Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_P04_U01 | Zdolności teoretyczne i praktyczne do organizowania i prowadzenia przedsiebiorstwa, podejmowania decyzji oraz rozwiązywania problemów związanych z jego funkcjonowaniem |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. |
---|
EMO_1A_U02 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma umiejętność samokształcenia. |
EMO_1A_U18 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne w skali lokalnej i regionalnej. Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami funkcjonowania przedsiębiorstw oraz możliwościami założenia oraz prowadzenia małej firmy. Przedstawione zostaną także zagrożenia w funkcjonowaniu gospodarki w skali globalnej. Efekt kształcenia – możliwość świadomego uczestnictwa w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa jako pracownik oraz ewentualny właściciel. Zapoznanie studentów z podstawami funkcjonowania przedsiębiorstw oraz możliwościami założenia oraz prowadzenia małej firmy. Przedstawione zostaną także zagrożenia w funkcjonowaniu gospodarki w skali globalnej. Efekt kształcenia – możliwość świadomego uczestnictwa w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa jako pracownik oraz ewentualny właściciel. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Przesłanki zrównoważonego rozwoju. |
---|
T-W-2 | Przeeksploatowanie i zanieczyszczenie środowiskai jego skutki.. |
T-W-3 | Bieda i niedożywienie. |
T-W-4 | Globalne ocieplenie i jego skutki. |
T-W-5 | Zmniejszenie bioróżnorodności- skutki. |
T-W-6 | Epoki w rozwoju gospodarczym świata i geneza powstawania przedsiębiorstw |
T-W-7 | Restrukturyzacja i prywatyzacja przedsiębiorstw. |
T-W-8 | Otoczenie przedsiębiorstw. |
T-W-9 | Formy organizacyjne przedsiębiorstw |
T-W-10 | Zasady opodatkowania przedsiębiorstw – wybór formy organizacyjnej. |
T-W-11 | Zasoby w przedsiębiorstwie. |
T-W-12 | Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem. |
T-W-13 | System motywacyjny w przedsiębiorstwie. |
T-W-14 | Gospodarowanie majątkiem trwałym w przedsiębiorstwie. |
T-W-15 | Gospodarowanie majątkiem obrotowym w przedsiębiorstwie. |
T-W-16 | Wynik finansowy w przedsiębiorstwie |
T-W-17 | Podatki i dotacje |
Metody nauczania | M-1 | 1. Wykład informacyjny
2. Wykład problemowy
Ww. z wykorzystaniem multimediów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Egzamin ustny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak pełnej wiedzy |
3,0 | powierzchowna znajomośc całości materiału |
3,5 | powierzchowna znajomość całości materiału , wybrane zagadnienia lepiej poznane |
4,0 | dobra znajomość całości materiału |
4,5 | ponad dobra znajomość całości materiału |
5,0 | Pełna znajomość zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa |