Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Przestrzeń funkcjonalna jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przestrzeń funkcjonalna jachtów
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,30egzamin
wykładyW6 15 1,00,30zaliczenie
projektyP6 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień teorii i projektowania obiektów pływających, systematyki jachtów i teorii żeglowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zastosowanie technik komputerowych w projektowaniu jachtów15
15
projekty
T-P-1Wykonanie planu wnętrza jachtu żaglowego15
T-P-2Wykonanie planu wnętrza jachtu motorowego10
T-P-3Projekt wybranej instalacji jachtowej5
30
wykłady
T-W-1Opis kadłubów jachtów2
T-W-2Kształty kadłubów jachtów2
T-W-3Nadbudówki i pokładówki jachtów3
T-W-4Zejściówki , luki, okna i świetliki2
T-W-5Zabudowa wnętrza4
T-W-6Instalacje jachtowe2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
projekty
A-P-1Udział w zajęciach projektowych30
A-P-2Przygotowanie materiałów i narzędzi projektowych15
A-P-3Weryfikacja projektu5
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia projektowe
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-06_W01
1J_1A_W07 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu funkcjonalnego planowania wnętrza jachtów wykorzystywanych w jachtingu
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3M-1, M-3, M-4, M-2S-1, S-2, S-3
J_1A_D2-06_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów, ich wnętrz i technicznego wyposażenia
J_1A_W10T1A_W05C-1T-A-1M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-06_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania wnętrza jachtów i ocenić istniejace rozwiązania stosowane w jachtach żaglowych i motorowych
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
J_1A_D2-06_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację funkcjonalnego podziału jachtów w aspekcie praktycznym
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-3, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
J_1A_D2-06_U03
tudent potrafi zgodnie z założeniami zaprojektować podził funkcjonalny jachtów używając właściwych metod, technik i narzędzi
J_1A_U19T1A_U16InzA_U08C-1T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-06_K02
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału
J_1A_K06T1A_K05C-1T-P-2, T-P-1M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-06_W01
1J_1A_W07 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu funkcjonalnego planowania wnętrza jachtów wykorzystywanych w jachtingu
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D2-06_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów, ich wnętrz i technicznego wyposażenia
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-06_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania wnętrza jachtów i ocenić istniejace rozwiązania stosowane w jachtach żaglowych i motorowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-06_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację funkcjonalnego podziału jachtów w aspekcie praktycznym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-06_U03
tudent potrafi zgodnie z założeniami zaprojektować podził funkcjonalny jachtów używając właściwych metod, technik i narzędzi
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0tudent prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-06_K02
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Dziewulski J, Wiadomości o jachtach żaglowych, Almapress, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993, Tłumaczenie z języka angielskiego
  3. Patalas J., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974

Literatura dodatkowa

  1. Baader J., Razjeznyje tut=ristskije i sportiwnyje katiera, Sudostrojenije, Leningrad, 1976, Tłumaczenie na język rosyjski

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zastosowanie technik komputerowych w projektowaniu jachtów15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie planu wnętrza jachtu żaglowego15
T-P-2Wykonanie planu wnętrza jachtu motorowego10
T-P-3Projekt wybranej instalacji jachtowej5
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Opis kadłubów jachtów2
T-W-2Kształty kadłubów jachtów2
T-W-3Nadbudówki i pokładówki jachtów3
T-W-4Zejściówki , luki, okna i świetliki2
T-W-5Zabudowa wnętrza4
T-W-6Instalacje jachtowe2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach projektowych30
A-P-2Przygotowanie materiałów i narzędzi projektowych15
A-P-3Weryfikacja projektu5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Czytanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-06_W011J_1A_W07 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu funkcjonalnego planowania wnętrza jachtów wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów
Treści programoweT-W-5Zabudowa wnętrza
T-W-1Opis kadłubów jachtów
T-W-6Instalacje jachtowe
T-W-4Zejściówki , luki, okna i świetliki
T-W-3Nadbudówki i pokładówki jachtów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3ćwiczenia projektowe
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-06_W02Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów, ich wnętrz i technicznego wyposażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów
Treści programoweT-A-1Zastosowanie technik komputerowych w projektowaniu jachtów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych
M-3ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-06_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania wnętrza jachtów i ocenić istniejace rozwiązania stosowane w jachtach żaglowych i motorowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów
Treści programoweT-W-3Nadbudówki i pokładówki jachtów
T-W-2Kształty kadłubów jachtów
T-W-5Zabudowa wnętrza
T-W-6Instalacje jachtowe
T-W-1Opis kadłubów jachtów
T-W-4Zejściówki , luki, okna i świetliki
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych
M-3ćwiczenia projektowe
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-06_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację funkcjonalnego podziału jachtów w aspekcie praktycznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów
Treści programoweT-P-3Projekt wybranej instalacji jachtowej
T-P-1Wykonanie planu wnętrza jachtu żaglowego
T-P-2Wykonanie planu wnętrza jachtu motorowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3ćwiczenia projektowe
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-06_U03tudent potrafi zgodnie z założeniami zaprojektować podził funkcjonalny jachtów używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U19potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekty, system lub proces, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów
Treści programoweT-P-2Wykonanie planu wnętrza jachtu motorowego
T-P-1Wykonanie planu wnętrza jachtu żaglowego
T-P-3Projekt wybranej instalacji jachtowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych
M-3ćwiczenia projektowe
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0tudent prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-06_K02Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów
Treści programoweT-P-2Wykonanie planu wnętrza jachtu motorowego
T-P-1Wykonanie planu wnętrza jachtu żaglowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych
M-3ćwiczenia projektowe
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli