Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie jakością w transporcie wodnym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie jakością w transporcie wodnym | ||
Specjalność | Inżynieria floty morskiej | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Organizacja transportu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność oceny efektywności i jakości transportu wodnego, wybór wariantu optymalnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego. | 14 |
T-P-2 | ZALICZENIE | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy. | 2 |
T-W-2 | Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu. | 1 |
T-W-3 | Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników. | 6 |
T-W-4 | Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza. | 5 |
T-W-5 | ZALICZENIE | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | studiowanie literatury | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady: metody podające oraz problemowe. |
M-2 | Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące jakości w transporcie wodnym. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D2-10_W09 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym. | TR_2A_W09 | T2A_W03, T2A_W04, T2A_W09 | InzA2_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D2-10_U13 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić zarządzanie jakością w transporcie wodnym. | TR_2A_U13 | T2A_U15 | InzA2_U05 | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
TR_2A_D2-10_U16 Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym. | TR_2A_U16 | T2A_U18 | InzA2_U07 | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D2-10_K05 Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | TR_2A_K05 | T2A_K06 | InzA2_K02 | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-P-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D2-10_W09 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D2-10_U13 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić zarządzanie jakością w transporcie wodnym. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
TR_2A_D2-10_U16 Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D2-10_K05 Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Durlik L., Inżynieria zarządzania., Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1996
- Stoner J., Freeman E., Kierowanie, PWE, Warszawa, 1997
- Bladowski S., Metody sieciowe w planowaniu i organizacji pracy, PWE, Warszawa, 1970
- Benjamin J. R., Rachunek prawdopodobieństwa, statystyka matematyczna i teoria decyzji dla inżynierów, WNT, Warszawa, 1977
- Lange O., Optymalne decyzje, Warszawa, 1964
- Pawłowski Z., Ekonometria, PWN, Warszawa