Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D2-05_U01 | potrafi przeprowadzać eksperymenty i symulacje wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
---|
TR_2A_U09 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami analizy wytrzymałości statycznej i dynamicznej kadłuba okrętowego oraz stateczności elementów konstrukcyjnych kadłuba. |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Kryteria bezpieczeństwa wytrzymałościowego – stany eksploatacyjne i stany graniczne. |
---|
T-W-3 | Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych. |
T-W-5 | Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie. |
T-W-6 | Wytrzymałość strefowa i lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń. |
T-W-7 | Stateczność elementów konstrukcyjnych: płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy. |
T-W-8 | Wytrzymałość zmęczeniowa elementów konstrukcyjnych kadłuba. |
T-W-9 | Naprężenia i deformacje technologiczne |
T-W-4 | Komputerowe wspomaganie oceny wytrzymałości konstrukcji - metoda elementów skończonych. |
T-W-10 | Kolizje jednostek pływających, wejście na mieliznę i uderzenia w przeszkody, metody analizy, konsekwencje. |
T-L-5 | Analiza bezpieczenstwa ram przestrzennych pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
T-L-2 | Analiza bezpieczenstwa plaskich układów kratowych pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
T-L-6 | Analiza bezpieczenstwa belek zginanych pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
T-L-4 | Analiza bezpieczenstwa ram plaskich pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
T-L-3 | Analiza bezpieczenstwa przestrzennych układów kratowych pod względem wytrzymałościowym. |
T-L-7 | Analiza płyt usztywnionych. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przeprowadzać eksperymentów i symulacji wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających |
3,0 | Student potrafi przeprowadzać eksperymenty i symulacje wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających - rozwiązywanie problemów na podstawowym poziomie trudności. |
3,5 | Student potrafi przeprowadzać eksperymenty i symulacje wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających - rozwiązywanie problemów na średnim poziomie trudności. |
4,0 | Student potrafi przeprowadzać eksperymenty i symulacje wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających - rozwiązywanie problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |
4,5 | Student potrafi przeprowadzać eksperymenty i symulacje wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających - sformułowanie i rozwiązywanie problemów na średnim poziomie trudności. |
5,0 | Student potrafi przeprowadzać eksperymenty i symulacje wytrzymałości elementów konstrukcyjnych jednostek pływających - sformułowanie i rozwiązywanie problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |