Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia lekkiej syntezy organicznej

Sylabus przedmiotu Computer-aided design of chemical industry plants:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Computer-aided design of chemical industry plants
Specjalność Inorganic Chemical Technology
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics I, II
W-2Physics
W-3Computer Science
W-4Physical Chemistry I, II
W-5Basis of Chemical Engineering I, II
W-6Modelling of chemical processes
W-7Chemical engineering- industrial processes of synthetic chemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Getting knowledge on investigation of computer-aided design tools in chemical industry.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Laboratory exercise with the program which simulates the industrial production of the chemical compounds. Modelling of its own industrial process. Optimization of the process parameters to get the highest product yield.45
45
wykłady
T-W-1Description of the computer program for the modelling and simulation of the chemical process e.g. industrial production of acid.6
T-W-2Structure of the program, modes of the program.4
T-W-3Presentation of the process simulation basing on the chosen example.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Attendance list45
A-L-2Prepare for the credit of computer laboratory15
60
wykłady
A-W-1Attendance list15
A-W-2Prepare for the credit of lectures15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture using multimedial presentation
M-2computer laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Control of progress carried out tasks
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of the quality and completeness of performed tasks using a computer
S-3Ocena podsumowująca: written credit of lecture

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-05_W01
The student has broad knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
TCH_2A_W02T2A_W01InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-05_U01
The student can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
TCH_2A_U09T2A_U07, T2A_U10InzA2_U01, InzA2_U03C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-1M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D12-05_K01
Happy accede to supplement their knowledge related to the thesis.
TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K03C-1T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-05_W01
The student has broad knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
2,0The student has less then 51% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
3,0The student has more then 51% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
3,5The student has more then 61% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
4,0The student has more then 71% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
4,5The student has more then 81% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
5,0The student has more then 91% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-05_U01
The student can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
2,0
3,0In at least 51% can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D12-05_K01
Happy accede to supplement their knowledge related to the thesis.
2,0
3,0In at least 51% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R.J.Kaleńczuk, Podstawy flowsheetingu – materiały do wykładu, Politechnika Szczecińska, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Laboratory exercise with the program which simulates the industrial production of the chemical compounds. Modelling of its own industrial process. Optimization of the process parameters to get the highest product yield.45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Description of the computer program for the modelling and simulation of the chemical process e.g. industrial production of acid.6
T-W-2Structure of the program, modes of the program.4
T-W-3Presentation of the process simulation basing on the chosen example.5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Attendance list45
A-L-2Prepare for the credit of computer laboratory15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance list15
A-W-2Prepare for the credit of lectures15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-05_W01The student has broad knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Getting knowledge on investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
Treści programoweT-W-1Description of the computer program for the modelling and simulation of the chemical process e.g. industrial production of acid.
T-W-2Structure of the program, modes of the program.
T-W-3Presentation of the process simulation basing on the chosen example.
T-L-1Laboratory exercise with the program which simulates the industrial production of the chemical compounds. Modelling of its own industrial process. Optimization of the process parameters to get the highest product yield.
Metody nauczaniaM-1Lecture using multimedial presentation
M-2computer laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Control of progress carried out tasks
S-3Ocena podsumowująca: written credit of lecture
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of the quality and completeness of performed tasks using a computer
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0The student has less then 51% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
3,0The student has more then 51% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
3,5The student has more then 61% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
4,0The student has more then 71% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
4,5The student has more then 81% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
5,0The student has more then 91% a knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-05_U01The student can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Getting knowledge on investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
Treści programoweT-W-3Presentation of the process simulation basing on the chosen example.
T-W-1Description of the computer program for the modelling and simulation of the chemical process e.g. industrial production of acid.
T-W-2Structure of the program, modes of the program.
T-L-1Laboratory exercise with the program which simulates the industrial production of the chemical compounds. Modelling of its own industrial process. Optimization of the process parameters to get the highest product yield.
Metody nauczaniaM-2computer laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Control of progress carried out tasks
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of the quality and completeness of performed tasks using a computer
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0In at least 51% can used knowlegde in the field of investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D12-05_K01Happy accede to supplement their knowledge related to the thesis.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Getting knowledge on investigation of computer-aided design tools in chemical industry.
Treści programoweT-L-1Laboratory exercise with the program which simulates the industrial production of the chemical compounds. Modelling of its own industrial process. Optimization of the process parameters to get the highest product yield.
T-W-2Structure of the program, modes of the program.
T-W-3Presentation of the process simulation basing on the chosen example.
T-W-1Description of the computer program for the modelling and simulation of the chemical process e.g. industrial production of acid.
Metody nauczaniaM-1Lecture using multimedial presentation
M-2computer laboratory
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: written credit of lecture
S-1Ocena formująca: Control of progress carried out tasks
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of the quality and completeness of performed tasks using a computer
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0In at least 51% can happy accede to supplement their knowledge related to the thesis
3,5
4,0
4,5
5,0