Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie zasobami ludzkimi i projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi i projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 2,00,41zaliczenie
wykładyW1 30 3,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie podstaw wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i projektami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rekrutacja. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Przywództwo - rozróżnianie stylów i podejmowanie decyzji - case studies. Wybór strategii przedsiębiorstwa - case studies15
15
wykłady
T-W-1Zarzadzenie projektami.10
T-W-2Zarządzanie zasobami ludzkimi. Rola Działu ZZL w przedsiębiorstwie. Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Szkolenia. Ocena pracowników. Płace w przedsiębiorstwie. Kierowanie organizacjami. Przywództwo. Style przywództwa.20
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajeciach przygotowanie do zajęć udział w zaliczeniu45
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia15
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A02a_W01
Ma wiedzę ogólną na temat zarządzania zasobami ludzkimi i projektami.
TCH_1A_W16T1A_W08InzA_W03C-1T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_A02a_K01
Potrafi działać i myśleć w sposób przedsiębiorczy, wykorzystując wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i projektami
TCH_1A_K10T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-1T-W-1, T-A-1, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A02a_W01
Ma wiedzę ogólną na temat zarządzania zasobami ludzkimi i projektami.
2,0
3,0Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi na egzaminie pisamnym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_A02a_K01
Potrafi działać i myśleć w sposób przedsiębiorczy, wykorzystując wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i projektami
2,0
3,0Co najmniej 50% prawidłowych odpowiedzi na egzaminie końcowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.A.F. Stoner, Kierowanie, PWE, Warszawa, 1997
  2. E. Masłyk-Musiał, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Wydaw. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. J. Penc, Kreatywne kierowanie organizacja i kierownik jutra, rozwiązywanie problemów kadrowych, Agencja Wydaw. Placet, Warszawa, 2000
  2. J.Penc, Kreowanie zachowań w organizacji : konflikty i stresy pracownicze, zmiany i rozwój organizacji, Agencja Wydaw. Placet, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rekrutacja. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Przywództwo - rozróżnianie stylów i podejmowanie decyzji - case studies. Wybór strategii przedsiębiorstwa - case studies15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarzadzenie projektami.10
T-W-2Zarządzanie zasobami ludzkimi. Rola Działu ZZL w przedsiębiorstwie. Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Szkolenia. Ocena pracowników. Płace w przedsiębiorstwie. Kierowanie organizacjami. Przywództwo. Style przywództwa.20
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajeciach przygotowanie do zajęć udział w zaliczeniu45
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_A02a_W01Ma wiedzę ogólną na temat zarządzania zasobami ludzkimi i projektami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W16ma wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie podstaw wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i projektami
Treści programoweT-W-2Zarządzanie zasobami ludzkimi. Rola Działu ZZL w przedsiębiorstwie. Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Szkolenia. Ocena pracowników. Płace w przedsiębiorstwie. Kierowanie organizacjami. Przywództwo. Style przywództwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi na egzaminie pisamnym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_A02a_K01Potrafi działać i myśleć w sposób przedsiębiorczy, wykorzystując wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K10potrafi działać i myśleć w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie podstaw wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i projektami
Treści programoweT-W-1Zarzadzenie projektami.
T-A-1Rekrutacja. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy - odpowiadanie na ogłoszenia, redagowanie życiorysów i listów motywacyjnych, prezentacja. Przywództwo - rozróżnianie stylów i podejmowanie decyzji - case studies. Wybór strategii przedsiębiorstwa - case studies
T-W-2Zarządzanie zasobami ludzkimi. Rola Działu ZZL w przedsiębiorstwie. Rekrutacja widziana od strony rekrutującego oraz kandydata. Szkolenia. Ocena pracowników. Płace w przedsiębiorstwie. Kierowanie organizacjami. Przywództwo. Style przywództwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Co najmniej 50% prawidłowych odpowiedzi na egzaminie końcowym
3,5
4,0
4,5
5,0