Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)

Sylabus przedmiotu Mikroskopia i jej zastosowanie w nanotechnologii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mikroskopia i jej zastosowanie w nanotechnologii
Specjalność Nanomateriały funkcjonalne
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Bez wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i jej zastosowaniem w nanotechnologii

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Charakterystyka nanomateriałów przy wykorzystaniu nastepujących metod analitycznychi urządzeń: SEM, HR-TEM, STEM, TEM, EDX, EELS, RAMANA, IR.30
30
wykłady
T-W-1Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM)2
T-W-2wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM)2
T-W-3Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM)1
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM2
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM2
T-W-6Nanokrystalografia2
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM2
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach praktycznych30
A-L-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu30
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Zalczenie z wykładów15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajecia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-05_W01
Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniej metody do identyfikacji materiału
Nano_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-7, T-W-5, T-L-1, T-W-6, T-W-4, T-W-8M-1, M-2S-2, S-1, S-3
Nano_1A_D1-05_W02
Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
Nano_1A_W09T1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-05_U01
Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a także umiejetność interpretacji otrzymanych wyników
Nano_1A_U11, Nano_1A_U14T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06C-1T-W-5, T-W-7, T-L-1, T-W-6, T-W-8M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-05_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
Nano_1A_K01T1A_K01C-1T-W-6, T-L-1, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-05_W01
Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniej metody do identyfikacji materiału
2,0nie potrafi wcale charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacjii nanomateriałów oraz dobierać odpowiedniej metody identyfikacji materiału
3,0w co najmniej 51% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
3,5w co najmniej 61% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
4,0w co najmniej 71% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
4,5w co najmniej 81% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
5,0w co najmniej 91% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
Nano_1A_D1-05_W02
Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
2,0nie potrafi wcale definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-05_U01
Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a także umiejetność interpretacji otrzymanych wyników
2,0nie potrafi wcale doberać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, a także interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-05_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów

Literatura podstawowa

  1. Yao, Nan; Wang, Zhong L, Handbook of Microscopy for Nanotechnology, Springer, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Charakterystyka nanomateriałów przy wykorzystaniu nastepujących metod analitycznychi urządzeń: SEM, HR-TEM, STEM, TEM, EDX, EELS, RAMANA, IR.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM)2
T-W-2wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM)2
T-W-3Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM)1
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM2
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM2
T-W-6Nanokrystalografia2
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM2
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach praktycznych30
A-L-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Zalczenie z wykładów15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-05_W01Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobieranie odpowiedniej metody do identyfikacji materiału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W08ma wiedzę z zakresu technik oraz metod identyfikacji i charakteryzowania nanomateriałów, a także ma wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym związanym z nanotechnologią
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i jej zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM
T-L-1Charakterystyka nanomateriałów przy wykorzystaniu nastepujących metod analitycznychi urządzeń: SEM, HR-TEM, STEM, TEM, EDX, EELS, RAMANA, IR.
T-W-6Nanokrystalografia
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajecia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych to charakteryzacjii nanomateriałów oraz dobierać odpowiedniej metody identyfikacji materiału
3,0w co najmniej 51% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
3,5w co najmniej 61% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
4,0w co najmniej 71% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
4,5w co najmniej 81% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
5,0w co najmniej 91% potrafi charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane to charakteryzacji nanomateriałów oraz dobierać odpowiednie metody identyfikacji materiału
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-05_W02Definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W09ma podstawową wiedzę o kierunkach rozwoju i zastosowaniach fizyki w wybranych zagadnieniach technicznych i technologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i jej zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-1Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM)
T-W-2wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM)
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM
T-W-6Nanokrystalografia
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM
T-W-3Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM)
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajecia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-05_U01Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a także umiejetność interpretacji otrzymanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U11potrafi wykorzystać poznane metody eksperymentalne, symulacje komputerowe i modele teoretyczne do analizy i rozwiązywania problemów inżynierskich
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i jej zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
T-L-1Charakterystyka nanomateriałów przy wykorzystaniu nastepujących metod analitycznychi urządzeń: SEM, HR-TEM, STEM, TEM, EDX, EELS, RAMANA, IR.
T-W-6Nanokrystalografia
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
Metody nauczaniaM-2Zajecia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale doberać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, a także interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a także interpretować otrzymane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-05_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i jej zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-6Nanokrystalografia
T-L-1Charakterystyka nanomateriałów przy wykorzystaniu nastepujących metod analitycznychi urządzeń: SEM, HR-TEM, STEM, TEM, EDX, EELS, RAMANA, IR.
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajecia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakterystyki nanomateriałów