Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_??_U01 | potrafi prowadzić dokumentacje hodowlaną |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U11 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie z organizacja hodowli pszczół w Polsce, programem i metodami doskonalenia pszczół, podgatunkami pszczół objętymi programem, dokumentacją hodowlaną, |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Pasieki hodowlane i zachowawcze. Rodzaje matek rozprowadzanych przez pasieki realizujace programy hodowlane |
---|
T-A-1 | Księgi hodowlane i zasady wpisu do ksiag |
T-A-2 | Wzorzec hodowlany dla linii pszczół |
T-A-3 | Wzorce dla linii hodowlanych pszczół rasy (podgatunku) : środkowoeurpejskiej, kraińskiej, kaukaskiej |
T-A-4 | Dokumentacja hodowlana |
T-A-5 | Ocena morfometryczna linii hodowlanych pszczół |
Metody nauczania | M-1 | wykład - prezentacja z wykorzystaniem komputera i projektora multimedialnego |
---|
M-2 | film |
M-3 | dyskusja |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: aktywnośc na zajęciach |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi prowadzić dokumentacji hodowlanej |
3,0 | w stopniu podstawowym ma umejetność prowadzenia dokymentacji hodowlanej |
3,5 | ma zadawalającą umiejetność prowadzenia dokumentacji hodowanej |
4,0 | ma dobrą umiejetność prowadzenia dokumentacji hodowlanej |
4,5 | ma ponad odbrą umiejetność prowadzenia dokumentacji hodowlanej |
5,0 | ma pełną umiejetność prowadzenia dokumentacji hodowlanej |