Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Budowa obiektów offshore i konstrukcji wielkowymiarowych

Sylabus przedmiotu Transport stalowych konstrukcji wielkowymiarowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
Specjalność Budowa obiektów offshore i konstrukcji wielkowymiarowych
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,25zaliczenie
projektyP7 15 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych Wielkowymiarowe konstrukcje inżynierskie, Środowisko a stalowe konstrukcje wielkowymiarowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z teoretycznymi i prawnymi podstawami organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
C-2Zapoznanie z technikami przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
C-3Ukształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej i praktycznej w projektowaniu łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu.
C-4Ukształtownie umiejętności z zakresu organizacji procesu przewozowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
C-5Ukształtowanie umiejetności optymalizacji łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych
C-6Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Algorytm uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych3
T-A-2Algorytm wyboru systemu mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych3
T-A-3Analiza błędów w zakresie mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych3
T-A-4Etapy projektowania łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu6
15
projekty
T-P-1Analiza wymagań merytorycznych dotyczących wykonania projektu. Konsultacje dot. zadania projektowego. Omówienie formy prezentacji projektu. Pokaz przykładowej prezentacji.1
T-P-2Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport drogowy)4
T-P-3Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport kolejowy)4
T-P-4Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport wodny)4
T-P-5Analiza wymagań merytorycznych dotyczących wykonania projektu. Konsultacje dot. zadania projektowego. Omówienie formy prezentacji projektu. Pokaz przykładowej prezentacji.2
15
wykłady
T-W-1Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadwymiarowych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadwymiarowych3
T-W-2Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie.3
T-W-3Temat: Przygotowanie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych do transportu Treść: zasady mocowania stalowych konstrukcji wielkowymiarowych; Techniki zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, Techniki przeładunku stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Urządzenia podnośne i przeładowcze4
T-W-4Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym, Charakterystyka środków transportu drogowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Lądowe trasy przewozu. Transport stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w zakładach produkcyjnych i na drogach publicznych. Pilotaż4
T-W-5Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym, Charakterystyka środków transportu kolejowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Kolejowe trasy przewozu.4
T-W-6Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim Treść: Zasady organizacji procesu przewozu sstalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim, Morskie trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu morskiego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.4
T-W-7Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową, Śródlądowe trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu śródlądowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.4
T-W-8Temat: Optymalizacja łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych Treść: Kryteria dobory środków transportu wg zadania przewozowego. Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie kolejowym; Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie drogowym, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie morskim, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w żegludze śródłądowej. Optymalizacja trasy przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalne.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnistwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, przygotowanie się do zaliczenia10
25
projekty
A-P-1Uczestictwo w zajeciach15
A-P-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, poszukiwanie niezbędnych danych, wykonywanie projektu, opracowanie prezentacji10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda eksponująca - film
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-6Metoda projektów
M-7Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia: 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas zajęć
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie prezentacji wykonanego projektu oraz oceny projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D3-12_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, technik przeładunku ładunków ponadnormatywnych. oraz zasad eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
O_1A_W02, O_1A_W19, O_1A_W21, O_1A_W22T1A_W02, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-4, C-5, C-3, C-1, C-6, C-2T-A-1, T-A-2, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-A-4, T-P-3, T-P-2, T-W-6, T-W-3, T-A-3, T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-P-4M-3, M-4, M-1, M-2, M-6, M-5, M-7S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D3-12_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
O_1A_U06, O_1A_U07, O_1A_U08, O_1A_U09, O_1A_U10, O_1A_U14T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05C-5, C-6, C-4, C-3T-W-5, T-W-6, T-P-4, T-W-4, T-P-2, T-W-8, T-A-4, T-W-3, T-W-7, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-P-3M-4, M-7, M-6, M-5, M-1, M-2S-4, S-3, S-1
O_1A_D3-12_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wykorzystując techniki informacyjno-komunikacyjne
O_1A_U02, O_1A_U03, O_1A_U04, O_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07InzA_U02, InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07C-3T-P-1M-5, M-4S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_D3-12_K01
Student rozumie społeczne, prawne oraz środowiskowe aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych oraz związaną z tym odpowiedzialność.
