Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Projektowania Jachtów i Statków
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Żelazny <Katarzyna.Zelazny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza informatyczna z zakresu szkoły ponadgimnazjalnej
W-2Podstawy obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zapoznanie z zagadnieniami objętymi egzaminami na Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych.
C-2Nabycie umiejętności obsługiwania edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, bazy danych, tworzenia prezentacji multimedialnych oraz aplikacji graficznych i internetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Użytkowanie komputerów - podstawowy organizacji pracy w systemie operacyjnym Windows, zarządzenie zasobami komputera, operacjie na plikach i folderach4
T-L-2Usługi sieciowe w systemach informacyjnych. Usługi Uczelnianej Sieci Komputerowej ZUT. Zasady korzystania z odtsępnego oprogramowania sieciowego. Metody i techniki wyszukiwania informacji w Internecie.4
T-L-3Przetwarzanie tekstów - tworzenie i edycja tekstu z wykorzystaniem zaawansowanych operacji formatowania, tworzenie tekstu w postacji tabeli oraz operacje na tabelach, tworzenie i wykorzystanie szablonów dokumentów oraz wykorzystanie korespondencji seryjne. Techniki umieszczania obektów z innych aplikacji w dokumencie tekstowym.5
T-L-4Arkusz kalkulacyjny - wpisywanie danych, zasady tworzenia formuł, sposoby adresowania komórek, tworzenie i foramtowanie wykresów, wykorzystanie standardowych funkcji oraz dostępnych narzędzi do obliczeń i analiz inżynierskich5
T-L-5Baza danych - projektowanie bazy danych, modyfikacjia i wprowadznie danych, wyszukiwanie i sortowanie danych wedłg określonych kryteriów, wykorzystanieróznych rodzajów kwerend, tworzenie, formatowanie formularzy i raportów.4
T-L-6Grafika menedżerska i prezentacyjna - tworzenie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych forma prezentacji typu obraz, film, dżwięk, hiperłącza, tabele, wykresy, schematy. Animowanie tekstów i obiektów. Uruchamianie prezentacji i umieszczanie w Internecie.4
T-L-7Zaliczenie przedmiotu4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury4
A-L-3Przeglądanie internetu4
A-L-4Przygotowanie się do zajęć6
A-L-5Przygotowanie się do zaliczenia6
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko komputerwe z niezbędnym oprogramowaniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z użyciem komputera

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_A01_W01
Student zdobywa wiedzę z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych
BJ_1A_W04T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-L-4, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_A01_U01
Student powinien wykazać się umiejętnościami w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej
BJ_1A_U07T1A_U02, T1A_U07C-1, C-2T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_A01_K01
Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności z zakresu różnych technik komuterowych
BJ_1A_K01T1A_K01InzA_K02C-2T-L-3, T-L-1, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_A01_W01
Student zdobywa wiedzę z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych
3,0Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu pracy w systemie operacyjnym, podstawowych pojęć dotyczących sieci komputerowych oraz możliwości rozwiązywania zadań technicznych.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu organizacji pracy w systemie operacyjnym, podstawowych rodzajów sieci komputerowych oraz możliwości rozwiązywania zadań technicznych.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu organizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, podstawowych rodzajów sieci komputerowych i aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie oraganizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, architektury sieci komputerowych, aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych.
5,0Student posiada w pełni wiedzę w zakresie oraganizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, architektury sieci komputerowych, aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_A01_U01
Student powinien wykazać się umiejętnościami w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej
2,0Student nie posiada umiejętności i w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej.
3,0Student potrafi: uwtorzyć, edytować dokument tekstowy z wykorzystaniem podstwoweych technik formatowania tekstu; wprowadzić dane i wykonać podstwowe obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prostą prezentację multimedialną.
3,5Student potrafi: uwtorzyć, edytować dokument tekstowy z wykorzystaniem zaawansowanych technik formatowania tekstu; wprowadzić dane i wykonać obliczenia korzystając z dostępnych funkcji oraz tworzyć wykresy w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy, osadzając obiekty.
4,0Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, szablony i wzorce; wykonać obliczenia korzystając z dostępnych funkcji, sposobów adresowania i nazw komórek oraz tworzyć i formatować wykresy w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy i ich wzorce, osadzając obiekty.
