Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)

Sylabus przedmiotu Transport paliw w elektrowniach i ciepłowniach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport paliw w elektrowniach i ciepłowniach
Specjalność Transport paliw
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 2,00,41zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z fizyki i termodynamiki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem paliw a także w zakładach wykorzystujących paliwa jak np. elektrownie i ciepłownie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Obliczenia mocy i wydajności przenośników taśmowych i kubełkowych oraz urządzeń do przesyłu hydraulicznego i pneumatycznego.10
T-P-2Układ paliwo –powietrze- spaliny. Bilans masowy kotła.10
T-P-3Wyznaczanie pojemności i powierzchni składowisk węgla.8
T-P-4Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka elektrowni i ciepłowni.2
T-W-2Podstawy budowy kotłów.2
T-W-3Paleniska rusztowe i palnikowe.2
T-W-4Klasyfikacja i charakterystyka urządzeń do dostaw paliw ciekłych i gazowych.2
T-W-5Pompownie paliwa.2
T-W-6Instalacje rozpałkowe.2
T-W-7Schematy układów nawęglania.2
T-W-8Dostawa i rozładunek węgla.2
T-W-9Składy węgla i urządzenia do ich obsługi.2
T-W-10Urządzenia do przemieszczania węgla na terenie elektrowni i ciepłowni.2
T-W-11Urządzenia do przygotowania węgla do spalania.2
T-W-12Transport biomasy w elektrowniach i ciepłowniach.2
T-W-13Transport i składowanie odpadów paleniskowych.2
T-W-14Dostawy świeżego paliwa jądrowego i wytwarzanie zestawów paliwowych.2
T-W-15Przeładunek paliwa w reaktorach jądrowych. Postępowanie z wypalonym paliwem jądrowym.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe8
A-P-3Studiowanie źródeł internetowych6
A-P-4Praca edycyjne związane z realizowanymi projektami6
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzamminu i udział w egzaminie5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-04_W01
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie paliw na terenie elektrowni i ciepłowni; ma uporządkowaną wiedzę na temat włąsciwości paliw i zna techniki ich składowania i transportu.
TR_2A_W13, TR_2A_W03T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-14, T-W-15, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-04_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu paliw stałych w elektrownich i ciepłowniach; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Potrafi posługiwać się się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów związanych z transportem paliw w elektrownich i ciepłowniach; potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów dotyczcych trasnportu paliw w elekltrownich w języku polskim i języku obcym.
TR_2A_U15, TR_2A_U02, TR_2A_U01, TR_2A_U05, TR_2A_U03T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U17InzA2_U06C-1T-P-3, T-P-2, T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D3-04_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje w zakresie dotyczącym doboru i eksploatacji urządzeń i śrdoków transporty przeznaczonych do paliw stałych
TR_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1T-W-15, T-W-14, T-W-13M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-04_W01
Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie paliw na terenie elektrowni i ciepłowni; ma uporządkowaną wiedzę na temat włąsciwości paliw i zna techniki ich składowania i transportu.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-04_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu paliw stałych w elektrownich i ciepłowniach; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Potrafi posługiwać się się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów związanych z transportem paliw w elektrownich i ciepłowniach; potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów dotyczcych trasnportu paliw w elekltrownich w języku polskim i języku obcym.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D3-04_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje w zakresie dotyczącym doboru i eksploatacji urządzeń i śrdoków transporty przeznaczonych do paliw stałych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Szargut J. Ziębik A., Podstawy energetyki cieplnej, PWN S.A, Waeszawa, 1998
  2. Piątkiewicz Z., Transport pneumatyczny, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
  3. Lewandowski W.M, Proekologiczne odnawialne źródła energii, WNT, Warszawa, 2006
  4. Chmielniak T., Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
  5. Szuman W., Maszyny i urządzenia energetyczne, WSiP, 1981

Literatura dodatkowa

  1. Laudyn D., Pawlik M. Strzelczyk F., Elektrownie, WNT, Warszawa, 2000
  2. Türschmid R., Kotłownie i elektrociepłownie przemysłowe, Arkady, Warszawa, 1988

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Obliczenia mocy i wydajności przenośników taśmowych i kubełkowych oraz urządzeń do przesyłu hydraulicznego i pneumatycznego.10
T-P-2Układ paliwo –powietrze- spaliny. Bilans masowy kotła.10
T-P-3Wyznaczanie pojemności i powierzchni składowisk węgla.8
T-P-4Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka elektrowni i ciepłowni.2
T-W-2Podstawy budowy kotłów.2
T-W-3Paleniska rusztowe i palnikowe.2
T-W-4Klasyfikacja i charakterystyka urządzeń do dostaw paliw ciekłych i gazowych.2
T-W-5Pompownie paliwa.2
T-W-6Instalacje rozpałkowe.2
T-W-7Schematy układów nawęglania.2
T-W-8Dostawa i rozładunek węgla.2
T-W-9Składy węgla i urządzenia do ich obsługi.2
T-W-10Urządzenia do przemieszczania węgla na terenie elektrowni i ciepłowni.2
T-W-11Urządzenia do przygotowania węgla do spalania.2
T-W-12Transport biomasy w elektrowniach i ciepłowniach.2
T-W-13Transport i składowanie odpadów paleniskowych.2
T-W-14Dostawy świeżego paliwa jądrowego i wytwarzanie zestawów paliwowych.2
T-W-15Przeładunek paliwa w reaktorach jądrowych. Postępowanie z wypalonym paliwem jądrowym.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Studia literaturowe8
A-P-3Studiowanie źródeł internetowych6
A-P-4Praca edycyjne związane z realizowanymi projektami6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzamminu i udział w egzaminie5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-04_W01Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie paliw na terenie elektrowni i ciepłowni; ma uporządkowaną wiedzę na temat włąsciwości paliw i zna techniki ich składowania i transportu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
TR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem paliw a także w zakładach wykorzystujących paliwa jak np. elektrownie i ciepłownie.
Treści programoweT-W-2Podstawy budowy kotłów.
T-W-3Paleniska rusztowe i palnikowe.
T-W-5Pompownie paliwa.
T-W-6Instalacje rozpałkowe.
T-W-7Schematy układów nawęglania.
T-W-8Dostawa i rozładunek węgla.
T-W-9Składy węgla i urządzenia do ich obsługi.
T-W-12Transport biomasy w elektrowniach i ciepłowniach.
T-W-10Urządzenia do przemieszczania węgla na terenie elektrowni i ciepłowni.
T-W-11Urządzenia do przygotowania węgla do spalania.
T-W-14Dostawy świeżego paliwa jądrowego i wytwarzanie zestawów paliwowych.
T-W-15Przeładunek paliwa w reaktorach jądrowych. Postępowanie z wypalonym paliwem jądrowym.
T-W-13Transport i składowanie odpadów paleniskowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-04_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu paliw stałych w elektrownich i ciepłowniach; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Potrafi posługiwać się się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów związanych z transportem paliw w elektrownich i ciepłowniach; potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów dotyczcych trasnportu paliw w elekltrownich w języku polskim i języku obcym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem paliw a także w zakładach wykorzystujących paliwa jak np. elektrownie i ciepłownie.
Treści programoweT-P-3Wyznaczanie pojemności i powierzchni składowisk węgla.
T-P-2Układ paliwo –powietrze- spaliny. Bilans masowy kotła.
T-P-1Obliczenia mocy i wydajności przenośników taśmowych i kubełkowych oraz urządzeń do przesyłu hydraulicznego i pneumatycznego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D3-04_K01Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne i społeczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje w zakresie dotyczącym doboru i eksploatacji urządzeń i śrdoków transporty przeznaczonych do paliw stałych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się transportem paliw a także w zakładach wykorzystujących paliwa jak np. elektrownie i ciepłownie.
Treści programoweT-W-15Przeładunek paliwa w reaktorach jądrowych. Postępowanie z wypalonym paliwem jądrowym.
T-W-14Dostawy świeżego paliwa jądrowego i wytwarzanie zestawów paliwowych.
T-W-13Transport i składowanie odpadów paleniskowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli