Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_S13_U01 | Student powinien wykazać się umiejętnościami w zakresie analizowania informacji i dokumentów dotyczących morskich surowców mineralnych oraz umiejetnością wykorzystania ich do opracowania prostych zadań inżynierskich związanych z ich eksploatacją |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów. |
---|
EMO_1A_U22 | Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studentów ze specjalistycznym wyposażeniem i metodami eksploatacji surowców z dna oceanicznego |
---|
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu czytania ze zrozumieniem dokumentacji technicznej oraz przygotowanie projektu jednostki dla górnictwa morskiego |
Treści programowe | T-W-2 | Środowisko morskie i jego wpływ na parametry projektowe jednostek górnictwa morskiego |
---|
T-W-3 | Typy, rodzaje, głębokości zalegania surowców mineralnych i ich wpływ na parametry projektowe jednostek górnictwa morskiego |
T-A-1 | Treść ćwiczeń audytoryjnych zgodna z zakresem prowadzonych wykładów |
T-L-1 | Treść laboratoriów wynika z zakresu prowadzonych wykładów |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne/ stanowisko komputerowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena formująca: Egzamin pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma umiejetności w zakresie analizowania informacji |
3,0 | Student ma umiejetności w zakresie analizowania informacji i dokumentacji dotyczącej morskich surowców mineralnych na poziomie podstawowym |
3,5 | Student ma umiejetności w zakresie analizowania informacji i dokumentacji dotyczącej morskich surowców mineralnych na poziomie średnim |
4,0 | Student ma umiejetności w zakresie analizowania informacji i dokumentacji dotyczącej morskich surowców mineralnych na poziomie wysokim |
4,5 | Student ma umiejetności w zakresie analizowania informacji i dokumentacji dotyczącej morskich surowców mineralnych na poziomie średnim oraz umiejetność opracowania założeń systemu do eksploatacji surowców morskich |
5,0 | Student na podstawie zebranych informacji ma umiejętność opracowania koncepcji systemu do eksploatacji morskich surowców mineralnych |