Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D4-15-1_U01 | Potrafi wstępnie zaprojektować układ regulacji mikroklimatu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
---|
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
TR_2A_U17 | potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość dynamiki procesów w klimatyzacji |
---|
C-3 | umiejętność w zakresie projektowania algorytmów sterowania mikroklimatem pomieszczeń |
C-2 | znajomość elementów wykonawczych automatyki w klimatyzacji |
Treści programowe | T-W-3 | Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza) |
---|
T-W-9 | Dynamika procesów regulacji mikroklimatu |
T-W-11 | Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji |
T-P-1 | Opracowanie systemu regulacji wybranego parametru mikroklimatu w pomieszczeniu |
T-W-2 | Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu |
T-W-4 | Redukcja zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach |
T-W-5 | Poziom zapachów /odorów - wymiana powietrza |
T-L-3 | Programowanie sterowników PLC |
T-W-8 | Czynniki biometeorologiczne |
T-W-10 | Systemy regulacji mikroklimatu pomieszczeń |
T-L-2 | Algorytmy odszraniania wymienników ciepła |
T-W-6 | Poziom oświetlenia i jego regulacja |
T-W-1 | Wielkości określające parametry klimatu |
T-W-7 | Poziom hałasu i systemy redukcji |
T-L-1 | Analiza algorytmów sterowania procesami uzdatniania powietrza |
Metody nauczania | M-3 | metoda aktywizująca |
---|
M-2 | metoda problemowa |
M-4 | metoda programowa |
M-1 | metoda podająca |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: projekt |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin |
S-1 | Ocena formująca: sprawozdania z laboratorium |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi sformuować problemu sterowania danymi prametrami mikroklimatu pomieszczenia |
3,0 | potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji |
3,5 | umiejętności na pozimie pomędzy 3,0 a 4,0 |
4,0 | potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji potrafi poprawnie stworzyć algorytm sterowania , popełnia podczas tyych czynności niewielkie błedy |
4,5 | umiejętności na pozimie pomędzy 4,0 a 5,0 |
5,0 | potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji potrafi poprawnie stworzyć algorytm sterowania |