O_1A_K01, O_1A_K04, O_1A_K05, O_1A_K07, O_1A_K08T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-6T-W-8, T-A-4M-7, M-5, M-1, M-2S-2, S-4, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D3-12_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, technik przeładunku ładunków ponadnormatywnych. oraz zasad eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,55 Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D3-12_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
2,0SStudent nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
O_1A_D3-12_U02
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wykorzystując techniki informacyjno-komunikacyjne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_D3-12_K01
Student rozumie społeczne, prawne oraz środowiskowe aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych oraz związaną z tym odpowiedzialność.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Mindur L. (red.), Współczesne techniki transportowe., Wydawnictwo Politechnika Radomska, Warszawa, 2002
  2. Muzyczek J. (red.), Transport drogowy w praktyce. Forum: Wiedza na usługach rynku, Tom 1 i Tom 2, 2008
  3. Nowakowski L., Światowa flota do przewozu ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Budownictwo Okrętowe nr 3, 2004
  4. pod red. D. Marciniak-Neider i J. Neidera, Podrecznik spedytora, Polska Izba Spedycji i Logistyki, Gdynia, 2001
  5. Pierzchalski T., Wizmur J., Ładunkoznawstwo okrętowe., Gdańsk, 1978
  6. Rydzkowski W., Wojewódzka-Król K., Transport, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002
  7. Serafin-Kowalska I., Możliwości wykorzystania autostrad morskich pomiędzy Morzem Bałtyckim a Północnym w przewozach ładunków ciężkich i ponadgabarytowych., Materiały konferencyjne. VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Porty Morskie 2006, Szczecin, 2006
  8. Serafin-Kowalska I., Charakterystyka portu przystosowanego do obsługi ładunków super ciężkich i ciężkich. Materiały konferencyjne, VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Porty Morskie 2007, Szczecin, 2007
  9. Serafin-Kowalska I., Szanse rozwoju przewozów ładunków ponadgabarytowych i ciężkich drogą morską w Polsce w świetle unijnej perspektywy finansowej na lata 2007-2013. Materiały konferencyjne., VII Międzynarodowa Konferencja Translog 2007, Szczecin, 2007
  10. Stareńczak P.B., Heavy metal na fali., Nasze Morze nr 8, 2006
  11. Stareńczak P.B., Statki wagi superciężkiej, Nasze Morze nr7, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Algorytm uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych3
T-A-2Algorytm wyboru systemu mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych3
T-A-3Analiza błędów w zakresie mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych3
T-A-4Etapy projektowania łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu6
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza wymagań merytorycznych dotyczących wykonania projektu. Konsultacje dot. zadania projektowego. Omówienie formy prezentacji projektu. Pokaz przykładowej prezentacji.1
T-P-2Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport drogowy)4
T-P-3Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport kolejowy)4
T-P-4Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport wodny)4
T-P-5Analiza wymagań merytorycznych dotyczących wykonania projektu. Konsultacje dot. zadania projektowego. Omówienie formy prezentacji projektu. Pokaz przykładowej prezentacji.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadwymiarowych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadwymiarowych3
T-W-2Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie.3
T-W-3Temat: Przygotowanie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych do transportu Treść: zasady mocowania stalowych konstrukcji wielkowymiarowych; Techniki zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, Techniki przeładunku stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Urządzenia podnośne i przeładowcze4
T-W-4Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym, Charakterystyka środków transportu drogowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Lądowe trasy przewozu. Transport stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w zakładach produkcyjnych i na drogach publicznych. Pilotaż4
T-W-5Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym, Charakterystyka środków transportu kolejowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Kolejowe trasy przewozu.4
T-W-6Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim Treść: Zasady organizacji procesu przewozu sstalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim, Morskie trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu morskiego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.4
T-W-7Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową, Śródlądowe trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu śródlądowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.4
T-W-8Temat: Optymalizacja łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych Treść: Kryteria dobory środków transportu wg zadania przewozowego. Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie kolejowym; Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie drogowym, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie morskim, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w żegludze śródłądowej. Optymalizacja trasy przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalne.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnistwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, przygotowanie się do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestictwo w zajeciach15
A-P-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych, poszukiwanie niezbędnych danych, wykonywanie projektu, opracowanie prezentacji10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury, czasopism fachowych i źródeł internetowych15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-12_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, technik przeładunku ładunków ponadnormatywnych. oraz zasad eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W02ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
O_1A_W19ma wiedzę w zakresie technologii budowy i remontów obiektów oceanotechnicznych, planowania i organizacji procesów produkcji, zaopatrzenia, technologiczności produktu, pracy przedsiębiorstw produkcyjnych z branży morskiej, w tym stoczni i ich kooperantów
O_1A_W21ma wiedzę w zakresie życia, eksploatacji, logistyki i diagnostyki systemów oceanotechnicznych
O_1A_W22ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Ukształtownie umiejętności z zakresu organizacji procesu przewozowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
C-5Ukształtowanie umiejetności optymalizacji łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych
C-3Ukształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej i praktycznej w projektowaniu łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu.
C-1Zapoznanie z teoretycznymi i prawnymi podstawami organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
C-6Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
C-2Zapoznanie z technikami przeładunku ładunków ponadnormatywnych.
Treści programoweT-A-1Algorytm uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
T-A-2Algorytm wyboru systemu mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
T-W-8Temat: Optymalizacja łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych Treść: Kryteria dobory środków transportu wg zadania przewozowego. Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie kolejowym; Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie drogowym, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie morskim, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w żegludze śródłądowej. Optymalizacja trasy przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalne.
T-W-2Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie.
T-W-5Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym, Charakterystyka środków transportu kolejowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Kolejowe trasy przewozu.
T-A-4Etapy projektowania łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu
T-P-3Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport kolejowy)
T-P-2Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport drogowy)
T-W-6Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim Treść: Zasady organizacji procesu przewozu sstalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim, Morskie trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu morskiego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.
T-W-3Temat: Przygotowanie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych do transportu Treść: zasady mocowania stalowych konstrukcji wielkowymiarowych; Techniki zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, Techniki przeładunku stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Urządzenia podnośne i przeładowcze
T-A-3Analiza błędów w zakresie mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
T-W-7Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową, Śródlądowe trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu śródlądowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.
T-W-1Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadwymiarowych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadwymiarowych
T-W-4Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym, Charakterystyka środków transportu drogowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Lądowe trasy przewozu. Transport stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w zakładach produkcyjnych i na drogach publicznych. Pilotaż
T-P-4Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport wodny)
Metody nauczaniaM-3Metoda eksponująca - film
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-6Metoda projektów
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-7Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas zajęć
S-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie prezentacji wykonanego projektu oraz oceny projektu
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia: 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,55 Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-12_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U06potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
O_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
O_1A_U08ma przygotowanie niezbędne do pracy w przemyśle, zna czynniki i rodzaje zagrożeń występujące w tym środowisku; zna zasady bezpieczeństwa pracy i ergonomii
O_1A_U09potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko
O_1A_U10potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu
O_1A_U14potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prawnych prostych zadań z zakresu działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejetności optymalizacji łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych
C-6Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
C-4Ukształtownie umiejętności z zakresu organizacji procesu przewozowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
C-3Ukształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej i praktycznej w projektowaniu łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu.
Treści programoweT-W-5Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym, Charakterystyka środków transportu kolejowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Kolejowe trasy przewozu.
T-W-6Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim Treść: Zasady organizacji procesu przewozu sstalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim, Morskie trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu morskiego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.
T-P-4Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport wodny)
T-W-4Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym, Charakterystyka środków transportu drogowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Lądowe trasy przewozu. Transport stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w zakładach produkcyjnych i na drogach publicznych. Pilotaż
T-P-2Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport drogowy)
T-W-8Temat: Optymalizacja łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych Treść: Kryteria dobory środków transportu wg zadania przewozowego. Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie kolejowym; Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie drogowym, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie morskim, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w żegludze śródłądowej. Optymalizacja trasy przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalne.
T-A-4Etapy projektowania łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu
T-W-3Temat: Przygotowanie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych do transportu Treść: zasady mocowania stalowych konstrukcji wielkowymiarowych; Techniki zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, Techniki przeładunku stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Urządzenia podnośne i przeładowcze
T-W-7Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową, Śródlądowe trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu śródlądowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych.
T-A-3Analiza błędów w zakresie mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
T-A-2Algorytm wyboru systemu mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
T-A-1Algorytm uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
T-P-3Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport kolejowy)
Metody nauczaniaM-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-7Ćwiczenia przedmiotowe
M-6Metoda projektów
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie prezentacji wykonanego projektu oraz oceny projektu
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia: 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0SStudent nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-12_U02Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wykorzystując techniki informacyjno-komunikacyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
O_1A_U03ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych
O_1A_U04potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
O_1A_U05potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej i praktycznej w projektowaniu łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu.
Treści programoweT-P-1Analiza wymagań merytorycznych dotyczących wykonania projektu. Konsultacje dot. zadania projektowego. Omówienie formy prezentacji projektu. Pokaz przykładowej prezentacji.
Metody nauczaniaM-5Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie prezentacji wykonanego projektu oraz oceny projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_D3-12_K01Student rozumie społeczne, prawne oraz środowiskowe aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych oraz związaną z tym odpowiedzialność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
O_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
O_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w oceanotechnice i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w oceanotechnice
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-6Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-W-8Temat: Optymalizacja łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych Treść: Kryteria dobory środków transportu wg zadania przewozowego. Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie kolejowym; Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie drogowym, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie morskim, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w żegludze śródłądowej. Optymalizacja trasy przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalne.
T-A-4Etapy projektowania łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu
Metody nauczaniaM-7Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Dyskusja dydaktyczna
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas zajęć
S-4Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie prezentacji wykonanego projektu oraz oceny projektu
S-3Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia na podstawie oceny wykonanych zadań w czasie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia: 7 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań