Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa obiektów offshore i konstrukcji wielkowymiarowych

Sylabus przedmiotu Konstrukcja okrętów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcja okrętów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,00,33zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów okrętów w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji okrętów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.2
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.3
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-A-6Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji okrętów.2
T-W-2Fazy budowy okrętu i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.2
T-W-3Metody projektowania konstrukcji kadłuba okrętu: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.2
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje okrętów.4
T-W-7Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba okrętu.2
T-W-8Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.2
T-W-9Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.2
T-W-10Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.4
T-W-11Zaliczenie wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad zagadnieniami zadanymi podczas zajęć audytoryjnych.20
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.15
50
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C09_W01
Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
O_1A_W18T1A_W04, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2, C-3T-A-4, T-W-9, T-W-6, T-A-5, T-W-5, T-W-2, T-A-1, T-A-6, T-W-8, T-W-11, T-W-3, T-A-3, T-W-7, T-A-2, T-W-4, T-W-10, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C09_U01
Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
O_1A_U13T1A_U16InzA_U08C-1, C-2, C-3T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_C09_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
O_1A_K04T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-2T-A-5, T-A-6M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_C09_W01
Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji okrętów.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji okrętów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_C09_U01
Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
2,0Absolwent nie potrafi odczytywać dokumentacji (rysunkowej i tekstowej) dotyczącej konstrukcji okrętu oraz nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów, odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z wieloma poważnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z małą liczbą poważnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z licznymi drobnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo wnikliwie odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_C09_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.

Literatura podstawowa

  1. Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
  2. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
  3. Wakuła W., Konstrukcja kadłuba okrętu, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975

Literatura dodatkowa

  1. Orszulok W., Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1983
  2. Faltinsen O.M., Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge Ocean Technology, 1993

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.2
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.3
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-A-6Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji okrętów.2
T-W-2Fazy budowy okrętu i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.2
T-W-3Metody projektowania konstrukcji kadłuba okrętu: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.2
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.4
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje okrętów.4
T-W-7Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba okrętu.2
T-W-8Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.2
T-W-9Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.2
T-W-10Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.4
T-W-11Zaliczenie wykładów.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad zagadnieniami zadanymi podczas zajęć audytoryjnych.20
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Własne studia literaturowe.15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_C09_W01Absolwent posiada wiedzę w zakresie konstrukcji okrętów, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W18ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów okrętów w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji okrętów.
Treści programoweT-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-W-9Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.
T-W-6Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje okrętów.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-W-5Wynikające z pełnionej funkcji obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.
T-W-2Fazy budowy okrętu i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
T-W-8Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.
T-W-11Zaliczenie wykładów.
T-W-3Metody projektowania konstrukcji kadłuba okrętu: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-W-7Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba okrętu.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-W-4Środowiskowe obciążenia i narażenia konstrukcji okrętów.
T-W-10Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji okrętów.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji okrętów.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji okrętów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_C09_U01Absolwent potrafi ze zrozumieniem odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U13potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem okrętowej dokumentacji konstrukcyjnej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych różnych typów okrętów w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
C-3Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących projektowania konstrukcji okrętów.
Treści programoweT-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków kadłubowych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi odczytywać dokumentacji (rysunkowej i tekstowej) dotyczącej konstrukcji okrętu oraz nie potrafi zaprojektować elementów typowych dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,0Absolwent potrafi, jednak z dużą liczbą poważnych błędów, odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z wieloma poważnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
3,5Absolwent potrafi z małą liczbą poważnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z małą liczbą poważnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,0Absolwent potrafi z licznymi drobnymi błędami odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz z licznymi drobnymi błędami zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
4,5Absolwent potrafi z małą liczbą mało istotnych błędów odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
5,0Absolwent potrafi bardzo wnikliwie odczytać dokumentację (rysunkową i tekstową) dotyczącą konstrukcji okrętu oraz bez istotnych błędów zaprojektować elementy typowe dla konstrukcji okrętu zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_C09_K01Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych okrętów.
Treści programoweT-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego morskiego statku towarowego w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do wykonania w domu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji obiektów oceanotechnicznych.