Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EMO_1A_O06_K01 | Jest człowiekiem świadomym w zakresie BHP |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EMO_1A_K02 | Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur. |
---|
EMO_1A_K03 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
---|
R1A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
R1A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
R1A_K05 | ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego |
T1A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T1A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T1A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T1A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem wykładów jest uzyskanie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności w zakresie:
- identyfikacji i analizy zagrożeń zawodowych oraz oceny ryzyka związanego z tymi zagrożeniami, - prowadzenia kontroli i oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przestrzegania przepisów i zasad bhp, - organizowania przedsięwzięć mających na celu zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - metod eliminowania lub ograniczenia oddziaływania na pracowników czynników szkodliwych dla zdrowia i niebezpiecznych, - ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także określania niezbędnych działań profilaktycznych, - metod i organizacji szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy, - popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | - identyfikacja i analiza zagrożeń zawodowych oraz ocena ryzyka związanego z tymi zagrożeniami,
- kontrola i ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym przestrzeganie przepisów i zasad bhp,
- organizowanie przedsięwzięć mających na celu zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- metod eliminowania lub ograniczenia oddziaływania na pracowników czynników szkodliwych dla zdrowia i niebezpiecznych,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także określanie niezbędnych działań profilaktycznych,
- popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy.
- obowiązujące akta prawne i podstawowe pojęcia ratownicze z zakresu pierwszej pomocy.
- sprzęt pierwszej pomocy.
- ocena stanu fizycznego osoby poszkodowanej. podstawowe wiadomości z Anatomii człowieka. Fizjologia: układu nerwowego, układu krążenia, oddychania.
- zagrożenia ze strony zwierząt i roślin. Ciała obce.
- czynności ratownicze wykonywane u poszkodowanego przytomnego oraz nieprzytomnego.
- resuscytacja. Czynności ratownicze wykonywane u poszkodowanego z krwotokiem. Poparzenia i odmrożenia. Pogryzienia, ukąszenia i użądlenia. Zatrucia. Urazy kości i stawów. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład, dyskusja, prezentacja multimedialna, filmy dydaktyczne DVD, |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie - obecność na wszystkich wykładach ujętych planem nauczania, kolokwium zaliczeniowe. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | 0-50% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
3,0 | 50-60% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
3,5 | 65-70% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
4,0 | 70-80% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
4,5 | 85-90% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |
5,0 | 90-100% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym |