Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia chemiczna materiałów budowlanych

Sylabus przedmiotu Leki pochodzenia naturalnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Leki pochodzenia naturalnego
Specjalność Technologia leków i pestycydów
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Swarcewicz <Maria.Swarcewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maria Swarcewicz <Maria.Swarcewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ukończony kurs Chemia Organiczna ukończony kurs Biochemia i związki biologicznie aktywne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z lekami roślinnymi.
C-2Przygotowanie studentów do badań związanych z jakością surowca roślinnego.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu pozyskiwania informacji z literatury polskiej i anglojęzycznej, baz danych związanych z substancjami roślinnymi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zapoznanie się z definicją i klasyfikacją leku, wg ATC. Rośliny lecznicze i leki roślinne.1
T-W-2Przegląd podziału leków roślinnych ze względu na stopień przetworzenia: surowce roślinne, preparaty galenowe, jednorodne związki chemiczne, produkty metabolizmu drobnoustrojów.2
T-W-3zapoznanie się z podzałem roślinnych substancji biologicznie aktywnych: alkaloidy, glikozydy, sterole,, flawonoidy, saponiny, kumaryny, antocyjany, woski, antrazwiązki,, olejki eteryczne,, gorczyce, garbniki, śluzy i inne grupy substancj.4
T-W-4Przegląd metod wyodrębniania substancji aktywnych biologicznie z ziół.1
T-W-5Zapoznanie się z lekami galenowymi i techniką ich przygotowania.1
T-W-6Przegląd wstępnych badań surowca roślinnego i ekstraktów. Zapoznanie się z czynnikami jakości na przykladzie otrzymania surowca olejkowego z korzeni kozłka.3
T-W-7Zapoznanie się z systemem GMP w produkcji leków rośinnych. Zastosowanie półsyntezy, procesów biochemicznych do otrzymywania leku roślinnego.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2udział w konsultacjach3
A-W-3przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4studiowanie literatury3
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D04-12_W10
Potrafi scharakteryzować substancje biologicznie aktywne w lekach naturalnych
TCH_2A_W10T2A_W03InzA2_W02C-1, C-2, C-3T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1S-1
TCH_2A_D04-12_W11
Potrafi wskazać metody wyodrębniania surowca roślinnego i czynniki jakości surowca.
TCH_2A_W11T2A_W04InzA2_W05C-1, C-2, C-3T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D04-12_U15
Potrafi skorzystać z metod wyodrębniania substancji biologicznie aktywnych z roślin leczniczych i zaprojektować leki galenowe.
TCH_2A_U15T2A_U17InzA2_U07C-2, C-3, C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1S-1
TCH_2A_D04-12_U17
potrafi integrować wiedzę z zakresu farmakognozji i fitoterapii w formułowaniu problemów związanych z jakością leków naturalnych.
TCH_2A_U17T2A_U18InzA2_U07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D04-12_W10
Potrafi scharakteryzować substancje biologicznie aktywne w lekach naturalnych
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić leki roślinne ze względu na stopień przetworzenia , budową chemiczna roslinnych substancji biologicznie aktywnych
3,5potrafi wymienić i krotko scharakteryzować wybrane grupy substancji naturalnych majacych znaczenie jako leki naturalne
4,0potrafi wymienić i krótko scharakteryzować większość grup zwiazków naturalnych i ich metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego.
4,5potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP
5,0potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP. Potrafi podać przykłady otrzymywania leku naturalnego.
TCH_2A_D04-12_W11
Potrafi wskazać metody wyodrębniania surowca roślinnego i czynniki jakości surowca.
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić leki roślinne ze względu na stopień przetworzenia , budową chemiczna roslinnych substancji biologicznie aktywnych
3,5potrafi wymienić i krotko scharakteryzować wybrane grupy substancji naturalnych majacych znaczenie jako leki naturalne
4,0potrafi wymienić i krótko scharakteryzować większość grup zwiazków naturalnych i ich metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego.
4,5potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP
5,0potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP. Potrafi podać przykłady otrzymywania leku naturalnego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D04-12_U15
Potrafi skorzystać z metod wyodrębniania substancji biologicznie aktywnych z roślin leczniczych i zaprojektować leki galenowe.
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0potrafi zastosować odpowiednie metody do wyodrębniania niektórych substancji biologicznie aktywnych z materiału roslinnego
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D04-12_U17
potrafi integrować wiedzę z zakresu farmakognozji i fitoterapii w formułowaniu problemów związanych z jakością leków naturalnych.
