Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Jachty motorowe i żaglowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jachty motorowe i żaglowe
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość teorii biektów pływających, mechaniki płynów i systemów napędowych obiektów pływających

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Mechanika pływania jachtów motorowych3
T-L-2Podział przestrzeni kadłuba jachtu motorowego3
T-L-3Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych3
T-L-4Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego4
T-L-5Dobór silników jachtów motorowych i żaglowych2
15
wykłady
T-W-1Rodzaje jachtów motorowych2
T-W-2Mechanika pływania jachtów motorowych1
T-W-3Wypornościowe jachty motorowe2
T-W-4Półślizgowe jachty motorowe2
T-W-5Podział przestrzeni jachtu motorowego4
T-W-6Napędy jachtów motorowych2
T-W-7Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych2
T-W-8Konfiguracje jachtów żaglowych2
T-W-9Osprzęt jachtów żaglowych2
T-W-10Żagle, drzewca, takielunek jachtów żaglowych2
T-W-11Silniki pomocnicze2
T-W-12Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego4
T-W-13Statki żaglowe3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Studiowanie literatury fachowej5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych5
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury fachowej15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-07_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek jachtów
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-L-1, T-W-2, T-L-3, T-W-13, T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-07_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów motorowych i żaglowych
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-1, T-W-7, T-L-3, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-07_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia obiektów obiektów pływających jakimi są jachty
J_1A_W11T1A_W06InzA_W01C-1T-W-9, T-L-5, T-W-11M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-07_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace jachty motorowe i żaglowe
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-5, T-W-12, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-07_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , wynikających ze znajomości podstawowych zasad budowy i eksploatacji jachtów
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-6, T-L-5, T-W-5, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-07_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z eksploatacją jachtów motorowych i żaglowych
J_1A_K06T1A_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-07_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek jachtów
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-07_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów motorowych i żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-07_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia obiektów obiektów pływających jakimi są jachty
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-07_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace jachty motorowe i żaglowe
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-07_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , wynikających ze znajomości podstawowych zasad budowy i eksploatacji jachtów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-07_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z eksploatacją jachtów motorowych i żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
  2. Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974

Literatura dodatkowa

  1. Nowak G.M., Katiera, łodki i motory, Sudostrojenije, Leningrad, 1971, W języku rosyjskim

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Mechanika pływania jachtów motorowych3
T-L-2Podział przestrzeni kadłuba jachtu motorowego3
T-L-3Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych3
T-L-4Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego4
T-L-5Dobór silników jachtów motorowych i żaglowych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje jachtów motorowych2
T-W-2Mechanika pływania jachtów motorowych1
T-W-3Wypornościowe jachty motorowe2
T-W-4Półślizgowe jachty motorowe2
T-W-5Podział przestrzeni jachtu motorowego4
T-W-6Napędy jachtów motorowych2
T-W-7Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych2
T-W-8Konfiguracje jachtów żaglowych2
T-W-9Osprzęt jachtów żaglowych2
T-W-10Żagle, drzewca, takielunek jachtów żaglowych2
T-W-11Silniki pomocnicze2
T-W-12Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego4
T-W-13Statki żaglowe3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2Studiowanie literatury fachowej5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury fachowej15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-07_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych
Treści programoweT-W-10Żagle, drzewca, takielunek jachtów żaglowych
T-W-7Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
T-W-6Napędy jachtów motorowych
T-L-1Mechanika pływania jachtów motorowych
T-W-2Mechanika pływania jachtów motorowych
T-L-3Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
T-W-13Statki żaglowe
T-W-12Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego
T-L-5Dobór silników jachtów motorowych i żaglowych
T-W-8Konfiguracje jachtów żaglowych
T-W-4Półślizgowe jachty motorowe
T-W-9Osprzęt jachtów żaglowych
T-W-3Wypornościowe jachty motorowe
T-W-1Rodzaje jachtów motorowych
T-W-5Podział przestrzeni jachtu motorowego
T-L-4Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-07_W02Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów motorowych i żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych
Treści programoweT-W-1Rodzaje jachtów motorowych
T-W-7Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
T-L-3Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
T-W-2Mechanika pływania jachtów motorowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-07_W03Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia obiektów obiektów pływających jakimi są jachty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych
Treści programoweT-W-9Osprzęt jachtów żaglowych
T-L-5Dobór silników jachtów motorowych i żaglowych
T-W-11Silniki pomocnicze
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-07_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace jachty motorowe i żaglowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych
Treści programoweT-W-5Podział przestrzeni jachtu motorowego
T-W-12Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego
T-W-2Mechanika pływania jachtów motorowych
T-W-1Rodzaje jachtów motorowych
T-W-7Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
T-L-3Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-07_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , wynikających ze znajomości podstawowych zasad budowy i eksploatacji jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych
Treści programoweT-W-6Napędy jachtów motorowych
T-L-5Dobór silników jachtów motorowych i żaglowych
T-W-5Podział przestrzeni jachtu motorowego
T-L-4Podział funkcjonalny przestrzeni jachtu żaglowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-07_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z eksploatacją jachtów motorowych i żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania jachtów motorowych i żaglowych
Treści programoweT-W-1Rodzaje jachtów motorowych
T-W-2Mechanika pływania jachtów motorowych
T-L-3Charakterystyka ruchu jachtów żaglowych
T-W-8Konfiguracje jachtów żaglowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne z możliwością ich realizacji w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli