Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: menadżer hotelarstwa i gastronomii

Sylabus przedmiotu Metodyka badań laboratoryjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metodyka badań laboratoryjnych
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wianecki <Marek.Wianecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 20 2,00,50egzamin
laboratoriaL1 45 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z chemii i biochemii żywności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie metod oceny jakości wybranych surowców i produktów spożywczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Poberanie próbek produktów sypkich i ciekłych3
T-L-2Ocena jakości środków spulchniających (chemicznych i biologicznych)3
T-L-3Badanie lepkości wyrobów czekoladowych i oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego3
T-L-4Oznaczanie twardości wody3
T-L-5Oznaczanie aktywności proksydazowej warzyw3
T-L-6Badanie zawartości witaminy C w wybranych owocach i warzywach3
T-L-7Wyznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych3
T-L-8Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi3
T-L-9Ocena jakości wyrobów piekarniczych6
T-L-10Ocena jakości wybranych wyrobów ciastkarskich3
T-L-11Ocena jakości wyrobów ekstrudowanych3
T-L-12Ocena jakości makaronów3
T-L-13Farinograficzna ocena mąk pszennych3
T-L-14Ćwiczenie wprowadzające, szkolenie BHP3
45
wykłady
T-W-1Metody pobierania próbek laboratoryjnych do badań2
T-W-2Analiza surowców stosowanych w cukiernictwie2
T-W-3Analiza produktów przetwórstwa kakao2
T-W-4Badanie jakości wody2
T-W-5Właściwości funkcjonalne owoców i warzyw2
T-W-6Właściwości funkcjonalne zbóż2
T-W-7Metody oceny wyrobów piekarniczych2
T-W-8Metody oceny wyrobów ciastkarskich2
T-W-9Metody oceny wyrobów ekstrudowanych2
T-W-10Metody oceny makaronów2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach45
A-L-2Analiza zalecanej literatury15
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń15
A-L-4Przygotowanie się do kolokwiuw15
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Analiza zalecanej literatury20
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu15
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej i teoretycznej ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO2-3tz_W01
Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków oraz oceny ich jakości także więdzę z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość produktu
TOW_2A_W01, TOW_2A_W03, TOW_2A_W05S2A_W01, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-2, T-L-10, T-W-9, T-L-2, T-L-9, T-L-8, T-L-7, T-L-5, T-W-4, T-W-1, T-L-11, T-L-6, T-L-13, T-L-12, T-W-5, T-L-4, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-L-1, T-L-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO2-3tz_U01
Posiada umiejętność znajdowania, rozumienia i analizy przebiegu procesów powstawania towarów, wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach do samodzielnego planowania własnej kariery zawodowej.
TOW_2A_U01, TOW_2A_U02, TOW_2A_U05, TOW_2A_U09, TOW_2A_U15S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-W-4, T-L-13, T-L-11, T-L-9, T-W-2, T-W-5, T-L-10, T-L-3, T-L-8, T-W-3, T-L-2, T-W-6, T-L-12, T-W-8, T-W-10, T-L-6, T-W-7, T-W-1, T-W-9, T-L-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_PO2-3tz_K01
Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K02, TOW_2A_K03, TOW_2A_K04, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-L-4, T-L-1, T-W-8, T-W-7, T-L-13, T-W-3, T-W-4, T-L-9, T-W-10, T-W-1, T-L-2, T-W-6, T-L-8, T-W-9, T-W-5, T-L-6, T-L-7, T-L-11, T-L-5, T-L-12, T-L-3, T-W-2, T-L-10M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO2-3tz_W01
Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków oraz oceny ich jakości także więdzę z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość produktu
2,0
3,0Wiedza studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków oraz oceny ich jakości także więdza z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość produktu jest wystarczająca
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO2-3tz_U01
Posiada umiejętność znajdowania, rozumienia i analizy przebiegu procesów powstawania towarów, wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach do samodzielnego planowania własnej kariery zawodowej.
2,0
3,0Umiejętność studenta znajdowania, rozumienia i analizy przebiegu procesów powstawania towarów, wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach do samodzielnego planowania własnej kariery zawodowej jest wystarczająca.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_PO2-3tz_K01
Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
2,0
3,0Rozumienie potrzeby uczenia się, świadomość swoich wartości i celów oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje, umiejętność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach jest wystarczająca.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Baraniak B., Analiza techniczna w produkcji cukierniczej, WSiP, Warszawa, 1997
  2. Horubałowa A., Haber T., Analiza techniczna w piekarstwie, WSiP, Warszawa, 1989

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Poberanie próbek produktów sypkich i ciekłych3
T-L-2Ocena jakości środków spulchniających (chemicznych i biologicznych)3
T-L-3Badanie lepkości wyrobów czekoladowych i oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego3
T-L-4Oznaczanie twardości wody3
T-L-5Oznaczanie aktywności proksydazowej warzyw3
T-L-6Badanie zawartości witaminy C w wybranych owocach i warzywach3
T-L-7Wyznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych3
T-L-8Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi3
T-L-9Ocena jakości wyrobów piekarniczych6
T-L-10Ocena jakości wybranych wyrobów ciastkarskich3
T-L-11Ocena jakości wyrobów ekstrudowanych3
T-L-12Ocena jakości makaronów3
T-L-13Farinograficzna ocena mąk pszennych3
T-L-14Ćwiczenie wprowadzające, szkolenie BHP3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody pobierania próbek laboratoryjnych do badań2
T-W-2Analiza surowców stosowanych w cukiernictwie2
T-W-3Analiza produktów przetwórstwa kakao2
T-W-4Badanie jakości wody2
T-W-5Właściwości funkcjonalne owoców i warzyw2
T-W-6Właściwości funkcjonalne zbóż2
T-W-7Metody oceny wyrobów piekarniczych2
T-W-8Metody oceny wyrobów ciastkarskich2
T-W-9Metody oceny wyrobów ekstrudowanych2
T-W-10Metody oceny makaronów2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach45
A-L-2Analiza zalecanej literatury15
A-L-3Przygotowanie się do ćwiczeń15
A-L-4Przygotowanie się do kolokwiuw15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Analiza zalecanej literatury20
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu15
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO2-3tz_W01Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków oraz oceny ich jakości także więdzę z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość produktu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W01Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
TOW_2A_W03Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa artykułów nieżywnościowych, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
TOW_2A_W05Ma poszerzoną wiedzę z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo produktu.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie metod oceny jakości wybranych surowców i produktów spożywczych
Treści programoweT-W-2Analiza surowców stosowanych w cukiernictwie
T-L-10Ocena jakości wybranych wyrobów ciastkarskich
T-W-9Metody oceny wyrobów ekstrudowanych
T-L-2Ocena jakości środków spulchniających (chemicznych i biologicznych)
T-L-9Ocena jakości wyrobów piekarniczych
T-L-8Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi
T-L-7Wyznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych
T-L-5Oznaczanie aktywności proksydazowej warzyw
T-W-4Badanie jakości wody
T-W-1Metody pobierania próbek laboratoryjnych do badań
T-L-11Ocena jakości wyrobów ekstrudowanych
T-L-6Badanie zawartości witaminy C w wybranych owocach i warzywach
T-L-13Farinograficzna ocena mąk pszennych
T-L-12Ocena jakości makaronów
T-W-5Właściwości funkcjonalne owoców i warzyw
T-L-4Oznaczanie twardości wody
T-W-10Metody oceny makaronów
T-W-3Analiza produktów przetwórstwa kakao
T-W-8Metody oceny wyrobów ciastkarskich
T-W-7Metody oceny wyrobów piekarniczych
T-W-6Właściwości funkcjonalne zbóż
T-L-1Poberanie próbek produktów sypkich i ciekłych
T-L-3Badanie lepkości wyrobów czekoladowych i oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego
Metody nauczaniaM-1Wykłady z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej i teoretycznej ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wiedza studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków oraz oceny ich jakości także więdza z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość produktu jest wystarczająca
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO2-3tz_U01Posiada umiejętność znajdowania, rozumienia i analizy przebiegu procesów powstawania towarów, wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach do samodzielnego planowania własnej kariery zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U01Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa.
TOW_2A_U02Potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn i przebiegu procesów powstawania towarów. Potrafi formułować własne opinie i właściwie dobierać metody analiz.
TOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
TOW_2A_U15Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie metod oceny jakości wybranych surowców i produktów spożywczych
Treści programoweT-L-7Wyznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych
T-L-4Oznaczanie twardości wody
T-L-1Poberanie próbek produktów sypkich i ciekłych
T-W-4Badanie jakości wody
T-L-13Farinograficzna ocena mąk pszennych
T-L-11Ocena jakości wyrobów ekstrudowanych
T-L-9Ocena jakości wyrobów piekarniczych
T-W-2Analiza surowców stosowanych w cukiernictwie
T-W-5Właściwości funkcjonalne owoców i warzyw
T-L-10Ocena jakości wybranych wyrobów ciastkarskich
T-L-3Badanie lepkości wyrobów czekoladowych i oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego
T-L-8Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi
T-W-3Analiza produktów przetwórstwa kakao
T-L-2Ocena jakości środków spulchniających (chemicznych i biologicznych)
T-W-6Właściwości funkcjonalne zbóż
T-L-12Ocena jakości makaronów
T-W-8Metody oceny wyrobów ciastkarskich
T-W-10Metody oceny makaronów
T-L-6Badanie zawartości witaminy C w wybranych owocach i warzywach
T-W-7Metody oceny wyrobów piekarniczych
T-W-1Metody pobierania próbek laboratoryjnych do badań
T-W-9Metody oceny wyrobów ekstrudowanych
T-L-5Oznaczanie aktywności proksydazowej warzyw
Metody nauczaniaM-1Wykłady z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej i teoretycznej ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność studenta znajdowania, rozumienia i analizy przebiegu procesów powstawania towarów, wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach do samodzielnego planowania własnej kariery zawodowej jest wystarczająca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_PO2-3tz_K01Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej i ich wpływu na środowisko.
TOW_2A_K04Posiada zdolność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach, ich talentu, wiedzy i umiejętności.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie metod oceny jakości wybranych surowców i produktów spożywczych
Treści programoweT-L-4Oznaczanie twardości wody
T-L-1Poberanie próbek produktów sypkich i ciekłych
T-W-8Metody oceny wyrobów ciastkarskich
T-W-7Metody oceny wyrobów piekarniczych
T-L-13Farinograficzna ocena mąk pszennych
T-W-3Analiza produktów przetwórstwa kakao
T-W-4Badanie jakości wody
T-L-9Ocena jakości wyrobów piekarniczych
T-W-10Metody oceny makaronów
T-W-1Metody pobierania próbek laboratoryjnych do badań
T-L-2Ocena jakości środków spulchniających (chemicznych i biologicznych)
T-W-6Właściwości funkcjonalne zbóż
T-L-8Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi
T-W-9Metody oceny wyrobów ekstrudowanych
T-W-5Właściwości funkcjonalne owoców i warzyw
T-L-6Badanie zawartości witaminy C w wybranych owocach i warzywach
T-L-7Wyznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych
T-L-11Ocena jakości wyrobów ekstrudowanych
T-L-5Oznaczanie aktywności proksydazowej warzyw
T-L-12Ocena jakości makaronów
T-L-3Badanie lepkości wyrobów czekoladowych i oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego
T-W-2Analiza surowców stosowanych w cukiernictwie
T-L-10Ocena jakości wybranych wyrobów ciastkarskich
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykłady z użyciem metod audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Zaliczenie części praktycznej i teoretycznej ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumienie potrzeby uczenia się, świadomość swoich wartości i celów oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje, umiejętność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach jest wystarczająca.
3,5
4,0
4,5
5,0