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0potrafi łączyć wiedzę z zakresu farmakognozji i fitoterapii dla zastosowania jej w niektórych problemach związanych z jakością leków naturalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Strzelecka H., Chemiczne metody badań roślinnych surowców leczniczych., PZWL, Warszawa, 1987
  2. Markowska L., Leki pochodzenia naturalnego, SplitTrading, Wroclaw, 2006
  3. Lamer-Zarawska E., Kowal-Gierczak B., Niedworok J., Fitoterapia i leki roslinne, PZWL, Warszawa, 2007
  4. Kohlmunzer S., Farmakognozja, PZWL, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Dunn P.J., Wells A.S., Williams M.T., Green chemistry in the pharmaceutical industry, Wiley-Vch Verlag GmbH&Co.KGaA, 2010
  2. Lippold B.C., Technologie postaci leku z elementami biofarmacji, MedPharm Polska, 2012
  3. Takahashi N., Chemistry of plant hormones, CRC Press Inc., Bica Roca, 1996

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zapoznanie się z definicją i klasyfikacją leku, wg ATC. Rośliny lecznicze i leki roślinne.1
T-W-2Przegląd podziału leków roślinnych ze względu na stopień przetworzenia: surowce roślinne, preparaty galenowe, jednorodne związki chemiczne, produkty metabolizmu drobnoustrojów.2
T-W-3zapoznanie się z podzałem roślinnych substancji biologicznie aktywnych: alkaloidy, glikozydy, sterole,, flawonoidy, saponiny, kumaryny, antocyjany, woski, antrazwiązki,, olejki eteryczne,, gorczyce, garbniki, śluzy i inne grupy substancj.4
T-W-4Przegląd metod wyodrębniania substancji aktywnych biologicznie z ziół.1
T-W-5Zapoznanie się z lekami galenowymi i techniką ich przygotowania.1
T-W-6Przegląd wstępnych badań surowca roślinnego i ekstraktów. Zapoznanie się z czynnikami jakości na przykladzie otrzymania surowca olejkowego z korzeni kozłka.3
T-W-7Zapoznanie się z systemem GMP w produkcji leków rośinnych. Zastosowanie półsyntezy, procesów biochemicznych do otrzymywania leku roślinnego.3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2udział w konsultacjach3
A-W-3przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4studiowanie literatury3
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-12_W10Potrafi scharakteryzować substancje biologicznie aktywne w lekach naturalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z lekami roślinnymi.
C-2Przygotowanie studentów do badań związanych z jakością surowca roślinnego.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu pozyskiwania informacji z literatury polskiej i anglojęzycznej, baz danych związanych z substancjami roślinnymi.
Treści programoweT-W-6Przegląd wstępnych badań surowca roślinnego i ekstraktów. Zapoznanie się z czynnikami jakości na przykladzie otrzymania surowca olejkowego z korzeni kozłka.
T-W-2Przegląd podziału leków roślinnych ze względu na stopień przetworzenia: surowce roślinne, preparaty galenowe, jednorodne związki chemiczne, produkty metabolizmu drobnoustrojów.
T-W-7Zapoznanie się z systemem GMP w produkcji leków rośinnych. Zastosowanie półsyntezy, procesów biochemicznych do otrzymywania leku roślinnego.
T-W-1Zapoznanie się z definicją i klasyfikacją leku, wg ATC. Rośliny lecznicze i leki roślinne.
T-W-5Zapoznanie się z lekami galenowymi i techniką ich przygotowania.
T-W-3zapoznanie się z podzałem roślinnych substancji biologicznie aktywnych: alkaloidy, glikozydy, sterole,, flawonoidy, saponiny, kumaryny, antocyjany, woski, antrazwiązki,, olejki eteryczne,, gorczyce, garbniki, śluzy i inne grupy substancj.
T-W-4Przegląd metod wyodrębniania substancji aktywnych biologicznie z ziół.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić leki roślinne ze względu na stopień przetworzenia , budową chemiczna roslinnych substancji biologicznie aktywnych
3,5potrafi wymienić i krotko scharakteryzować wybrane grupy substancji naturalnych majacych znaczenie jako leki naturalne
4,0potrafi wymienić i krótko scharakteryzować większość grup zwiazków naturalnych i ich metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego.
4,5potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP
5,0potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP. Potrafi podać przykłady otrzymywania leku naturalnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-12_W11Potrafi wskazać metody wyodrębniania surowca roślinnego i czynniki jakości surowca.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z lekami roślinnymi.
C-2Przygotowanie studentów do badań związanych z jakością surowca roślinnego.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu pozyskiwania informacji z literatury polskiej i anglojęzycznej, baz danych związanych z substancjami roślinnymi.
Treści programoweT-W-6Przegląd wstępnych badań surowca roślinnego i ekstraktów. Zapoznanie się z czynnikami jakości na przykladzie otrzymania surowca olejkowego z korzeni kozłka.
T-W-3zapoznanie się z podzałem roślinnych substancji biologicznie aktywnych: alkaloidy, glikozydy, sterole,, flawonoidy, saponiny, kumaryny, antocyjany, woski, antrazwiązki,, olejki eteryczne,, gorczyce, garbniki, śluzy i inne grupy substancj.
T-W-5Zapoznanie się z lekami galenowymi i techniką ich przygotowania.