4,5Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, korzystać z szablonów, wzorców i korespondencji seryjnej; wykonać zaawansowane obliczenia wykorzystając różne sposoby tworzenia formuł obliczeniowych oraz zaawansowane sposoby tworzenia i modyfikacji wykresów w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy i ich wzorce, osadzając obiekty, z wykorzystaniem podstawowej animacji.
5,0Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, szablony i wzorce, korzysta z korespondencji seryjnej z wykozrystaniem bazy danych; wykonać zaawansowane obliczenia wykorzystając różne sposoby tworzenia formuł obliczeniowych i formuły tablicowej oraz zaawansowane sposoby tworzenia i modyfikacji wykresów w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć zaawansowaną prezentację multimedialną z wykorzystaniem osadzonych obiektów, schematów organizacyjnyvh i różnych form animacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_A01_K01
Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności z zakresu różnych technik komuterowych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy i umiejętności z zakresu różnych technik komputerowych.
3,0Studen potrafi wykorzystać na poziomie podstawowym wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną.
3,5Studen potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną - tworząc i formatując dokumenty, skoroszyty i prezentacje.
4,0Studen potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną - tworząc i modyfikując dokumenty, skoroszyty i prezentacje z wykorzystaniem narzędzi dostępnych przez aplikacje.
4,5Studen potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną - tworząc dokumenty, skoroszyty i prezentacje z wykorzystaniem zaawansowanych technik.
5,0Studen potrafi wykorzystać na poziomie zaawansowanym wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną.

Literatura podstawowa

  1. Żarnowska-Mazur A., ECDL na skróty, Wydawnictwo Naukowe PWN|, Warszawa, 2012, 2
  2. Koperowska-Tomczak M., Przetwarzanie tekstów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. Koperowska-Tomczak M., Arkusze kalkulacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN: Mikon, Warszawa, 2009
  4. Koperowska-Tomczak M., ECDL: Bazy danych, Wydawnictwo Naulowe PWN, Warszawa, 2009
  5. Koperowska-Tomczak M., Grafika inżynierska i prezentacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
  6. Żarnowska-Mazur A., Przeglądnie stron internetowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
  7. Nowakowska H., Użytkowanie komputerów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Litwin L., ECDL. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Przewodnik, Helion, Gliwice, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Użytkowanie komputerów - podstawowy organizacji pracy w systemie operacyjnym Windows, zarządzenie zasobami komputera, operacjie na plikach i folderach4
T-L-2Usługi sieciowe w systemach informacyjnych. Usługi Uczelnianej Sieci Komputerowej ZUT. Zasady korzystania z odtsępnego oprogramowania sieciowego. Metody i techniki wyszukiwania informacji w Internecie.4
T-L-3Przetwarzanie tekstów - tworzenie i edycja tekstu z wykorzystaniem zaawansowanych operacji formatowania, tworzenie tekstu w postacji tabeli oraz operacje na tabelach, tworzenie i wykorzystanie szablonów dokumentów oraz wykorzystanie korespondencji seryjne. Techniki umieszczania obektów z innych aplikacji w dokumencie tekstowym.5
T-L-4Arkusz kalkulacyjny - wpisywanie danych, zasady tworzenia formuł, sposoby adresowania komórek, tworzenie i foramtowanie wykresów, wykorzystanie standardowych funkcji oraz dostępnych narzędzi do obliczeń i analiz inżynierskich5
T-L-5Baza danych - projektowanie bazy danych, modyfikacjia i wprowadznie danych, wyszukiwanie i sortowanie danych wedłg określonych kryteriów, wykorzystanieróznych rodzajów kwerend, tworzenie, formatowanie formularzy i raportów.4
T-L-6Grafika menedżerska i prezentacyjna - tworzenie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych forma prezentacji typu obraz, film, dżwięk, hiperłącza, tabele, wykresy, schematy. Animowanie tekstów i obiektów. Uruchamianie prezentacji i umieszczanie w Internecie.4
T-L-7Zaliczenie przedmiotu4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury4
A-L-3Przeglądanie internetu4
A-L-4Przygotowanie się do zajęć6
A-L-5Przygotowanie się do zaliczenia6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_A01_W01Student zdobywa wiedzę z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W04ma elementarną wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, niezbędną do korzystania z sieci komputerowych i aplikacji sieciowych, korzystania z komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania, korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie z zagadnieniami objętymi egzaminami na Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych.
Treści programoweT-L-4Arkusz kalkulacyjny - wpisywanie danych, zasady tworzenia formuł, sposoby adresowania komórek, tworzenie i foramtowanie wykresów, wykorzystanie standardowych funkcji oraz dostępnych narzędzi do obliczeń i analiz inżynierskich
T-L-1Użytkowanie komputerów - podstawowy organizacji pracy w systemie operacyjnym Windows, zarządzenie zasobami komputera, operacjie na plikach i folderach
T-L-2Usługi sieciowe w systemach informacyjnych. Usługi Uczelnianej Sieci Komputerowej ZUT. Zasady korzystania z odtsępnego oprogramowania sieciowego. Metody i techniki wyszukiwania informacji w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko komputerwe z niezbędnym oprogramowaniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu sieci komputerowych, systemów operacyjnych oraz korzystania z komputerowego wspomagania w rozwiązywaniu zadań technicznych
3,0Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu pracy w systemie operacyjnym, podstawowych pojęć dotyczących sieci komputerowych oraz możliwości rozwiązywania zadań technicznych.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie podstawowym z zakresu organizacji pracy w systemie operacyjnym, podstawowych rodzajów sieci komputerowych oraz możliwości rozwiązywania zadań technicznych.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu organizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, podstawowych rodzajów sieci komputerowych i aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie oraganizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, architektury sieci komputerowych, aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych.
5,0Student posiada w pełni wiedzę w zakresie oraganizacji i modyfikacji pracy w systemie operacyjnym, architektury sieci komputerowych, aplikacji sieciowych oraz korzystania z komputerowego wspomagania rozwiązywania zadań technicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_A01_U01Student powinien wykazać się umiejętnościami w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U07potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem jest zapoznanie z zagadnieniami objętymi egzaminami na Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych.
C-2Nabycie umiejętności obsługiwania edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, bazy danych, tworzenia prezentacji multimedialnych oraz aplikacji graficznych i internetowych.
Treści programoweT-L-3Przetwarzanie tekstów - tworzenie i edycja tekstu z wykorzystaniem zaawansowanych operacji formatowania, tworzenie tekstu w postacji tabeli oraz operacje na tabelach, tworzenie i wykorzystanie szablonów dokumentów oraz wykorzystanie korespondencji seryjne. Techniki umieszczania obektów z innych aplikacji w dokumencie tekstowym.
T-L-4Arkusz kalkulacyjny - wpisywanie danych, zasady tworzenia formuł, sposoby adresowania komórek, tworzenie i foramtowanie wykresów, wykorzystanie standardowych funkcji oraz dostępnych narzędzi do obliczeń i analiz inżynierskich
T-L-5Baza danych - projektowanie bazy danych, modyfikacjia i wprowadznie danych, wyszukiwanie i sortowanie danych wedłg określonych kryteriów, wykorzystanieróznych rodzajów kwerend, tworzenie, formatowanie formularzy i raportów.
T-L-6Grafika menedżerska i prezentacyjna - tworzenie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych forma prezentacji typu obraz, film, dżwięk, hiperłącza, tabele, wykresy, schematy. Animowanie tekstów i obiektów. Uruchamianie prezentacji i umieszczanie w Internecie.
T-L-1Użytkowanie komputerów - podstawowy organizacji pracy w systemie operacyjnym Windows, zarządzenie zasobami komputera, operacjie na plikach i folderach
T-L-2Usługi sieciowe w systemach informacyjnych. Usługi Uczelnianej Sieci Komputerowej ZUT. Zasady korzystania z odtsępnego oprogramowania sieciowego. Metody i techniki wyszukiwania informacji w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko komputerwe z niezbędnym oprogramowaniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności i w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej.
3,0Student potrafi: uwtorzyć, edytować dokument tekstowy z wykorzystaniem podstwoweych technik formatowania tekstu; wprowadzić dane i wykonać podstwowe obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prostą prezentację multimedialną.
