Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Mikro i nanotechnologie materiałów polimerowych

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny
Specjalność Technologia nowych materiałów
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1chemia ogólna i fizyczna
W-2podstawy inżynierii chemicznej lub maszynoznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej wymaganej przy wdrażaniu rozwiązań technologicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2konsultacje5
A-P-3Prace domowe- obliczenia, przygotowanie dokumentacji25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokazy i demonstracje
M-2Prezentacja przykładowych rozwiązań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D09-06_W01
Student umie przygotować dokumentację techniczną niezbędną do reazlizacji technicznej opracowanej technologii nieorganicznej
TCH_2A_W05T2A_W02C-1T-P-1M-2S-1
TCH_2A_D09-06_W02
Zwiększenie wiedzy ogólnej w zakresie technologii nieorganicznej
TCH_2A_W06T2A_W03InzA2_W05C-1T-P-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D09-06_U01
Student potrafi wykorzystac metody analiztyczne i doświadczalne z zakresu technologii nieorganicznej
TCH_2A_U08T2A_U08, T2A_U09InzA2_U02C-1T-P-1M-2S-1
TCH_2A_D09-06_U02
Potrafi połaczyc wiedzę z kilku zakresów w celu stworzenia dokumentacji technicznej projektu opracowywanej technologii nieorganicznej
TCH_2A_U09T2A_U07, T2A_U10InzA2_U01, InzA2_U03C-1T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D09-06_K01
Zna zasady projektowania, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, rozumie pozatechniczne aspekty projektowania technologicznego
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D09-06_W01
Student umie przygotować dokumentację techniczną niezbędną do reazlizacji technicznej opracowanej technologii nieorganicznej
2,0nie zna zasad tworzenia dokumentacji technicznej
3,0z dużą pomocą (liczne konsultacje) potrafi zrobić projekt technologiczny
3,5Wykonuje projekt samodzielnie, ale popełnił wiele błędów
4,0Przygotował projekt terminowo, ale sa pewne mniej istotne błędy
4,5Dokumentacja projektu jest przygotowana prawidłowo, jest kompletna
5,0Projekt jest nie tylko kompletny, ale student także wykazał się dobrą znajomością tematu i przedstawił ciekawe rozwiązanie
TCH_2A_D09-06_W02
Zwiększenie wiedzy ogólnej w zakresie technologii nieorganicznej
2,0brakuje wiedzy ogólnej
3,0wiadomości studenta sa niepełne, trudno mu je powiązać z danym tematem
3,5student rozumie temat projektu, ma podstawową wiedzę ogólną
4,0ma dobrą znajomość wiedzy ogólnej
4,5oprócz znajomości podstawowych zagadnień ogólnych, rozumie i potrafi wykorzystać praktycznie posiadaną wiedzę
5,0ma dobrą wiedzę ogólną, potrafi wskazać wzajemne relacje pomiędzy różnymi przedmiotami i wykorzystuje wiedzę do stworzenia nowych wartości

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D09-06_U01
Student potrafi wykorzystac metody analiztyczne i doświadczalne z zakresu technologii nieorganicznej
2,0nie zna metod doswiadczalnych i analitycznych stosowanych przy rozwiązywaniu zagadnień technologicznych
3,0W niewielkim stopniu wykorzystuje metody doświadczalne i analityczne
3,5Potrafi do danego prooblemu dobrać odpowiednie metody analityczne i doswiadczalne. Stosuje je prwidłowo.
4,0Rozumie i dobrze stosuje technologiczne metody analityczne
4,5Potrafi zastosować kilka metod i porównać uzyskane wyniki
5,0Rozumie i dobrze stosuje dostępne narzędzia do rozwiązywania problemów technologicznych
TCH_2A_D09-06_U02
Potrafi połaczyc wiedzę z kilku zakresów w celu stworzenia dokumentacji technicznej projektu opracowywanej technologii nieorganicznej
2,0nie potrafi nawiązać relacji pomiędzy różnymi przedmiotami
3,0potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym, ale wymaga pomocy przy rozwiązywaniu problemu
3,5potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym i umie skorzystać z dostępnych źródeł literaturowych w celu pozyskania niezbędnych informacji.
4,0definiuje właściwie zagadnienia, ma podstawową wiedzę z danych przedmiotów
4,5ma wiedzę z kilku przedmiotów, potrafi bez problemów pozyskiwac dane literaturowe i stosowac je do przygotowania projektu
5,0Ma dobrą wiedzę z róznych przedmiotów i praktycznie wdraża ja do przygotowania projektu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D09-06_K01
Zna zasady projektowania, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, rozumie pozatechniczne aspekty projektowania technologicznego
2,0
3,0Potrawi stworzyć rozwiązanie techniczne danego problemu produkcyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Synowiec J., Projektowanie technologiczne dla inżynierów chemików, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1974
  2. Kucharski S., Głowiński J., Podstawy obliczeń projektowych w technologii chemicznej, Oficyna wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2005
  3. Pr. zbior. pod red. Synoradzkiego L.,Wisialskiego J., Projektowanie procesów technologicznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006
  4. Dylewski R., Projekt technologiczny. Rodzaje opracowań badawczych i badawczo – projektowych, przykłady, materiały pomocnicze, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Pikoń J., Aparatura chemiczna, PWN, Warszawa, 1983
  2. Karpiński T., Kozłowski M., Materiały do projektowania procesów technologicznych. Wzory dokumentacji technologicznej i dane ogólne” cz. 1, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2002
  3. Serwiński M., Zasady inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1982
  4. Sobczyńska A., Szymanowski J., Bilanse masowe procesów stacjonarnych, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2003
  5. Schmidt – Szałowski K., Sentek J., Podstawy technologii chemicznej. Organizacja procesów produkcyjnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.30
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2konsultacje5
A-P-3Prace domowe- obliczenia, przygotowanie dokumentacji25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D09-06_W01Student umie przygotować dokumentację techniczną niezbędną do reazlizacji technicznej opracowanej technologii nieorganicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej wymaganej przy wdrażaniu rozwiązań technologicznych
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja przykładowych rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad tworzenia dokumentacji technicznej
3,0z dużą pomocą (liczne konsultacje) potrafi zrobić projekt technologiczny
3,5Wykonuje projekt samodzielnie, ale popełnił wiele błędów
4,0Przygotował projekt terminowo, ale sa pewne mniej istotne błędy
4,5Dokumentacja projektu jest przygotowana prawidłowo, jest kompletna
5,0Projekt jest nie tylko kompletny, ale student także wykazał się dobrą znajomością tematu i przedstawił ciekawe rozwiązanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D09-06_W02Zwiększenie wiedzy ogólnej w zakresie technologii nieorganicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W06ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie technologii nieorganicznej, organicznej, polimerów i analityki chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej wymaganej przy wdrażaniu rozwiązań technologicznych
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja przykładowych rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brakuje wiedzy ogólnej
3,0wiadomości studenta sa niepełne, trudno mu je powiązać z danym tematem
3,5student rozumie temat projektu, ma podstawową wiedzę ogólną
4,0ma dobrą znajomość wiedzy ogólnej
4,5oprócz znajomości podstawowych zagadnień ogólnych, rozumie i potrafi wykorzystać praktycznie posiadaną wiedzę
5,0ma dobrą wiedzę ogólną, potrafi wskazać wzajemne relacje pomiędzy różnymi przedmiotami i wykorzystuje wiedzę do stworzenia nowych wartości
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D09-06_U01Student potrafi wykorzystac metody analiztyczne i doświadczalne z zakresu technologii nieorganicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej wymaganej przy wdrażaniu rozwiązań technologicznych
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja przykładowych rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna metod doswiadczalnych i analitycznych stosowanych przy rozwiązywaniu zagadnień technologicznych
3,0W niewielkim stopniu wykorzystuje metody doświadczalne i analityczne
3,5Potrafi do danego prooblemu dobrać odpowiednie metody analityczne i doswiadczalne. Stosuje je prwidłowo.
4,0Rozumie i dobrze stosuje technologiczne metody analityczne
4,5Potrafi zastosować kilka metod i porównać uzyskane wyniki
5,0Rozumie i dobrze stosuje dostępne narzędzia do rozwiązywania problemów technologicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D09-06_U02Potrafi połaczyc wiedzę z kilku zakresów w celu stworzenia dokumentacji technicznej projektu opracowywanej technologii nieorganicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej wymaganej przy wdrażaniu rozwiązań technologicznych
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.
Metody nauczaniaM-1pokazy i demonstracje
M-2Prezentacja przykładowych rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi nawiązać relacji pomiędzy różnymi przedmiotami
3,0potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym, ale wymaga pomocy przy rozwiązywaniu problemu
3,5potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym i umie skorzystać z dostępnych źródeł literaturowych w celu pozyskania niezbędnych informacji.
4,0definiuje właściwie zagadnienia, ma podstawową wiedzę z danych przedmiotów
4,5ma wiedzę z kilku przedmiotów, potrafi bez problemów pozyskiwac dane literaturowe i stosowac je do przygotowania projektu
5,0Ma dobrą wiedzę z róznych przedmiotów i praktycznie wdraża ja do przygotowania projektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D09-06_K01Zna zasady projektowania, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, rozumie pozatechniczne aspekty projektowania technologicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawami wykonywania dokumentacji technicznej wymaganej przy wdrażaniu rozwiązań technologicznych
Treści programoweT-P-1Studenci wykonują projekt technologiczny tematycznie związany z technologią nowych materiałów, np. otrzymywanie spieków ceramicznych, produkcja monokryształów Projekt zawiera: opis koncepcji technologicznej, schemat blokowy przyjętego sposobu jej realizacji, dobór i opis stosowanych surowców, charakterystykę uzyskanych produktów, opis odpadów i propozycje ich zagospodarowania, schemat technologiczny z opisem kontroli przebiegu procesu, dobór aparatów i przyrządów kontrolno-pomiarowych, podstawowe obliczenia projektowe, szkice i rysunki złożeniowe aparatów, koncepcję lokalizacji i przestrzennego rozmieszczenia aparatury; obliczenia bilansowe i wykresy Sanke’ya, założenia branżowe, zagadnienia korozji i doboru materiałów, zagadnienia BHP i p.poż, orientacyjne zestawienie kosztów.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja przykładowych rozwiązań
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrawi stworzyć rozwiązanie techniczne danego problemu produkcyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0