Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bezpieczeństwo żywności
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,70,41zaliczenie
wykładyW2 30 1,30,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu kształcenia ogólnego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa żywności podczas transportu i przechowywania .
C-2Przekazanie umiejętności w zakresie analizy krytycznej funkcjonowania łańcucha żywnościowego.
C-3Nabycie świadomości zagrożeń występujących podczas transportu i przechowywania żywności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pojęcie jakości i bezpieczeństwa towarów żywnościowych.2
T-A-2Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.2
T-A-3Charakterystyka etapów i procedur systemu HACCP.6
T-A-4Analiza sytuacji prowadzących do utraty jakości żywności w różnych fazach cyklu żywnościowego.4
T-A-5Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Przedstawienie programu przedmiotu, literatury i zasad zaliczenia przedmiotu.1
T-W-2Pojęcie jakości i bezpieczeństwa towarów żywnościowych.2
T-W-3Znakowanie żywności.2
T-W-4Pojęcie łańcucha żywnościowego.2
T-W-5Klasyfikacja zagrożeń w łańcuchu żywnościowym (fizyczne, chemiczne, biologiczne).2
T-W-6Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.3
T-W-7Bezpieczeństwo obsługi ładunków szybko psujących się w portach morskich.3
T-W-8Sposoby zapobiegania utraty jakości produktów spożywczych. Charakterystyka etapów i procedur systemu HACCP.4
T-W-9Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli wg systemu HACCP. Systemy GMP, GHP4
T-W-10Instytucje zajmujące się bezpieczeństwem żywności w Polsce.3
T-W-11Analiza sytuacji prowadzących do utraty jakości żywności w różnych fazach cyklu żywnościowego.2
T-W-12Zaliczenie wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.3
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia.3
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady).
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-09_W01
Student ma wiedzę z zakresu bezpieczeństwa przewozu i przechowywania żywności.
TR_2A_W09, TR_2A_W13, TR_2A_W11T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W09InzA2_W02, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-5, T-W-9, T-W-4, T-W-6, T-W-10, T-W-8, T-W-7, T-W-11, T-W-2, T-W-3, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-09_U01
Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania łańcucha żywnościowego.
TR_2A_U01, TR_2A_U15, TR_2A_U13, TR_2A_U18T2A_U01, T2A_U10, T2A_U15, T2A_U17InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06C-2T-A-2M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-09_K01
Student jest wrażliwy na zagrożenia występujące podczas transportu i przechowywania żywności.
TR_2A_K07, TR_2A_K08T2A_K02, T2A_K05, T2A_K07InzA2_K01C-3T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-09_W01
Student ma wiedzę z zakresu bezpieczeństwa przewozu i przechowywania żywności.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-09_U01
Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania łańcucha żywnościowego.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-09_K01
Student jest wrażliwy na zagrożenia występujące podczas transportu i przechowywania żywności.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Studziński A., Eksploatacja chłodniowców, Trademar, Gdynia, 2005
  2. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian., Difin, Warszawa, 2008
  3. Food quality and safety systems: a training manual on food hygiene and the Hazard Analysis and Critical Control Point (HACCP) system, FAO, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, WNT, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pojęcie jakości i bezpieczeństwa towarów żywnościowych.2
T-A-2Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.2
T-A-3Charakterystyka etapów i procedur systemu HACCP.6
T-A-4Analiza sytuacji prowadzących do utraty jakości żywności w różnych fazach cyklu żywnościowego.4
T-A-5Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedstawienie programu przedmiotu, literatury i zasad zaliczenia przedmiotu.1
T-W-2Pojęcie jakości i bezpieczeństwa towarów żywnościowych.2
T-W-3Znakowanie żywności.2
T-W-4Pojęcie łańcucha żywnościowego.2
T-W-5Klasyfikacja zagrożeń w łańcuchu żywnościowym (fizyczne, chemiczne, biologiczne).2
T-W-6Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.3
T-W-7Bezpieczeństwo obsługi ładunków szybko psujących się w portach morskich.3
T-W-8Sposoby zapobiegania utraty jakości produktów spożywczych. Charakterystyka etapów i procedur systemu HACCP.4
T-W-9Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli wg systemu HACCP. Systemy GMP, GHP4
T-W-10Instytucje zajmujące się bezpieczeństwem żywności w Polsce.3
T-W-11Analiza sytuacji prowadzących do utraty jakości żywności w różnych fazach cyklu żywnościowego.2
T-W-12Zaliczenie wykładów.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia.3
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-09_W01Student ma wiedzę z zakresu bezpieczeństwa przewozu i przechowywania żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W09ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania w transporcie, w tym zarządzania jakością
TR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
TR_2A_W11ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą problemów niezawodności i bezpieczeństwa maszyn, obiektów i systemów technicznych w transporcie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa żywności podczas transportu i przechowywania .
Treści programoweT-W-5Klasyfikacja zagrożeń w łańcuchu żywnościowym (fizyczne, chemiczne, biologiczne).
T-W-9Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli wg systemu HACCP. Systemy GMP, GHP
T-W-4Pojęcie łańcucha żywnościowego.
T-W-6Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.
T-W-10Instytucje zajmujące się bezpieczeństwem żywności w Polsce.
T-W-8Sposoby zapobiegania utraty jakości produktów spożywczych. Charakterystyka etapów i procedur systemu HACCP.
T-W-7Bezpieczeństwo obsługi ładunków szybko psujących się w portach morskich.
T-W-11Analiza sytuacji prowadzących do utraty jakości żywności w różnych fazach cyklu żywnościowego.
T-W-2Pojęcie jakości i bezpieczeństwa towarów żywnościowych.
T-W-3Znakowanie żywności.
T-A-4Analiza sytuacji prowadzących do utraty jakości żywności w różnych fazach cyklu żywnościowego.
T-A-3Charakterystyka etapów i procedur systemu HACCP.
T-A-1Pojęcie jakości i bezpieczeństwa towarów żywnościowych.
T-A-2Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-1Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady).
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-09_U01Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania łańcucha żywnościowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U18rozumie podstawy prawne i potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych zadań z zakresu działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przekazanie umiejętności w zakresie analizy krytycznej funkcjonowania łańcucha żywnościowego.
Treści programoweT-A-2Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-09_K01Student jest wrażliwy na zagrożenia występujące podczas transportu i przechowywania żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
TR_2A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Nabycie świadomości zagrożeń występujących podczas transportu i przechowywania żywności.
Treści programoweT-W-5Klasyfikacja zagrożeń w łańcuchu żywnościowym (fizyczne, chemiczne, biologiczne).
T-W-4Pojęcie łańcucha żywnościowego.
T-W-6Warunki zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach łańcucha żywnościowego.
T-W-9Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontroli wg systemu HACCP. Systemy GMP, GHP
Metody nauczaniaM-1Metody podające / wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie osiągniętych efektów przez test (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.