Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Utrzymanie i przebudowy jednostek pływających:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Utrzymanie i przebudowy jednostek pływających
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 20 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Organizacja przedsiębiorstw transportowych, techniki transportowe, środki transportu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność zarządzania flotą z punktu widzenia utrzymania oraz przebudowy środków transportu wodnego.
C-2Umiejętność współpracy z przedstawicielami firm mających udział w utrzymaniu oraz przebudowie statków.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza dokumentacji technicznej środków transportu wodnego.2
T-L-2Komputerowe symulacje z zakresu: Planowania, napraw i przebudowy. Dobór parametrów technicznych wybranych procesów technologicznych. Kontroli jakości w procesach remontu oraz przebudowy. Ekonomicznej analizy przebudowy środków transportu wodnego.5
T-L-3Systemy sterowania procesami technologicznymi. Prezentacje procesów w zakładach naprawczych i stoczniach.7
T-L-4ZALICZENIE1
15
wykłady
T-W-1Światowe tendencje rozwoju techniki budowy, modernizacji środków transportu wodnego. Jakość w utrzymaniu oraz przebudowie środków transportu wodnego. Specyfikacja uszkodzeń eksploatacyjnych.5
T-W-2Zasady napraw, remontu i przebudowy. Technologiczność modernizacyjna konstrukcji. Wymagania instytucji klasyfikacyjnych. Baza techniczna remontów i modernizacji. Wybrane procesy remontowe i modernizacyjne środków transportu wodnego. Wpływ technologii remontu na bezpieczeństwo eksploatacji.7
T-W-3Zagadnienia ekonomi w utrzymaniu środków transportu. Statystyczne wspomaganie decyzji w utrzymaniu i przebudowach środków transportu wodnego.7
T-W-4ZALICZENIE1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury10
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2studiowanie literatury5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-08_W04
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
TR_2A_W04T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-2, C-1T-L-3, T-L-2, T-W-1, T-L-1, T-W-3, T-W-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-08_U13
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy.
TR_2A_U13T2A_U15InzA2_U05C-2, C-1T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-1M-1S-1, S-2
TR_2A_D2-08_U16
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu utrzymania i przebudowy jednostek pływających
TR_2A_U16T2A_U18InzA2_U07C-1, C-2T-L-3, T-L-2, T-W-2, T-L-1, T-W-3, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-08_K05
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K05T2A_K06InzA2_K02C-1, C-2T-L-1, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-L-2M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-08_W04
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-08_U13
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
TR_2A_D2-08_U16
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu utrzymania i przebudowy jednostek pływających
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-08_K05
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Doerffer J., Organizacja produkcji w stoczni, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
  2. Doerffer J., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
  3. Doerffer J., Technologia remontów kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynie, 1966
  4. Leszczyński J., Modelowanie systemów i procesów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999
  5. Mendyk E., Ekonomika i organizacja transportu, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza dokumentacji technicznej środków transportu wodnego.2
T-L-2Komputerowe symulacje z zakresu: Planowania, napraw i przebudowy. Dobór parametrów technicznych wybranych procesów technologicznych. Kontroli jakości w procesach remontu oraz przebudowy. Ekonomicznej analizy przebudowy środków transportu wodnego.5
T-L-3Systemy sterowania procesami technologicznymi. Prezentacje procesów w zakładach naprawczych i stoczniach.7
T-L-4ZALICZENIE1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Światowe tendencje rozwoju techniki budowy, modernizacji środków transportu wodnego. Jakość w utrzymaniu oraz przebudowie środków transportu wodnego. Specyfikacja uszkodzeń eksploatacyjnych.5
T-W-2Zasady napraw, remontu i przebudowy. Technologiczność modernizacyjna konstrukcji. Wymagania instytucji klasyfikacyjnych. Baza techniczna remontów i modernizacji. Wybrane procesy remontowe i modernizacyjne środków transportu wodnego. Wpływ technologii remontu na bezpieczeństwo eksploatacji.7
T-W-3Zagadnienia ekonomi w utrzymaniu środków transportu. Statystyczne wspomaganie decyzji w utrzymaniu i przebudowach środków transportu wodnego.7
T-W-4ZALICZENIE1
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2studiowanie literatury5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-08_W04Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W04ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich eksploatacji na cykl życia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność współpracy z przedstawicielami firm mających udział w utrzymaniu oraz przebudowie statków.
C-1Umiejętność zarządzania flotą z punktu widzenia utrzymania oraz przebudowy środków transportu wodnego.
Treści programoweT-L-3Systemy sterowania procesami technologicznymi. Prezentacje procesów w zakładach naprawczych i stoczniach.
T-L-2Komputerowe symulacje z zakresu: Planowania, napraw i przebudowy. Dobór parametrów technicznych wybranych procesów technologicznych. Kontroli jakości w procesach remontu oraz przebudowy. Ekonomicznej analizy przebudowy środków transportu wodnego.
T-W-1Światowe tendencje rozwoju techniki budowy, modernizacji środków transportu wodnego. Jakość w utrzymaniu oraz przebudowie środków transportu wodnego. Specyfikacja uszkodzeń eksploatacyjnych.
T-L-1Analiza dokumentacji technicznej środków transportu wodnego.
T-W-3Zagadnienia ekonomi w utrzymaniu środków transportu. Statystyczne wspomaganie decyzji w utrzymaniu i przebudowach środków transportu wodnego.
T-W-2Zasady napraw, remontu i przebudowy. Technologiczność modernizacyjna konstrukcji. Wymagania instytucji klasyfikacyjnych. Baza techniczna remontów i modernizacji. Wybrane procesy remontowe i modernizacyjne środków transportu wodnego. Wpływ technologii remontu na bezpieczeństwo eksploatacji.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-08_U13Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność współpracy z przedstawicielami firm mających udział w utrzymaniu oraz przebudowie statków.
C-1Umiejętność zarządzania flotą z punktu widzenia utrzymania oraz przebudowy środków transportu wodnego.
Treści programoweT-L-1Analiza dokumentacji technicznej środków transportu wodnego.
T-W-2Zasady napraw, remontu i przebudowy. Technologiczność modernizacyjna konstrukcji. Wymagania instytucji klasyfikacyjnych. Baza techniczna remontów i modernizacji. Wybrane procesy remontowe i modernizacyjne środków transportu wodnego. Wpływ technologii remontu na bezpieczeństwo eksploatacji.
T-L-2Komputerowe symulacje z zakresu: Planowania, napraw i przebudowy. Dobór parametrów technicznych wybranych procesów technologicznych. Kontroli jakości w procesach remontu oraz przebudowy. Ekonomicznej analizy przebudowy środków transportu wodnego.
T-L-3Systemy sterowania procesami technologicznymi. Prezentacje procesów w zakładach naprawczych i stoczniach.
T-W-3Zagadnienia ekonomi w utrzymaniu środków transportu. Statystyczne wspomaganie decyzji w utrzymaniu i przebudowach środków transportu wodnego.
T-W-1Światowe tendencje rozwoju techniki budowy, modernizacji środków transportu wodnego. Jakość w utrzymaniu oraz przebudowie środków transportu wodnego. Specyfikacja uszkodzeń eksploatacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-08_U16Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu utrzymania i przebudowy jednostek pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zarządzania flotą z punktu widzenia utrzymania oraz przebudowy środków transportu wodnego.
C-2Umiejętność współpracy z przedstawicielami firm mających udział w utrzymaniu oraz przebudowie statków.
Treści programoweT-L-3Systemy sterowania procesami technologicznymi. Prezentacje procesów w zakładach naprawczych i stoczniach.
T-L-2Komputerowe symulacje z zakresu: Planowania, napraw i przebudowy. Dobór parametrów technicznych wybranych procesów technologicznych. Kontroli jakości w procesach remontu oraz przebudowy. Ekonomicznej analizy przebudowy środków transportu wodnego.
T-W-2Zasady napraw, remontu i przebudowy. Technologiczność modernizacyjna konstrukcji. Wymagania instytucji klasyfikacyjnych. Baza techniczna remontów i modernizacji. Wybrane procesy remontowe i modernizacyjne środków transportu wodnego. Wpływ technologii remontu na bezpieczeństwo eksploatacji.
T-L-1Analiza dokumentacji technicznej środków transportu wodnego.
T-W-3Zagadnienia ekonomi w utrzymaniu środków transportu. Statystyczne wspomaganie decyzji w utrzymaniu i przebudowach środków transportu wodnego.
T-W-1Światowe tendencje rozwoju techniki budowy, modernizacji środków transportu wodnego. Jakość w utrzymaniu oraz przebudowie środków transportu wodnego. Specyfikacja uszkodzeń eksploatacyjnych.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-08_K05Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zarządzania flotą z punktu widzenia utrzymania oraz przebudowy środków transportu wodnego.
C-2Umiejętność współpracy z przedstawicielami firm mających udział w utrzymaniu oraz przebudowie statków.
Treści programoweT-L-1Analiza dokumentacji technicznej środków transportu wodnego.
T-W-3Zagadnienia ekonomi w utrzymaniu środków transportu. Statystyczne wspomaganie decyzji w utrzymaniu i przebudowach środków transportu wodnego.
T-W-1Światowe tendencje rozwoju techniki budowy, modernizacji środków transportu wodnego. Jakość w utrzymaniu oraz przebudowie środków transportu wodnego. Specyfikacja uszkodzeń eksploatacyjnych.
T-W-2Zasady napraw, remontu i przebudowy. Technologiczność modernizacyjna konstrukcji. Wymagania instytucji klasyfikacyjnych. Baza techniczna remontów i modernizacji. Wybrane procesy remontowe i modernizacyjne środków transportu wodnego. Wpływ technologii remontu na bezpieczeństwo eksploatacji.
T-L-3Systemy sterowania procesami technologicznymi. Prezentacje procesów w zakładach naprawczych i stoczniach.
T-L-2Komputerowe symulacje z zakresu: Planowania, napraw i przebudowy. Dobór parametrów technicznych wybranych procesów technologicznych. Kontroli jakości w procesach remontu oraz przebudowy. Ekonomicznej analizy przebudowy środków transportu wodnego.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji cwiczeń labolatoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli