Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_null_U01 | Ocenia poszczególne etapy rozwoju higieny ludzi i zwierząt |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U01 | Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie historii higieny ludzi i zwierząt |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Obraz ewolucji pojęcia higieny od czasów najdawniejszych do XXI wieku |
---|
T-W-2 | Pierwsze toalety-kultura minojska. Rytualne mycie. Dzieje brudu i jego zwalczania |
T-W-3 | Kąpiel towarzyska (Grecy i Rzymianie). Metoda na zdrapkę |
T-W-4 | Łaźnie parowe (lata 1000-1550). Średniowieczna higiena. Teoria waporów (przełom średniowiecza i renesansu). Zabójcza woda. |
T-W-5 | Zamiłowanie do czystej bielizny (lata 1550-1750). Higieniczne buduary. |
T-W-6 | Rewolucja przemysłowa a poziom higieny w Europie. Pierwszy Poradnik higieniczno-kosmetyczny z 1897 roku. Historia nocnika, toalety, szczoteczki do zębów, łyżeczki do czyszczenia uszu, wanny. Historia stomatologii. |
T-W-7 | Higiena zwierząt na przestrzeni wieków |
T-W-8 | Metodyka badań z higieny zwierząt i prewencji weterynaryjnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z przezentacją multimedialną |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student:
-nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. |
3,5 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. |
4,0 | Student:
- potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy promocyjnej. |
4,5 | Student:
- potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. |
5,0 | Student:
- samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsięwzięcia badawczego. |