Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)

Sylabus przedmiotu Nanokompozyty hybrydowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nanokompozyty hybrydowe
Specjalność Nanomateriały funkcjonalne
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia ogólna i nieorganiczna I i II
W-2Chema fizyczna I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wytwarzania nanokompozytu hybrydowego metodą zol-żel3
T-L-2Wytwarzanie nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku na drodze mineralizacji nanokompozytów hybrydowych3
T-L-3Analiza termooptyczna nanokompoztu polimer-krzemionka oraz mieszaniny polimeru z krzemionką3
T-L-4Analiza właściwości optycznych nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku3
T-L-5Analiza procesów pęcznienia nanokompozty hybrydowego z udziałem krzemionki3
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Materiały w masie (model gazu elektronowego, wektor falowy, gęstość stanów)2
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa4
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem3
T-W-5Ogólna klasyfikacja nanokompozytów hybrydowych z udziałem polimerów Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą zol-żel. Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą interkalowania Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane przy wykorzystaniu klasterów oksometalicznych.3
T-W-6Metody badań: spektroskopowe, kalorymetryczne, mechaniczne i dielektryczne2
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe z udziałem krzemionki - Budowa morfologiczna, efekty matrycowania w układach o zdolności do samorganizacji - Nanokompozty krzemionki z żywicami fenolowymi - Nanokompozty z udziałem związków oksokrzemowych - Synteza, żelowanie, bloki budulcowe, - Układy usieciowane3
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe3
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości2
T-W-10Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych tlenków półprzewodnikowych2
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie3
T-W-12Zastosowanie nanokompozytów hybrydowych w nauce i technice2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Zapoznanie się z literaturą przedmotu15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zaliczenie z wykładów30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-03_W01
Objaśnianie i tłumaczanie podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_W02T1A_W01, T1A_W03C-1T-W-1, T-W-5, T-L-2, T-W-8, T-L-1, T-W-10, T-W-11, T-W-7, T-W-4M-2, M-1S-1, S-2, S-3
Nano_1A_D1-03_W02
Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakterystyki nanokompozytów hybrydowych oraz dobieranie odpowiedniej metody ich identyfikacji
Nano_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1T-L-4, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-11, T-W-9, T-W-6, T-L-5, T-W-2M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-03_U01
Przygotowanie, dobieranie i interpretacja zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczącej tematyki przedmotu
Nano_1A_U01T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07C-1T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-12M-2, M-1S-1, S-2, S-3
Nano_1A_D1-03_U02
Objaśnianie podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_U09T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-L-2, T-W-7, T-L-5, T-L-1, T-L-4, T-W-3, T-W-2, T-W-11, T-W-8, T-W-4, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Nano_1A_D1-03_U03
Posługiwanie sie sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu, odpowiedni jego dobór a także umiejętność interpretacji otrzymanych wyników
Nano_1A_U10, Nano_1A_U14T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06C-1T-W-8, T-L-3, T-W-9, T-L-4, T-L-5, T-W-11, T-W-4, T-W-6M-2, M-1S-1, S-2, S-3
Nano_1A_D1-03_U04
Oceniane zagrożenia bedacego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
Nano_1A_U13T1A_U11InzA_U05C-1T-W-9, T-L-1, T-W-3, T-W-10, T-L-2, T-W-7, T-W-8, T-W-11M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_D1-03_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
Nano_1A_K01T1A_K01C-1T-W-11, T-W-8, T-L-3, T-L-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-L-4, T-W-10, T-W-9, T-W-3M-2, M-1S-2, S-1, S-3
Nano_1A_D1-03_K02
Ocenianie wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-12, T-W-1M-2, M-1S-2, S-1, S-3
Nano_1A_D1-03_K03
Zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczenstwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
Nano_1A_K07T1A_K07C-1T-W-5, T-W-1, T-W-11, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-12, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-03_W01
Objaśnianie i tłumaczanie podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
2,0nie potrafi wcale objaśniać i tłumaczyć podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_D1-03_W02
Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakterystyki nanokompozytów hybrydowych oraz dobieranie odpowiedniej metody ich identyfikacji
2,0nie potrafi wcale dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-03_U01
Przygotowanie, dobieranie i interpretacja zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczącej tematyki przedmotu
2,0nie potrafi wcale przygotować, dobierać i interpretować zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmotu
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
3,5w co najmniej 61% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,0w co najmniej 71% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,5w co najmniej 81% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
5,0w co najmniej 91% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
Nano_1A_D1-03_U02
Objaśnianie podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
2,0nie potrafi wcale objaśniać podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
Nano_1A_D1-03_U03
Posługiwanie sie sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu, odpowiedni jego dobór a także umiejętność interpretacji otrzymanych wyników
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakterystyki otrzymanego nanokompozytu ani interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
Nano_1A_D1-03_U04
Oceniane zagrożenia bedacego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
2,0nie potrafi wcale oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i nie przestrzega przepisów BHP
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_D1-03_K01
Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
Nano_1A_D1-03_K02
Ocenianie wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_1A_D1-03_K03
Zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczenstwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
2,0nie potrafi rozpowszechniać wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,0w co najmniej 51% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,5w co najmniej 61% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,0w co najmniej 71% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,5w co najmniej 81% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
5,0w co najmniej 91% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.

