Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D3-15-3_U01 | Student potrafi wykorzystac w zagadnieniach inżynierskich metody analityczne, integrowac wiedzę z zakresu środków transportu wodnego paliw oraz umie dokonać krytycznej analizy sposobu działania obiektu czy urządzenia. Potrafi także
opracować specyfikację projektową pływajacej jednostki transporyjącej paliwo. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U15 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
---|
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
TR_2A_U17 | potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu własności przewożonych paliw oraz ich bezpieczeństwa w środowisku morskim. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Klasyfikacja statków transportowych, krótka historia żeglugi. Podstawowe pojęcia dotyczące statków transportowych. Przegląd typów statków transportowych, szczególnie do przewozu transportu paliw - przykłady rozwiązań. |
---|
T-W-6 | Pomiary i przyrządy pomiarowe (sondowanie zbiorników, skalowanie zbiorników). Wpływ swobodnych powierzchni cieczy na stateczność obiektu pływającego. |
T-W-5 | Charakterystyka rodzajów transportu paliw. Transport paliw, a zagadnienia bezpieczeństwa w środowisku morskim. |
T-W-3 | Bezpieczeństwo statku na morzu. Zagadnienia pływalności i zrównoważenia statku,
stateczność początkowa oraz stateczność awaryjna. |
T-W-2 | Geometria kadłuba statku. Podział funkcjonalno-przestrzenny i wyposażenie statków.
Charakterystyki eksploatacyjne jednostek pływających. Konwencje międzynarodowe i przepisy
klasyfikacyjne. |
T-W-4 | Zagadnienia oporowo-napędowe jednostki pływającej, składniki oporu statku, napęd główny statku,
współpraca układu: kadłub-silnik –śruba. |
T-P-1 | Obliczenie charakterystyk geometrycznych kadłuba statku, wykonanie obliczeń masy i
współrzędnych środka masy dla ładowni i zbiorników, obliczenia poziomu zapełnienia zbiorników
(wykorzystując tablice skalowania), sprawdzenie stateczności (wpływ swobodnych powierzchni cieczy),
obliczenia własności oporowo-napędowych, wykonanie obliczeń związanych z transportem określonego
rodzaju paliwa (obl. jego masy, sondowanie zbiorników). |
Metody nauczania | M-4 | Metody praktyczne: cwiczenia praktyczne |
---|
M-2 | Metody praktyczne: metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wykonanego projektu (zajęcia projektowe) |
---|
S-3 | Ocena formująca: Sprawdzian ustny / odpytywanie na zjęciach /kolokwia |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje powierzchowne umiejętności z brakami w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,0 | Student prezentuje umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
4,5 | Student prezentuje umiejętności na poziomie zaawansowanym i poprawnie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia. |
5,0 | Student prezentuje umiejętności na najwyższym poziomie zaawansowania i poprawnie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia oraz potrafi zaproponowac pewne modyfikacje rozwiązań. |