Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie jakością w transporcie wodnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie jakością w transporcie wodnym
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 10 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Organizacja transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność oceny efektywności i jakości transportu wodnego, wybór wariantu optymalnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego.9
T-P-2ZALICZENIE1
10
wykłady
T-W-1Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy.1
T-W-2Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu.1
T-W-3Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników.3
T-W-4Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza.4
T-W-5ZALICZENIE1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2studiowanie literatury15
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2studiowanie literatury15
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące jakości w transporcie wodnym.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-10_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym.
TR_2A_W09T2A_W03, T2A_W04, T2A_W09InzA2_W04C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-10_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić zarządzanie jakością w transporcie wodnym.
TR_2A_U13T2A_U15InzA2_U05C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TR_2A_D2-10_U02
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym.
TR_2A_U16T2A_U18InzA2_U07C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-10_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K05T2A_K06InzA2_K02C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-10_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-10_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić zarządzanie jakością w transporcie wodnym.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
TR_2A_D2-10_U02
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-10_K01
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Durlik L., Inżynieria zarządzania., Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1996
  2. Stoner J., Freeman E., Kierowanie, PWE, Warszawa, 1997
  3. Bladowski S., Metody sieciowe w planowaniu i organizacji pracy, PWE, Warszawa, 1970
  4. Benjamin J. R., Rachunek prawdopodobieństwa, statystyka matematyczna i teoria decyzji dla inżynierów, WNT, Warszawa, 1977
  5. Lange O., Optymalne decyzje, Warszawa, 1964
  6. Pawłowski Z., Ekonometria, PWN, Warszawa

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego.9
T-P-2ZALICZENIE1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy.1
T-W-2Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu.1
T-W-3Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników.3
T-W-4Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza.4
T-W-5ZALICZENIE1
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2studiowanie literatury15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2studiowanie literatury15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-10_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W09ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania w transporcie, w tym zarządzania jakością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny efektywności i jakości transportu wodnego, wybór wariantu optymalnego.
Treści programoweT-P-1Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego.
T-W-1Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy.
T-W-2Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu.
T-W-3Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników.
T-W-4Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące jakości w transporcie wodnym.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-10_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić zarządzanie jakością w transporcie wodnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny efektywności i jakości transportu wodnego, wybór wariantu optymalnego.
Treści programoweT-P-1Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego.
T-W-1Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy.
T-W-2Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu.
T-W-3Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników.
T-W-4Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące jakości w transporcie wodnym.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-10_U02Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego z zakresu zarządzania jakością w transporcie wodnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny efektywności i jakości transportu wodnego, wybór wariantu optymalnego.
Treści programoweT-P-1Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego.
T-W-1Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy.
T-W-2Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu.
T-W-3Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników.
T-W-4Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące jakości w transporcie wodnym.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-10_K01Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność oceny efektywności i jakości transportu wodnego, wybór wariantu optymalnego.
Treści programoweT-P-1Projekt modelowania organizacji procesu transportowego. Tworzenie dokumentacji związanej z zarządzaniem i nadzorem procesu transportowego.
T-W-1Struktura procesu transportowego, czynniki kształtujące ten proces, podział procesu, zakres specjalizacji stanowisk pracy.
T-W-2Wymagania organizacyjne stawiane procesowi transportowemu.
T-W-3Modelowanie przedsiębiorstwa transportowego za pomocą równań ekonometrycznych. Metody analizy siatek czynności jako operatywna kontrola przebiegu realizacji procesu transportowego. Technika budowy siatek czynności, ocena czasu trwania czynności, interpretacja luzów i zapasów czasowych, ścieżka krytyczna i strefa krytyczna, analiza i interpretacja otrzymanych wyników.
T-W-4Budowa bazy danych logistycznych dla wspomagania decyzji w transporcie. Optymalizacja procesu transportowego. Reguła kolejek, reguły priorytetu. Dokumentacja procesu transportowego. Harmonogramy. Dokumentacja płacowa. Dokumentacja sprawozdawcza.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane dotyczące jakości w transporcie wodnym.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu
S-3Ocena podsumowująca: przezntacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli