Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z fizyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia z fizyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki i Agrofizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Romualda Bejger <Romualda.Bejger@zut.edu.pl>, Aleksander Brzóstowicz <Aleksander.Brzostowicz@zut.edu.pl>, Andrzej Gawlik <Andrzej.Gawlik@zut.edu.pl>, Renata Matuszak-Slamani <Renata.Matuszak@zut.edu.pl>, Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana znajomość fizyki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentom wiedzy o najważniejszych zjawiskach i prawach fizyki.
C-2Zapoznanie studentów z niektórymi przyrządami pomiarowymi i wykorzystaniem ich w doświadczeniach fizycznych.
C-3Zapoznanie studentów z oceną jakości pomiaru fizycznego.
C-4Kształtowanie umiejętności interpretacji wyników przeprowadzonych doświadczeń fizycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń; ocena jakości wyników doświadczeń - obliczanie niepewności pomiaru metodą standardową.2
T-L-2Ćwiczenia z mechaniki.4
T-L-3Ćwiczenia z termodynamiki.2
T-L-4Ćwiczenia z elektryczności.2
T-L-5Ćwiczenia z refraktometrii/polarymetrii.2
T-L-6Ćwiczenia ze spektrofotometrii.2
T-L-7Zaliczenie ćwiczeń.1
15
wykłady
T-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Rola doświadczeń fizycznych. Ocena jakości wyników pomiarów za pomocą niepewności pomiarowych. Wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.2
T-W-2Fale elektromagnetyczne, ich charakterystyka i zakresy.2
T-W-3Elementy optyki geometrycznej i ich zastosowanie w refraktometrii.2
T-W-4Elementy mechaniki.2
T-W-5Podstawowe pojęcia termodynamiki, zasady termodynamiki.2
T-W-6Elektryczność i jej praktyczne wykorzystanie.2
T-W-7Energia i jej rodzaje oraz przetwarzanie.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych.5
A-L-3Opracowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.5
A-L-4Przygotowanie do kolokwium.5
30
wykłady
A-W-1Udział studenta w wykładach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień omawianych na wykładach.10
A-W-3Przygotowywanie się do zaliczenia.5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Film z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne (praca w zespołach).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń.
S-2Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwia sprawdzające wiedzę związaną z wykonanymi doświadczeniami.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne, pytania otwarte i zadania.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_B5_W01
Student ma wiedzę dotyczącą najważniejszych praw mechaniki, termodynamiki, elektryczności i optyki, w tym spektroskopii.
TOW_1A_W01S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10InzA_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_B5_U01
Student potrafi wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów i wyciągnąć wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI i potrafi je przeliczać.
TOW_1A_U01, TOW_1A_U11S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_B5_K01
Student potrafi pracować w zespole, wykonując pomiary i doświadczenia fizyczne.
TOW_1A_K02S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05InzA_K02C-2, C-4T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_B5_W01
Student ma wiedzę dotyczącą najważniejszych praw mechaniki, termodynamiki, elektryczności i optyki, w tym spektroskopii.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć fizyki.
3,0Student zna najważniejsze prawa fizyki i przy pomocy nauczyciela potrafi je omówić.
3,5Student zna najważniejsze prawa fizyki i samodzielnie potrafi je omówić.
4,0Student zna najważniejsze prawa fizyki, samodzielnie potrafi je omówić oraz podać przykłady z życia codziennego.
4,5Student zna najważniejsze prawa fizyki, samodzielnie potrafi je omówić, podać przykłady z życia codziennego, a także wyjaśnić niektóre zjawiska fizyczne.
5,0Student zna najważniejsze prawa fizyki, samodzielnie potrafi je omówić, podać przykłady z życia codziennego, a także samodzielnie wyjaśnić większość zjawisk fizycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_B5_U01
Student potrafi wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów i wyciągnąć wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI i potrafi je przeliczać.
2,0Student nie potrafi wykonać żadnego pomiaru fizycznego i nie zna żadnych jednostek SI.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykonać pomiary fizyczne i opracować wyniki pomiarów, zna niektóre wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.
3,5Student potrafi samodzielnie wykonać pomiary fizyczne, a przy pomocy nauczyciela opracować wyniki pomiarów; zna podstawowe wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.
4,0Student potrafi samodzielnie wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI.
4,5Student potrafi samodzielnie wykonać wymagane doświadczenia fizyczne, samodzielnie opracować wyniki pomiarów i sformułować wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI, potrafi je zdefiniować.
5,0Student potrafi samodzielnie wykonać wymagane doświadczenia fizyczne, samodzielnie i poprawnie opracować wyniki pomiarów, przeanalizować je i wyciągnąć właściwe wnioski. Doskonale zna większość najważniejszych wielkości fizycznych i ich jednostki SI, potrafi je zdefiniować, a także sprawnie przeliczać.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_B5_K01
Student potrafi pracować w zespole, wykonując pomiary i doświadczenia fizyczne.
2,0Student nie potrafi pracować w zespole ani samodzielnie.
3,0Student potrafi pracować w zespole, wykonując przy pomocy nauczyciela pomiary i doświadczenia fizyczne.
3,5Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne.
4,0Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne i wykazując inicjatywę podczas pracy.
4,5Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne, wykazując inicjatywę podczas pracy i angażując innych członków zespołu do pracy.
5,0Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne, wykazując inicjatywę podczas pracy, przyjmując rolę kierowniczą.

Literatura podstawowa

  1. Stanisław Przestalski, Elementy fizyki, biofizyki i agrofizyki, Wydaw. AR Wrocław, Wrocław, 2001, 2
  2. Elżbieta Skórska, Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki, Wydaw. ZUT Szczecin, Szczecin, 2009, 3

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń; ocena jakości wyników doświadczeń - obliczanie niepewności pomiaru metodą standardową.2
T-L-2Ćwiczenia z mechaniki.4
T-L-3Ćwiczenia z termodynamiki.2
T-L-4Ćwiczenia z elektryczności.2
T-L-5Ćwiczenia z refraktometrii/polarymetrii.2
T-L-6Ćwiczenia ze spektrofotometrii.2
T-L-7Zaliczenie ćwiczeń.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Rola doświadczeń fizycznych. Ocena jakości wyników pomiarów za pomocą niepewności pomiarowych. Wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.2
T-W-2Fale elektromagnetyczne, ich charakterystyka i zakresy.2
T-W-3Elementy optyki geometrycznej i ich zastosowanie w refraktometrii.2
T-W-4Elementy mechaniki.2
T-W-5Podstawowe pojęcia termodynamiki, zasady termodynamiki.2
T-W-6Elektryczność i jej praktyczne wykorzystanie.2
T-W-7Energia i jej rodzaje oraz przetwarzanie.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych.5
A-L-3Opracowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych.5
A-L-4Przygotowanie do kolokwium.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studenta w wykładach15
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień omawianych na wykładach.10
A-W-3Przygotowywanie się do zaliczenia.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_B5_W01Student ma wiedzę dotyczącą najważniejszych praw mechaniki, termodynamiki, elektryczności i optyki, w tym spektroskopii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom wiedzy o najważniejszych zjawiskach i prawach fizyki.
Treści programoweT-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Rola doświadczeń fizycznych. Ocena jakości wyników pomiarów za pomocą niepewności pomiarowych. Wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.
T-W-2Fale elektromagnetyczne, ich charakterystyka i zakresy.
T-W-3Elementy optyki geometrycznej i ich zastosowanie w refraktometrii.
T-W-4Elementy mechaniki.
T-W-5Podstawowe pojęcia termodynamiki, zasady termodynamiki.
T-W-6Elektryczność i jej praktyczne wykorzystanie.
T-W-7Energia i jej rodzaje oraz przetwarzanie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Film z użyciem komputera, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń.
S-2Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwia sprawdzające wiedzę związaną z wykonanymi doświadczeniami.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne, pytania otwarte i zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć fizyki.
3,0Student zna najważniejsze prawa fizyki i przy pomocy nauczyciela potrafi je omówić.
3,5Student zna najważniejsze prawa fizyki i samodzielnie potrafi je omówić.
4,0Student zna najważniejsze prawa fizyki, samodzielnie potrafi je omówić oraz podać przykłady z życia codziennego.
4,5Student zna najważniejsze prawa fizyki, samodzielnie potrafi je omówić, podać przykłady z życia codziennego, a także wyjaśnić niektóre zjawiska fizyczne.
5,0Student zna najważniejsze prawa fizyki, samodzielnie potrafi je omówić, podać przykłady z życia codziennego, a także samodzielnie wyjaśnić większość zjawisk fizycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_B5_U01Student potrafi wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów i wyciągnąć wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI i potrafi je przeliczać.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
TOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z niektórymi przyrządami pomiarowymi i wykorzystaniem ich w doświadczeniach fizycznych.
C-3Zapoznanie studentów z oceną jakości pomiaru fizycznego.
C-4Kształtowanie umiejętności interpretacji wyników przeprowadzonych doświadczeń fizycznych.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń; ocena jakości wyników doświadczeń - obliczanie niepewności pomiaru metodą standardową.
T-L-2Ćwiczenia z mechaniki.
T-L-3Ćwiczenia z termodynamiki.
T-L-4Ćwiczenia z elektryczności.
T-L-5Ćwiczenia z refraktometrii/polarymetrii.
T-L-6Ćwiczenia ze spektrofotometrii.
T-L-7Zaliczenie ćwiczeń.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne (praca w zespołach).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń.
S-2Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwia sprawdzające wiedzę związaną z wykonanymi doświadczeniami.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykonać żadnego pomiaru fizycznego i nie zna żadnych jednostek SI.
3,0Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykonać pomiary fizyczne i opracować wyniki pomiarów, zna niektóre wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.
3,5Student potrafi samodzielnie wykonać pomiary fizyczne, a przy pomocy nauczyciela opracować wyniki pomiarów; zna podstawowe wielkości fizyczne i ich jednostki w układzie SI.
4,0Student potrafi samodzielnie wykonać pomiary fizyczne oraz opracować wyniki pomiarów. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI.
4,5Student potrafi samodzielnie wykonać wymagane doświadczenia fizyczne, samodzielnie opracować wyniki pomiarów i sformułować wnioski. Zna wielkości fizyczne oraz ich jednostki w układzie SI, potrafi je zdefiniować.
5,0Student potrafi samodzielnie wykonać wymagane doświadczenia fizyczne, samodzielnie i poprawnie opracować wyniki pomiarów, przeanalizować je i wyciągnąć właściwe wnioski. Doskonale zna większość najważniejszych wielkości fizycznych i ich jednostki SI, potrafi je zdefiniować, a także sprawnie przeliczać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_B5_K01Student potrafi pracować w zespole, wykonując pomiary i doświadczenia fizyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z niektórymi przyrządami pomiarowymi i wykorzystaniem ich w doświadczeniach fizycznych.
C-4Kształtowanie umiejętności interpretacji wyników przeprowadzonych doświadczeń fizycznych.
Treści programoweT-L-2Ćwiczenia z mechaniki.
T-L-3Ćwiczenia z termodynamiki.
T-L-4Ćwiczenia z elektryczności.
T-L-5Ćwiczenia z refraktometrii/polarymetrii.
T-L-6Ćwiczenia ze spektrofotometrii.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne (praca w zespołach).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w zespole ani samodzielnie.
3,0Student potrafi pracować w zespole, wykonując przy pomocy nauczyciela pomiary i doświadczenia fizyczne.
3,5Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne.
4,0Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne i wykazując inicjatywę podczas pracy.
4,5Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne, wykazując inicjatywę podczas pracy i angażując innych członków zespołu do pracy.
5,0Student potrafi pracować w zespole, wykonując wspólnie pomiary i doświadczenia fizyczne, wykazując inicjatywę podczas pracy, przyjmując rolę kierowniczą.