Literatura podstawowa

  1. Nalwa H.S, Handbook of Organic-Inorganic Hybrid Materials and Nanocomposites, American Scientific Publishers, 2004
  2. Ajayan P.M, Schadler L.S., Braun P.V, Nanocomposite Science and Technology, Willey-VCH Verlag GmbH & Co.KgaA, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Shmid G, Nanoparticles From Theory to Applications, Willey-VCH GmbH & Co KgaA, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wytwarzania nanokompozytu hybrydowego metodą zol-żel3
T-L-2Wytwarzanie nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku na drodze mineralizacji nanokompozytów hybrydowych3
T-L-3Analiza termooptyczna nanokompoztu polimer-krzemionka oraz mieszaniny polimeru z krzemionką3
T-L-4Analiza właściwości optycznych nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku3
T-L-5Analiza procesów pęcznienia nanokompozty hybrydowego z udziałem krzemionki3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Materiały w masie (model gazu elektronowego, wektor falowy, gęstość stanów)2
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa4
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem3
T-W-5Ogólna klasyfikacja nanokompozytów hybrydowych z udziałem polimerów Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą zol-żel. Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą interkalowania Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane przy wykorzystaniu klasterów oksometalicznych.3
T-W-6Metody badań: spektroskopowe, kalorymetryczne, mechaniczne i dielektryczne2
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe z udziałem krzemionki - Budowa morfologiczna, efekty matrycowania w układach o zdolności do samorganizacji - Nanokompozty krzemionki z żywicami fenolowymi - Nanokompozty z udziałem związków oksokrzemowych - Synteza, żelowanie, bloki budulcowe, - Układy usieciowane3
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe3
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości2
T-W-10Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych tlenków półprzewodnikowych2
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie3
T-W-12Zastosowanie nanokompozytów hybrydowych w nauce i technice2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Zapoznanie się z literaturą przedmotu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zaliczenie z wykładów30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_W01Objaśnianie i tłumaczanie podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W02ma uporządkowaną i podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii fizycznej, nieorganicznej i organicznej, analitycznej, biochemii, fizyki i ich technicznych zastosowań niezbędną do rozumienia i opisu podstawowych zjawisk fizycznych oraz rozumienia roli fizyki w różnych obszarach techniki i nanotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-5Ogólna klasyfikacja nanokompozytów hybrydowych z udziałem polimerów Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą zol-żel. Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą interkalowania Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane przy wykorzystaniu klasterów oksometalicznych.
T-L-2Wytwarzanie nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku na drodze mineralizacji nanokompozytów hybrydowych
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe
T-L-1Wytwarzania nanokompozytu hybrydowego metodą zol-żel
T-W-10Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych tlenków półprzewodnikowych
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe z udziałem krzemionki - Budowa morfologiczna, efekty matrycowania w układach o zdolności do samorganizacji - Nanokompozty krzemionki z żywicami fenolowymi - Nanokompozty z udziałem związków oksokrzemowych - Synteza, żelowanie, bloki budulcowe, - Układy usieciowane
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale objaśniać i tłumaczyć podstawowych zjawisk fizycznochemicznych zachodzących podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać i tłumaczyć podstawowe zjawiska fizycznochemiczne zachodzące podczas otrzymywania nanokompozytów hybrydowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_W02Scharakteryzowanie i rozpoznawanie podstawowych metod badawczych używanych to charakterystyki nanokompozytów hybrydowych oraz dobieranie odpowiedniej metody ich identyfikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W08ma wiedzę z zakresu technik oraz metod identyfikacji i charakteryzowania nanomateriałów, a także ma wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym związanym z nanotechnologią
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-L-4Analiza właściwości optycznych nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-L-3Analiza termooptyczna nanokompoztu polimer-krzemionka oraz mieszaniny polimeru z krzemionką
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości
T-W-6Metody badań: spektroskopowe, kalorymetryczne, mechaniczne i dielektryczne
T-L-5Analiza procesów pęcznienia nanokompozty hybrydowego z udziałem krzemionki
T-W-2Materiały w masie (model gazu elektronowego, wektor falowy, gęstość stanów)
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowych metod badawczych używanych do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać, charakteryzować i rozpoznawać podstawowe metody badawcze używane do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_U01Przygotowanie, dobieranie i interpretacja zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczącej tematyki przedmotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-6Metody badań: spektroskopowe, kalorymetryczne, mechaniczne i dielektryczne
T-W-5Ogólna klasyfikacja nanokompozytów hybrydowych z udziałem polimerów Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą zol-żel. Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą interkalowania Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane przy wykorzystaniu klasterów oksometalicznych.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-W-12Zastosowanie nanokompozytów hybrydowych w nauce i technice
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale przygotować, dobierać i interpretować zródeł literaturowych w języku polskim i angielskim dotyczących tematyki przedmotu
3,0w co najmniej 51% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
3,5w co najmniej 61% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,0w co najmniej 71% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
4,5w co najmniej 81% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
5,0w co najmniej 91% potrafi przygotować, dobierać i interpretować zródła literaturowe w języku polskim i angielskim dotyczące tematyki przedmotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_U02Objaśnianie podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U09potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-L-2Wytwarzanie nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku na drodze mineralizacji nanokompozytów hybrydowych
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe z udziałem krzemionki - Budowa morfologiczna, efekty matrycowania w układach o zdolności do samorganizacji - Nanokompozty krzemionki z żywicami fenolowymi - Nanokompozty z udziałem związków oksokrzemowych - Synteza, żelowanie, bloki budulcowe, - Układy usieciowane
T-L-5Analiza procesów pęcznienia nanokompozty hybrydowego z udziałem krzemionki
T-L-1Wytwarzania nanokompozytu hybrydowego metodą zol-żel
T-L-4Analiza właściwości optycznych nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa
T-W-2Materiały w masie (model gazu elektronowego, wektor falowy, gęstość stanów)
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości
T-W-10Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych tlenków półprzewodnikowych
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale objaśniać podstawowych zjawisk fizyczno-chemicznych pojawiających się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,0w co najmniej 51% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
3,5w co najmniej 61% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,0w co najmniej 71% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
4,5w co najmniej 81% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
5,0w co najmniej 91% potrafi objaśniać podstawowe zjawiska fizyczno-chemiczne pojawiające się w procesie wytwarzania nanokompozytów hybrydowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_U03Posługiwanie sie sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu, odpowiedni jego dobór a także umiejętność interpretacji otrzymanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U10potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe
T-L-3Analiza termooptyczna nanokompoztu polimer-krzemionka oraz mieszaniny polimeru z krzemionką
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości
T-L-4Analiza właściwości optycznych nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku
T-L-5Analiza procesów pęcznienia nanokompozty hybrydowego z udziałem krzemionki
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-W-6Metody badań: spektroskopowe, kalorymetryczne, mechaniczne i dielektryczne
