Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)

Sylabus przedmiotu Geografia turystyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Geografia turystyczna
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Ekologii Morza i Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Juliusz Chojnacki <Juliusz.Chojnacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Raczyńska <Malgorzata.Raczynska@zut.edu.pl>, Joanna Rokicka-Praxmajer <Joanna.Rokicka-Praxmajer@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 13 1,00,50egzamin
laboratoriaL5 26 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu geografii, umiejętność posługiwania sie mapami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do wyznaczania na podstawie map geograficznych i innych źródeł informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
C-2Zapoznanie studentów w walorami turystycznymi Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
C-3Wskazanie atrakcyjności turystycznej Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych4
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.2
T-L-3Wytyczanie trasy imprezy turystycznej na podstawie mapy4
T-L-4Przygotowanie prezentacji walorów krajoznawczych, wypoczynowych i specjalistycznych wybranego regionu Polski4
T-L-5Planowanie wycieczki tematycznej po wybranym regionie Polski z uwzględnieniem preferencji uczestników (np. dla miłosników kuchnii regionalnej) i walorów turystycznych regionu4
T-L-6Wytyczanie trasy objazdowej po wybranym karaju Europy4
T-L-7Walory turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich - Przygotowanie programu imprezy trampingowej po kontynencie północnoamerykańskim4
26
wykłady
T-W-1Podstawowe pojecia z zakresu geografii turystycznej2
T-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski3
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy3
T-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich3
T-W-5Lista Światowego Dziedzictwa UNESCO - wybrane walory wystepujące w Polsce, Europie i krajach pozaeuropejskich2
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2Przygotowanie do zajęć6
A-L-3Opracowanie prezentacji i sprawozdania z wykonywanych zadań15
A-L-4Studiowanie literatury przedmiotu9
A-L-5Udział w konsultacjach2
A-L-6Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej lub ustnej2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach13
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu8
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-5Zaliczenie wykładów2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Ćwiczenia symulacyjne w czytaniu i interpretacji mapy
M-3Ćwiczenia symulacyjne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności przeprowadzenia zadania w czasie ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń
S-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C15ut_W01
Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu geografii turystycznej
TOW_1A_W01S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10InzA_W02C-2, C-3, C-1T-L-1, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
TOW_1A_C15ut_W02
Student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
TOW_1A_W08, TOW_1A_W18, TOW_1A_W19S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-4, T-W-3, T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-1, T-L-1M-2, M-1S-5, S-3, S-2, S-4, S-1
TOW_1A_C15ut_W03
Student potrafi scharakteryzować regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju
TOW_1A_W18, TOW_1A_W19, TOW_1A_W23S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04C-3, C-2T-L-5, T-W-2, T-L-7, T-W-5, T-L-6, T-W-4, T-L-4, T-W-3, T-L-2M-3, M-1S-5, S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C15ut_U01
Student wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne i antropogeniczne na podstawie map tematycznych
TOW_1A_U12, TOW_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-1, C-2T-W-2, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-7, T-L-5, T-W-5, T-W-3, T-L-1, T-L-6, T-W-4M-1, M-3, M-2S-3, S-5, S-1, S-2, S-4
TOW_1A_C15ut_U02
Student posługuje się mapami geograficznymi i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
TOW_1A_U12, TOW_1A_U03, TOW_1A_U04, TOW_1A_U10S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-W-4, T-L-5, T-L-7, T-W-3, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-W-5, T-W-2, T-L-1M-3, M-1, M-2S-3, S-2, S-1, S-5, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C15ut_K01
Student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
TOW_1A_K03, TOW_1A_K01, TOW_1A_K07S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-3T-L-5, T-L-2, T-L-7, T-W-3, T-L-3, T-W-2, T-W-4, T-L-1, T-W-5, T-L-4, T-L-6M-3, M-1S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C15ut_W01
Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu geografii turystycznej
2,0Student nie potrafi wyjaśnić żadnych pojęć z zakresu geografii turystycznej
3,0student charakteryzuje kilka pojęć z zakresu geografii turystycznej
3,5
4,0
4,5
5,0student charakteryzuje wszystkie pojęcia z zakresu geografii turystycznej
TOW_1A_C15ut_W02
Student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
2,0student nie rozróżnia map geograficznych i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
3,0student rozróżnia mapy geograficzne niezbędne do programowania imprez i usług turystycznych
3,5student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania imprez i usług turystycznych
4,0student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
4,5student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych oraz posługuje się nimi
5,0student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych, posługuje się nimi i potrafi wskazać różnice między nimi
TOW_1A_C15ut_W03
Student potrafi scharakteryzować regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju
2,0student nie charakteryzuje regionów turystycznych Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju
3,0student charakteryzuje regiony turystyczne Polski pod kątem walorów naturalnych kraju
3,5student charakteryzuje regiony turystyczne Polski i Europy pod kątem walorów naturalnych
4,0student charakteryzuje regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych
4,5student charakteryzuje regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych
5,0student charakteryzuje regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju oraz przeprowadza ich analizę

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C15ut_U01
Student wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne i antropogeniczne na podstawie map tematycznych
2,0student nie posiada umiejętności czytania i interpretacji map tematycznych
3,0student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie
3,5student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie i oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map
4,0student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie, oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map i wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne
4,5student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie, oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map i wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne regionu
5,0student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie, oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map i wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne i antropogeniczne regionu
TOW_1A_C15ut_U02
Student posługuje się mapami geograficznymi i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
2,0student nie posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych
3,0student posługuje się mapami podczas programowania imprez i usług turystycznych
3,5student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych
4,0student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych oraz realizacji imprez i usług turystycznych
4,5student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych oraz realizacji imprez i usług turystycznych oraz interpretuje geograficzne i turystyczne materiały źródłowe
5,0student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych oraz realizacji imprez i usług turystycznych, interpretuje geograficzne i turystyczne materiały źródłowe i identyfikuje walory turystyczne regionu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C15ut_K01
Student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
2,0student nie wykorzystuje wiedzy o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
3,0student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski podczas programowania imprez i usług turystycznych
3,5student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski i Europy podczas programowania imprez i usług turystycznych
4,0student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania imprez i usług turystycznych
4,5student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas realizacji imprez i usług turystycznych
5,0student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych oraz pl

Literatura podstawowa

  1. Krzymowska - Kostrowicka A., Geoekologia turystyki i wypoczynku, PWN, Warszawa, 1997, 1
  2. Richling A., Solon J., Ekologia krajobrazu, PWN, Warszawa, 1998, 3
  3. Neuerburg W., Padel S. i inni, Rolnictwo ekologiczne w praktyce., Ekoland, Leben&umwelt, Warszawa, 1994, 1, red. nauk. Sołtysik U.
  4. Dutkowski M., Problemy turystyki i rekreacji, Officyna, Szczecin, 2010, 1, tom 3
  5. Siebeneicher G.E., Podręcznik rolnictwa ekologicznego, PWN, Warszawa, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Kurnatowska A., Ekologia, jej związki z róznymi dziedzinami wiedzy., PWN, Warszawa - Łódź, 1997
  2. Bonenberg M.M., Paneuropejska sieć ekologiczna, PKE, Kraków, 1999, Pytania i odpowiedzi
  3. Bonenberg M.M. (red.) Zaręba d., Turystyka a środowisko, PKE, Kraków, 1998, 1, Pytania i odpowidzi, nr 3
  4. Bonenberg M.M., Dyplom europejski dla obszarów chronionych, PKE, Kraków, 2001, 1, Pytania i odpowiedzi, nr 6
  5. Dobrzański G., Dobrzańska B.M., Kiełczewski D., Łapińska E., Ochrona środowiska przyrodniczego, Ekonomia i Środowisko, Białystok, 1993, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych4
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.2
T-L-3Wytyczanie trasy imprezy turystycznej na podstawie mapy4
T-L-4Przygotowanie prezentacji walorów krajoznawczych, wypoczynowych i specjalistycznych wybranego regionu Polski4
T-L-5Planowanie wycieczki tematycznej po wybranym regionie Polski z uwzględnieniem preferencji uczestników (np. dla miłosników kuchnii regionalnej) i walorów turystycznych regionu4
T-L-6Wytyczanie trasy objazdowej po wybranym karaju Europy4
T-L-7Walory turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich - Przygotowanie programu imprezy trampingowej po kontynencie północnoamerykańskim4
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojecia z zakresu geografii turystycznej2
T-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski3
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy3
T-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich3
T-W-5Lista Światowego Dziedzictwa UNESCO - wybrane walory wystepujące w Polsce, Europie i krajach pozaeuropejskich2
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2Przygotowanie do zajęć6
A-L-3Opracowanie prezentacji i sprawozdania z wykonywanych zadań15
A-L-4Studiowanie literatury przedmiotu9
A-L-5Udział w konsultacjach2
A-L-6Zaliczenie ćwiczeń w formie pisemnej lub ustnej2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach13
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu8
A-W-3Studiowanie literatury przedmiotu5
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-5Zaliczenie wykładów2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C15ut_W01Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu geografii turystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów w walorami turystycznymi Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
C-3Wskazanie atrakcyjności turystycznej Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
C-1Przygotowanie do wyznaczania na podstawie map geograficznych i innych źródeł informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Treści programoweT-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
T-W-1Podstawowe pojecia z zakresu geografii turystycznej
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Ćwiczenia symulacyjne w czytaniu i interpretacji mapy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności przeprowadzenia zadania w czasie ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyjaśnić żadnych pojęć z zakresu geografii turystycznej
3,0student charakteryzuje kilka pojęć z zakresu geografii turystycznej
3,5
4,0
4,5
5,0student charakteryzuje wszystkie pojęcia z zakresu geografii turystycznej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C15ut_W02Student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W08Ma wiedzę na temat podstaw rysunku technicznego, głównych form zapisu graficznego. Posiada podstawową wiedzę dotyczącą czytania rysunków i schematów maszyn, urządzeń i układów technicznych.
TOW_1A_W18Zna podstawy funkcjonowania środowiska abiotycznego i biotycznego. Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, regulacji prawnych, ekologii turystyki.
TOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do wyznaczania na podstawie map geograficznych i innych źródeł informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Treści programoweT-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.
T-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski
T-L-3Wytyczanie trasy imprezy turystycznej na podstawie mapy
T-W-1Podstawowe pojecia z zakresu geografii turystycznej
T-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia symulacyjne w czytaniu i interpretacji mapy
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności przeprowadzenia zadania w czasie ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozróżnia map geograficznych i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
3,0student rozróżnia mapy geograficzne niezbędne do programowania imprez i usług turystycznych
3,5student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania imprez i usług turystycznych
4,0student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
4,5student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych oraz posługuje się nimi
5,0student rozróżnia mapy geograficzne i inne źródła informacji niezbędne do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych, posługuje się nimi i potrafi wskazać różnice między nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C15ut_W03Student potrafi scharakteryzować regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W18Zna podstawy funkcjonowania środowiska abiotycznego i biotycznego. Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, regulacji prawnych, ekologii turystyki.
TOW_1A_W19Posiada wiedzę na temat zasad funkcjonowania różnych form usług służących zaspokajaniu materialnych i niematerialnych potrzeb człowieka. Ma wiedzę na temat organizacji i programowania usług.
TOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Wskazanie atrakcyjności turystycznej Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
C-2Zapoznanie studentów w walorami turystycznymi Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
Treści programoweT-L-5Planowanie wycieczki tematycznej po wybranym regionie Polski z uwzględnieniem preferencji uczestników (np. dla miłosników kuchnii regionalnej) i walorów turystycznych regionu
T-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski
T-L-7Walory turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich - Przygotowanie programu imprezy trampingowej po kontynencie północnoamerykańskim
T-W-5Lista Światowego Dziedzictwa UNESCO - wybrane walory wystepujące w Polsce, Europie i krajach pozaeuropejskich
T-L-6Wytyczanie trasy objazdowej po wybranym karaju Europy
T-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich
T-L-4Przygotowanie prezentacji walorów krajoznawczych, wypoczynowych i specjalistycznych wybranego regionu Polski
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia symulacyjne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności przeprowadzenia zadania w czasie ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie charakteryzuje regionów turystycznych Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju
3,0student charakteryzuje regiony turystyczne Polski pod kątem walorów naturalnych kraju
3,5student charakteryzuje regiony turystyczne Polski i Europy pod kątem walorów naturalnych
4,0student charakteryzuje regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych
4,5student charakteryzuje regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych
5,0student charakteryzuje regiony turystyczne Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich pod kątem walorów naturalnych i antropogenicznych kraju oraz przeprowadza ich analizę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C15ut_U01Student wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne i antropogeniczne na podstawie map tematycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U04Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Wskazanie atrakcyjności turystycznej Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
C-1Przygotowanie do wyznaczania na podstawie map geograficznych i innych źródeł informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
C-2Zapoznanie studentów w walorami turystycznymi Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
Treści programoweT-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski
T-L-4Przygotowanie prezentacji walorów krajoznawczych, wypoczynowych i specjalistycznych wybranego regionu Polski
T-L-3Wytyczanie trasy imprezy turystycznej na podstawie mapy
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.
T-L-7Walory turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich - Przygotowanie programu imprezy trampingowej po kontynencie północnoamerykańskim
T-L-5Planowanie wycieczki tematycznej po wybranym regionie Polski z uwzględnieniem preferencji uczestników (np. dla miłosników kuchnii regionalnej) i walorów turystycznych regionu
T-W-5Lista Światowego Dziedzictwa UNESCO - wybrane walory wystepujące w Polsce, Europie i krajach pozaeuropejskich
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy
T-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
T-L-6Wytyczanie trasy objazdowej po wybranym karaju Europy
T-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-3Ćwiczenia symulacyjne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-2Ćwiczenia symulacyjne w czytaniu i interpretacji mapy
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach
S-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności przeprowadzenia zadania w czasie ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada umiejętności czytania i interpretacji map tematycznych
3,0student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie
3,5student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie i oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map
4,0student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie, oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map i wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne
4,5student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie, oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map i wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne regionu
5,0student posiada umiejętność orientowania mapy w terenie, oblicza odległości w rzeczywistości na podstawie map i wskazuje na mapie regiony i ośrodki turystyczne oraz określa walory naturalne i antropogeniczne regionu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C15ut_U02Student posługuje się mapami geograficznymi i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U03Stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji.
TOW_1A_U04Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów.
TOW_1A_U10Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do wyznaczania na podstawie map geograficznych i innych źródeł informacji o walorach turystycznych podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
C-2Zapoznanie studentów w walorami turystycznymi Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
C-3Wskazanie atrakcyjności turystycznej Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
Treści programoweT-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich
T-L-5Planowanie wycieczki tematycznej po wybranym regionie Polski z uwzględnieniem preferencji uczestników (np. dla miłosników kuchnii regionalnej) i walorów turystycznych regionu
T-L-7Walory turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich - Przygotowanie programu imprezy trampingowej po kontynencie północnoamerykańskim
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy
T-L-6Wytyczanie trasy objazdowej po wybranym karaju Europy
T-L-4Przygotowanie prezentacji walorów krajoznawczych, wypoczynowych i specjalistycznych wybranego regionu Polski
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.
T-L-3Wytyczanie trasy imprezy turystycznej na podstawie mapy
T-W-5Lista Światowego Dziedzictwa UNESCO - wybrane walory wystepujące w Polsce, Europie i krajach pozaeuropejskich
T-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski
T-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia symulacyjne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Ćwiczenia symulacyjne w czytaniu i interpretacji mapy
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności przeprowadzenia zadania w czasie ćwiczeń
S-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów
S-4Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych
3,0student posługuje się mapami podczas programowania imprez i usług turystycznych
3,5student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych
4,0student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych oraz realizacji imprez i usług turystycznych
4,5student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych oraz realizacji imprez i usług turystycznych oraz interpretuje geograficzne i turystyczne materiały źródłowe
5,0student posługuje się mapami i innymi źródłami informacji o walorach turystycznych podczas programowania imprez i usług turystycznych oraz realizacji imprez i usług turystycznych, interpretuje geograficzne i turystyczne materiały źródłowe i identyfikuje walory turystyczne regionu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C15ut_K01Student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K03Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
TOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K07Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Wskazanie atrakcyjności turystycznej Polski, Europy i wybranych krajów pozaeuropejskich
Treści programoweT-L-5Planowanie wycieczki tematycznej po wybranym regionie Polski z uwzględnieniem preferencji uczestników (np. dla miłosników kuchnii regionalnej) i walorów turystycznych regionu
T-L-2Przegląd regionów i ośrodków turystycznych w województwie zachodniopomorskim.
T-L-7Walory turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich - Przygotowanie programu imprezy trampingowej po kontynencie północnoamerykańskim
T-W-3Regiony i ośrodki turystyczne Europy
T-L-3Wytyczanie trasy imprezy turystycznej na podstawie mapy
T-W-2Regiony i ośrodki turystyczne Polski
T-W-4Regiony i ośrodki turystyczne wybranych krajów pozaeuropejskich
T-L-1Mapa źródłem wiedzy geograficznej i turystycznej - rozróżnianie mapy geograficznej i innych źródeł informacji niezbędnych do programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
T-W-5Lista Światowego Dziedzictwa UNESCO - wybrane walory wystepujące w Polsce, Europie i krajach pozaeuropejskich
T-L-4Przygotowanie prezentacji walorów krajoznawczych, wypoczynowych i specjalistycznych wybranego regionu Polski
T-L-6Wytyczanie trasy objazdowej po wybranym karaju Europy
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia symulacyjne z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
M-1Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie ćwiczeń
S-5Ocena podsumowująca: Pisemne lub ustne zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykorzystuje wiedzy o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych
3,0student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski podczas programowania imprez i usług turystycznych
3,5student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski i Europy podczas programowania imprez i usług turystycznych
4,0student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania imprez i usług turystycznych
4,5student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas realizacji imprez i usług turystycznych
5,0student wykorzystuje wiedzę o walorach przyrodniczych i kulturowych Polski, Europy i krajów pozaeuropejskich podczas programowania oraz realizacji imprez i usług turystycznych oraz pl