3,5Student potrafi: uwtorzyć, edytować dokument tekstowy z wykorzystaniem zaawansowanych technik formatowania tekstu; wprowadzić dane i wykonać obliczenia korzystając z dostępnych funkcji oraz tworzyć wykresy w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy, osadzając obiekty.
4,0Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, szablony i wzorce; wykonać obliczenia korzystając z dostępnych funkcji, sposobów adresowania i nazw komórek oraz tworzyć i formatować wykresy w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy i ich wzorce, osadzając obiekty.
4,5Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, korzystać z szablonów, wzorców i korespondencji seryjnej; wykonać zaawansowane obliczenia wykorzystając różne sposoby tworzenia formuł obliczeniowych oraz zaawansowane sposoby tworzenia i modyfikacji wykresów w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy i ich wzorce, osadzając obiekty, z wykorzystaniem podstawowej animacji.
5,0Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, szablony i wzorce, korzysta z korespondencji seryjnej z wykozrystaniem bazy danych; wykonać zaawansowane obliczenia wykorzystając różne sposoby tworzenia formuł obliczeniowych i formuły tablicowej oraz zaawansowane sposoby tworzenia i modyfikacji wykresów w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć zaawansowaną prezentację multimedialną z wykorzystaniem osadzonych obiektów, schematów organizacyjnyvh i różnych form animacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_A01_K01Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności z zakresu różnych technik komuterowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności obsługiwania edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, bazy danych, tworzenia prezentacji multimedialnych oraz aplikacji graficznych i internetowych.
Treści programoweT-L-3Przetwarzanie tekstów - tworzenie i edycja tekstu z wykorzystaniem zaawansowanych operacji formatowania, tworzenie tekstu w postacji tabeli oraz operacje na tabelach, tworzenie i wykorzystanie szablonów dokumentów oraz wykorzystanie korespondencji seryjne. Techniki umieszczania obektów z innych aplikacji w dokumencie tekstowym.
T-L-1Użytkowanie komputerów - podstawowy organizacji pracy w systemie operacyjnym Windows, zarządzenie zasobami komputera, operacjie na plikach i folderach
T-L-6Grafika menedżerska i prezentacyjna - tworzenie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych forma prezentacji typu obraz, film, dżwięk, hiperłącza, tabele, wykresy, schematy. Animowanie tekstów i obiektów. Uruchamianie prezentacji i umieszczanie w Internecie.
T-L-5Baza danych - projektowanie bazy danych, modyfikacjia i wprowadznie danych, wyszukiwanie i sortowanie danych wedłg określonych kryteriów, wykorzystanieróznych rodzajów kwerend, tworzenie, formatowanie formularzy i raportów.
T-L-4Arkusz kalkulacyjny - wpisywanie danych, zasady tworzenia formuł, sposoby adresowania komórek, tworzenie i foramtowanie wykresów, wykorzystanie standardowych funkcji oraz dostępnych narzędzi do obliczeń i analiz inżynierskich
T-L-2Usługi sieciowe w systemach informacyjnych. Usługi Uczelnianej Sieci Komputerowej ZUT. Zasady korzystania z odtsępnego oprogramowania sieciowego. Metody i techniki wyszukiwania informacji w Internecie.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko komputerwe z niezbędnym oprogramowaniem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z użyciem komputera
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy i umiejętności z zakresu różnych technik komputerowych.
3,0Studen potrafi wykorzystać na poziomie podstawowym wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną.
3,5Studen potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną - tworząc i formatując dokumenty, skoroszyty i prezentacje.
4,0Studen potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną - tworząc i modyfikując dokumenty, skoroszyty i prezentacje z wykorzystaniem narzędzi dostępnych przez aplikacje.
4,5Studen potrafi wykorzystać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną - tworząc dokumenty, skoroszyty i prezentacje z wykorzystaniem zaawansowanych technik.
5,0Studen potrafi wykorzystać na poziomie zaawansowanym wiedzę i umiejętności z zakresu pracy z edytorem teksowym, arkuszem kalkulacyjnym i aplkacją multimedialną.