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakterystyki otrzymanego nanokompozytu ani interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanokompozytu i interpretować otrzymane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_U04Oceniane zagrożenia bedacego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzeganie przepisów BHP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U13potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości
T-L-1Wytwarzania nanokompozytu hybrydowego metodą zol-żel
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa
T-W-10Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych tlenków półprzewodnikowych
T-L-2Wytwarzanie nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku na drodze mineralizacji nanokompozytów hybrydowych
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe z udziałem krzemionki - Budowa morfologiczna, efekty matrycowania w układach o zdolności do samorganizacji - Nanokompozty krzemionki z żywicami fenolowymi - Nanokompozty z udziałem związków oksokrzemowych - Synteza, żelowanie, bloki budulcowe, - Układy usieciowane
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i nie przestrzega przepisów BHP
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać zagrożenia będęcego efektem używania odpowiednich produktów i związków chemicznych i przestrzega przepisów BHP
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_K01Aktywna postawa do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
T-W-8Nanokompozyty hybrydowe z udziałem tytanu IV - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Ti-O-Ti - Układy hybrydowe z udziałem wiązań Si-O-Ti - Układy hybrydowe wykorzystujące karboksylowe pochodne Ti i Zr jako bloki budulcowe
T-L-3Analiza termooptyczna nanokompoztu polimer-krzemionka oraz mieszaniny polimeru z krzemionką
T-L-5Analiza procesów pęcznienia nanokompozty hybrydowego z udziałem krzemionki
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-W-6Metody badań: spektroskopowe, kalorymetryczne, mechaniczne i dielektryczne
T-W-7Nanokompozyty hybrydowe z udziałem krzemionki - Budowa morfologiczna, efekty matrycowania w układach o zdolności do samorganizacji - Nanokompozty krzemionki z żywicami fenolowymi - Nanokompozty z udziałem związków oksokrzemowych - Synteza, żelowanie, bloki budulcowe, - Układy usieciowane
T-L-4Analiza właściwości optycznych nanokrystalicznych warstw tlenku miedzi i cynku
T-W-10Nanokompozyty hybrydowe z udziałem nieorganicznych tlenków półprzewodnikowych
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w operowaniu nowoczesnymi technikami do charakteryzacji nanokompozytów hybrydowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_K02Ocenianie wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa
T-W-5Ogólna klasyfikacja nanokompozytów hybrydowych z udziałem polimerów Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą zol-żel. Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą interkalowania Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane przy wykorzystaniu klasterów oksometalicznych.
T-W-12Zastosowanie nanokompozytów hybrydowych w nauce i technice
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu nanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ mnanokompozytów hybrydowych na środowisko naturanle i na organizm człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_D1-03_K03Zdolny do rozpowszechniania wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczenstwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K07rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu informacji o najnowszych osiągnięciach nanotechnologii i związanych z nimi korzyści oraz problemów, potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Wiedza zdobyta na przedmiocie "Nanokompozyty hybrydowe" będzie pomocna w przyszłości dla pracujących w dziedzinie nanotechnologii i inżynierii materiałowej.
Treści programoweT-W-5Ogólna klasyfikacja nanokompozytów hybrydowych z udziałem polimerów Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą zol-żel. Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane metodą interkalowania Nanokompozyty hybrydowe wytwarzane przy wykorzystaniu klasterów oksometalicznych.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-11Nanokompozyty hybrydowe z udziałem biomateriałów - Synteza, właściwości i zastosowanie - Funkcjonalizacja przez adsorpcję chemisorpcję i oddziaływania specyficzne - Nanokompozyty aktywne biologicznie
T-W-4Materiały hybrydowe, klasyfikacja, synteza i charakterystyka nanoklasterów nieorganicznych stabilizowanych przez ligandy nieorganiczne: - Klastery miedzi sieciowane halogenkami, siarką i selenem - Klastery srebra sieciowane halogenkami, selenem - Klastery złota sieciowane selenem
T-W-9Nanokompozty hybrydowe o właściwościach magnetycznych: synteza, struktura i właściwości
T-W-3Nanocząstki półprzewodnikowe. - Synteza i charakterystyka nanocząstek II-IV grupy - Stabilizacja nanocząstek i nanokryształów, - Nanokryształy o charakterze "rdzeń-otoczka" Metody badań: - Dyfraktometria rentgenowska - Rentgenowska spektroskopia fotoelektronów - Transmisyjna mikroskopia elektronowa
T-W-12Zastosowanie nanokompozytów hybrydowych w nauce i technice
T-L-1Wytwarzania nanokompozytu hybrydowego metodą zol-żel
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach autydorujnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozpowszechniać wiedzy o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,0w co najmniej 51% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
3,5w co najmniej 61% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,0w co najmniej 71% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
4,5w co najmniej 81% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.
5,0w co najmniej 91% potrafi rozpowszechniać wiedze o nanokompozytach hybrydowych społeczeństwu przedstawiając ich dodanie jak i ujemne aspekty.