Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Metody matematyczne w transporcie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody matematyczne w transporcie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka: rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.6
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.6
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.2
T-A-4Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.2
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.2
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).2
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).4
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).4
T-W-6Zaliczenie zajęć.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Samodzielne opracowanie problemów zadanych w trakcie zajęć audytoryjnych.8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_B02_W01
Absolwent ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
TR_2A_W01T2A_W01, T2A_W07InzA2_W02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-3, T-W-1, T-A-2, T-W-6, T-A-4, T-A-1, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TR_2A_B02_W02
Absolwent ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
TR_2A_W08T2A_W03, T2A_W04C-1T-W-6, T-W-1, T-A-3, T-W-3, T-A-1, T-W-4, T-W-2, T-A-2, T-A-4, T-W-5M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_B02_U01
Absolwent potrafi wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
TR_2A_U10, TR_2A_U08, TR_2A_U16, TR_2A_U15T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U06, InzA2_U07C-1T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_B02_K01
Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TR_2A_K05T2A_K06InzA2_K02C-1T-A-3, T-W-6, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_B02_W01
Absolwent ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
2,0Absolwent nie przyswoił zadowalająco wiedzy w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,0Absolwent przyswoił na minimalnym akceptowalnym poziomie przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,5Absolwent przyswoił zadowalająco ale ze znacznymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,0Absolwent przyswoił dobrze, z szeregiem zauważalnych błędów, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,5Absolwent przyswoił powyżej średniego standardu z pewnymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
5,0Absolwent przyswoił bardzo dobrze, popełniając jedynie drugorzędne błędy, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
TR_2A_B02_W02
Absolwent ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
2,0Nie posiada zadowalająco uporządkowanej, podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącej modelowania procesów transportowych.
3,0Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z wieloma istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
3,5Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,0Absolwent ma dobrze uporządkowaną z nielicznymi istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,5Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną z nielicznymi mało istotnymi błędami i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
5,0Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_B02_U01
Absolwent potrafi wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,0Absolwent potrafi na minimalnym akceptowalnym poziomie wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco ale ze znacznymi błędami wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,0Absolwent potrafi dobrze, z szeregiem zauważalnych błedów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,5Absolwent potrafi powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_B02_K01
Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
2,0Absolwent nie potrafi w zadowalającym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,0Absolwent potrafi w najniższym akceptowanym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,5Absolwent potrafi w niewielkim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,0Absolwent potrafi w średnim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,5Absolwent potrafi w wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
5,0Absolwent potrafi w bardzo wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.

Literatura podstawowa

  1. Gutenbaum J., Modelowanie matematyczne systemów, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2003
  2. Kusiak J., Danielewska-Tułecka A., Oprocha P., Optymalizacja. Wybrane metody z przykładami zastosowań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. Leszczyński J., Modelowanie systemów i procesów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999
  4. Straffin Ph.D., Teoria gier, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Stark R.M., Nicholls R.L., Matematyczne podstawy projektowania inżynierskiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1979

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.6
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.6
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.2
T-A-4Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.2
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.2
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).2
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).4
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).4
T-W-6Zaliczenie zajęć.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Samodzielne opracowanie problemów zadanych w trakcie zajęć audytoryjnych.8
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_B02_W01Absolwent ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki, niezbędną do opisu problemów transportowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
T-W-6Zaliczenie zajęć.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie przyswoił zadowalająco wiedzy w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,0Absolwent przyswoił na minimalnym akceptowalnym poziomie przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
3,5Absolwent przyswoił zadowalająco ale ze znacznymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,0Absolwent przyswoił dobrze, z szeregiem zauważalnych błędów, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
4,5Absolwent przyswoił powyżej średniego standardu z pewnymi błędami przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
5,0Absolwent przyswoił bardzo dobrze, popełniając jedynie drugorzędne błędy, przekazaną w trakcie zajęć rozszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki przydatną do opisu problemów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_B02_W02Absolwent ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-W-6Zaliczenie zajęć.
T-W-1Pojęcia podstawowe wspomagania decyzji: pojęcie decyzji, proces decyzyjny i wybór działania, pojęcie wariantu decyzyjnego, atrybutu i kryterium, model analityczny i symboliczny, rola analityka i decydenta.
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-W-3Analiza systemowa w procesie decyzyjnym (pojęcie systemu, wielkości wejściowe i wyjściowe systemu, systemy odosobnione względnie i bezwzględnie, idealizacja systemu jako systemu względnie odosobnionego, ograniczenia w transporcie i systemy z ograniczeniami).
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
T-W-4Metody podejmowania decyzji z wykorzystaniem technik komputerowych (podstawowe problemy optymalizacji, matematyczne podstawy teorii optymalizacji, systematyka i przegląd zadań optymalizacji, sformułowanie zadania optymalizacji w transporcie, systematyka i przegląd metod optymalizacji).
T-W-2Fazy procesu wspomagania decyzji; formułowanie problemów decyzyjnych jako problemów programowania matematycznego.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-W-5Elementy teorii gier (gry jako procesy o określonych zbiorach strategii postępowania uczestników, gry dwu- lub n-osobowe, gry kooperatywne i niekooperatywne, gry o niekompletnej informacji, pojęcie tzw. sumy gry).
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada zadowalająco uporządkowanej, podbudowanej teoretycznie wiedzy dotyczącej modelowania procesów transportowych.
3,0Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z wieloma istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
3,5Absolwent ma zadowalająco uporządkowaną z istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,0Absolwent ma dobrze uporządkowaną z nielicznymi istotnymi błędami i podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
4,5Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną z nielicznymi mało istotnymi błędami i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
5,0Absolwent ma bardzo dobrze uporządkowaną i głęboko podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą modelowania procesów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_B02_U01Absolwent potrafi wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
TR_2A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,0Absolwent potrafi na minimalnym akceptowalnym poziomie wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco ale ze znacznymi błędami wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,0Absolwent potrafi dobrze, z szeregiem zauważalnych błedów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
4,5Absolwent potrafi powyżej średniego standardu, z pewnymi błędami, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze, z dopuszczeniem jedynie drugorzędnych błędów, wykorzystać metody matematyczne do formułowania i rozwiązywania problemów transportowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_B02_K01Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów spotykanych w transporcie z wykorzystaniem wybranych metod matematycznych.
Treści programoweT-A-3Dyskusja wyników. Sformułowanie wniosków.
T-W-6Zaliczenie zajęć.
T-A-4Zaliczenie zajęć.
T-A-2Rozwiązanie sformułowanych problemów wybraną metodą.
T-A-1Sformułowanie przykładów problemów decyzyjnych w transporcie.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi w zadowalającym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,0Absolwent potrafi w najniższym akceptowanym stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
3,5Absolwent potrafi w niewielkim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,0Absolwent potrafi w średnim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
4,5Absolwent potrafi w wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
5,0Absolwent potrafi w bardzo wysokim stopniu myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.