08P2A_W05C-1T-A-2, T-A-1, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-5, T-A-7, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2, S-3
MS_2A_A1-1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
MS_2A_W08P2A_W05C-2T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-6, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A1-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
MS_2A_U01, MS_2A_U02P2A_U02, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U07, P2A_U08, P2A_U09, P2A_U10, P2A_U12C-1T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-7, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-2, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-2, S-3
MS_2A_A1-1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
MS_2A_U01P2A_U02, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U07, P2A_U08, P2A_U09, P2A_U10, P2A_U12C-2T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-3, T-A-1, T-A-3M-1, M-5S-1, S-3
MS_2A_A1-1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
MS_2A_U01P2A_U02, P2A_U03, P2A_U06, P2A_U07, P2A_U08, P2A_U09, P2A_U10, P2A_U12C-2T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-2M-2, M-5, M-6S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A1-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
MS_2A_K01P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07C-2T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-6M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A1-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
MS_2A_A1-1_W02
wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A1-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
MS_2A_A1-1_U02
potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
MS_2A_A1-1_U03
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_2A_A1-1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, Biology for the IB Diploma, Cambridge University Press, Cambridge, 2011
  2. Coordination of Cell Cycle Events by Ran GTPase, http://www.nature.com/scitable/topicpage/coordination-of-cell-cycle-events-by-ran-14428259, 2013
  3. Aging and cell division, http://www.nature.com/scitable/topicpage/aging-and-cell-division-14230076, 2013
  4. Genetic recombination, http://www.nature.com/scitable/topicpage/genetic-recombination-514, 2013
  5. Developing the chromosome theory, http://www.nature.com/scitable/topicpage/developing-the-chromosome-theory-164, 2013
  6. The study of genetics and disease. Gene interaction and disease., http://www.nature.com/scitable/topicpage/gene-interaction-and-disease-987, 2013

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)6
T-A-2Komórka (artykuły)3
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)6
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)6
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)3
T-A-6Genetyka (artykuły)3
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
30

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)3
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)6
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)6
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-A-3Udział w konsultacjach.5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-A-5Egzamin.2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W08Ma znajomość słownictwa fachowego na poziomie B2 w danej dziedzinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-2Komórka (artykuły)
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-A-6Genetyka (artykuły)
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_W02wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W08Ma znajomość słownictwa fachowego na poziomie B2 w danej dziedzinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_W05ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z wybranej dziedziny nauki i dyscypliny naukowej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-A-6Genetyka (artykuły)
T-A-2Komórka (artykuły)
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku angielskim. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
MS_2A_U02Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i angielskim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U02biegle wykorzystuje literaturę naukową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim; czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U06zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski
P2A_U07wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
P2A_U08wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej
P2A_U09wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań naukowych
P2A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym dotyczących, zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-A-2Komórka (artykuły)
T-A-6Genetyka (artykuły)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_U02potrafi zrozumieć wybrane teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku angielskim. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U02biegle wykorzystuje literaturę naukową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim; czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U06zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski
P2A_U07wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
P2A_U08wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej
P2A_U09wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań naukowych
P2A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym dotyczących, zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-2Komórka (artykuły)
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-A-6Genetyka (artykuły)
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_U03potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku angielskim. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_U02biegle wykorzystuje literaturę naukową z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, w języku polskim; czyta ze zrozumieniem skomplikowane teksty naukowe w języku angielskim
P2A_U03wykazuje umiejętność krytycznej analizy i selekcji informacji, zwłaszcza ze źródeł elektronicznych
P2A_U06zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na tej podstawie formułuje odpowiednie wnioski
P2A_U07wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł
P2A_U08wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej
P2A_U09wykazuje umiejętność napisania pracy badawczej w języku polskim oraz krótkiego doniesienia naukowego w języku obcym na podstawie własnych badań naukowych
P2A_U10posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym dotyczących, zagadnień szczegółowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P2A_U12ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)
T-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-A-6Genetyka (artykuły)
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
T-A-2Komórka (artykuły)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_2A_A1-1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
P2A_K05rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy
P2A_K07systematycznie aktualizuje wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowania
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-A-1Komórki i ich rodzaje. -podręcznik numer 1, str. 12-20 (Cell theory), str. 21-39 (Prokaryotic cells, eucaryotic cells, membranes, cell division)
T-A-2Nauka o roślinach. -podręcznik numer 1, str. 214-220 (Plant structure and growth), str. 220-227 (Transport in angiospermophytes), str. 228-235 (Reproduction in angiospermophytes)
T-A-5Genetyka i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 87-100 (Genetic engineering and biotechnology)
T-A-4Genetyka. -podręcznik numer 1, str. 67-70 (Chromosomes, genes, alleles and mutation), str. 71-76 (Meiosis), str. 77-86 (Theoretical genetics)
T-A-3Mikroby i biotechnologia. -podręcznik numer 1, str. 437-448 (Diversity of microbes, microbes and environment), str. 448-455 (Microbes and biotechnology, microbes and food production), str. 455-470 (Metabolism of microbes, microbes and disease)
T-A-1Ekologia i ewolucja (cz.2). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-7Ekologia i ewolucja (cz.1). -podręcznik numer 1, str. 100-105 (Communities and ecosystems), str. 105-111 (The greeenhouse effect), str. 111-119 (Populations, evolution), str. 119-129 (classification)
T-A-3Chemia życia. - podręcznik numer 1, str. 40-46 (Chemical elements and water, carbohydrates, lipids and proteins), str. 47-49 (DNA structure, DNA replication), str. 49-60 (Transcription and translation, enzymes, cell respiration, photosynthesis)
T-A-2Komórka (artykuły)
T-A-6Genetyka (artykuły)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0