T-W-1Zapoznanie się z definicją i klasyfikacją leku, wg ATC. Rośliny lecznicze i leki roślinne.
T-W-4Przegląd metod wyodrębniania substancji aktywnych biologicznie z ziół.
T-W-2Przegląd podziału leków roślinnych ze względu na stopień przetworzenia: surowce roślinne, preparaty galenowe, jednorodne związki chemiczne, produkty metabolizmu drobnoustrojów.
T-W-7Zapoznanie się z systemem GMP w produkcji leków rośinnych. Zastosowanie półsyntezy, procesów biochemicznych do otrzymywania leku roślinnego.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3
3,0potrafi wymienić leki roślinne ze względu na stopień przetworzenia , budową chemiczna roslinnych substancji biologicznie aktywnych
3,5potrafi wymienić i krotko scharakteryzować wybrane grupy substancji naturalnych majacych znaczenie jako leki naturalne
4,0potrafi wymienić i krótko scharakteryzować większość grup zwiazków naturalnych i ich metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego.
4,5potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP
5,0potrafi scharakteryzować i zidentyfikować związki naturalne pochodzenia roślinnego, metody wyodrębniania, przyklady technologii otrzymywania leku roślinnego i zastosowanie systemu GMP. Potrafi podać przykłady otrzymywania leku naturalnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-12_U15Potrafi skorzystać z metod wyodrębniania substancji biologicznie aktywnych z roślin leczniczych i zaprojektować leki galenowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do badań związanych z jakością surowca roślinnego.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu pozyskiwania informacji z literatury polskiej i anglojęzycznej, baz danych związanych z substancjami roślinnymi.
C-1Zapoznanie studentów z lekami roślinnymi.
Treści programoweT-W-4Przegląd metod wyodrębniania substancji aktywnych biologicznie z ziół.
T-W-1Zapoznanie się z definicją i klasyfikacją leku, wg ATC. Rośliny lecznicze i leki roślinne.
T-W-2Przegląd podziału leków roślinnych ze względu na stopień przetworzenia: surowce roślinne, preparaty galenowe, jednorodne związki chemiczne, produkty metabolizmu drobnoustrojów.
T-W-7Zapoznanie się z systemem GMP w produkcji leków rośinnych. Zastosowanie półsyntezy, procesów biochemicznych do otrzymywania leku roślinnego.
T-W-6Przegląd wstępnych badań surowca roślinnego i ekstraktów. Zapoznanie się z czynnikami jakości na przykladzie otrzymania surowca olejkowego z korzeni kozłka.
T-W-5Zapoznanie się z lekami galenowymi i techniką ich przygotowania.
T-W-3zapoznanie się z podzałem roślinnych substancji biologicznie aktywnych: alkaloidy, glikozydy, sterole,, flawonoidy, saponiny, kumaryny, antocyjany, woski, antrazwiązki,, olejki eteryczne,, gorczyce, garbniki, śluzy i inne grupy substancj.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0potrafi zastosować odpowiednie metody do wyodrębniania niektórych substancji biologicznie aktywnych z materiału roslinnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D04-12_U17potrafi integrować wiedzę z zakresu farmakognozji i fitoterapii w formułowaniu problemów związanych z jakością leków naturalnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z lekami roślinnymi.
C-2Przygotowanie studentów do badań związanych z jakością surowca roślinnego.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu pozyskiwania informacji z literatury polskiej i anglojęzycznej, baz danych związanych z substancjami roślinnymi.
Treści programoweT-W-1Zapoznanie się z definicją i klasyfikacją leku, wg ATC. Rośliny lecznicze i leki roślinne.
T-W-4Przegląd metod wyodrębniania substancji aktywnych biologicznie z ziół.
T-W-7Zapoznanie się z systemem GMP w produkcji leków rośinnych. Zastosowanie półsyntezy, procesów biochemicznych do otrzymywania leku roślinnego.
T-W-2Przegląd podziału leków roślinnych ze względu na stopień przetworzenia: surowce roślinne, preparaty galenowe, jednorodne związki chemiczne, produkty metabolizmu drobnoustrojów.
T-W-6Przegląd wstępnych badań surowca roślinnego i ekstraktów. Zapoznanie się z czynnikami jakości na przykladzie otrzymania surowca olejkowego z korzeni kozłka.
T-W-5Zapoznanie się z lekami galenowymi i techniką ich przygotowania.
T-W-3zapoznanie się z podzałem roślinnych substancji biologicznie aktywnych: alkaloidy, glikozydy, sterole,, flawonoidy, saponiny, kumaryny, antocyjany, woski, antrazwiązki,, olejki eteryczne,, gorczyce, garbniki, śluzy i inne grupy substancj.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0potrafi łączyć wiedzę z zakresu farmakognozji i fitoterapii dla zastosowania jej w niektórych problemach związanych z jakością leków naturalnych.
3,5
4,0
4,5
5,0