Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)

Sylabus przedmiotu Technologia chemiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Technologia chemiczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 16 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów wymaganych programem studiów doktoranckich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z ostatnimi regulacjami (REACH) i rekomendacjami (BAT) w dziedzinie przemysłu chemicznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1BAT - najlepsze dostępne techniki. Definicje, kryteria, przyklady. REACH - podstawy systemu Aktualna sytuacja przemysłu chemicznego w regionie zachodniopomorskim, w Polsce, w świecie. Najnowsze osiągnięcia w zakresie nowych materialów i technologii oraz ich zastosowania.16
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udzial w zajęciach. Praca samodzielna. Udział w zaliczeniu90
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_C01a_W01
Ma zaawansowaną wiedzę na temat metod realizacji procesów technologicznych
TICh_3A_W08C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_C01a_U01
Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny najlepszych rozwiązań stosowanych w technologii/inżynierii chemicznej.
TICh_3A_U11C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TICh_3A_C01a_K01
Posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowsku naukowym i zawodowym.
TICh_3A_K03C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_C01a_U01
Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny najlepszych rozwiązań stosowanych w technologii/inżynierii chemicznej.
2,0
3,0Umiejętność oceny różnych rozwiązań technologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TICh_3A_C01a_K01
Posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowsku naukowym i zawodowym.
2,0
3,0Potrafi ocenić wpływ badacza na środowisko naukowe i zawodowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. UE, Dyrektywa nr 96/61/WE z 24 września 1996 r, 24 września 1996, 1996
  2. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1907/2006, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1BAT - najlepsze dostępne techniki. Definicje, kryteria, przyklady. REACH - podstawy systemu Aktualna sytuacja przemysłu chemicznego w regionie zachodniopomorskim, w Polsce, w świecie. Najnowsze osiągnięcia w zakresie nowych materialów i technologii oraz ich zastosowania.16
16

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udzial w zajęciach. Praca samodzielna. Udział w zaliczeniu90
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_C01a_W01Ma zaawansowaną wiedzę na temat metod realizacji procesów technologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_W08ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do wybranego kierunku badań
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z ostatnimi regulacjami (REACH) i rekomendacjami (BAT) w dziedzinie przemysłu chemicznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec semestru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_C01a_U01Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny najlepszych rozwiązań stosowanych w technologii/inżynierii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach realizowanych w zakresie wybranego kierunku badań
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z ostatnimi regulacjami (REACH) i rekomendacjami (BAT) w dziedzinie przemysłu chemicznego.
Treści programoweT-W-1BAT - najlepsze dostępne techniki. Definicje, kryteria, przyklady. REACH - podstawy systemu Aktualna sytuacja przemysłu chemicznego w regionie zachodniopomorskim, w Polsce, w świecie. Najnowsze osiągnięcia w zakresie nowych materialów i technologii oraz ich zastosowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność oceny różnych rozwiązań technologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTICh_3A_C01a_K01Posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowsku naukowym i zawodowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTICh_3A_K03posiada kompetencje niezbędne do oceny roli badacza w środowisku naukowym i zawodowym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z ostatnimi regulacjami (REACH) i rekomendacjami (BAT) w dziedzinie przemysłu chemicznego.
Treści programoweT-W-1BAT - najlepsze dostępne techniki. Definicje, kryteria, przyklady. REACH - podstawy systemu Aktualna sytuacja przemysłu chemicznego w regionie zachodniopomorskim, w Polsce, w świecie. Najnowsze osiągnięcia w zakresie nowych materialów i technologii oraz ich zastosowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne pod koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić wpływ badacza na środowisko naukowe i zawodowe
3,5
4,0
4,5
5,0