Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N2)

Sylabus przedmiotu Statek jako aspekt turystyczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Statek jako aspekt turystyczny
Specjalność Towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 2,00,50egzamin
laboratoriaL3 29 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólne wiadomości o statkach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podziałem statków oraz funkcjami, budową, wyposażeniem i wykorzystaniem w turystyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wizytacja typowych jednostek turystycznych18
T-L-2Wizytacja typowych jednostek rybackich11
29
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka statku, uwarunkowania budowy i eksploatacji statków1
T-W-2Podstawowe przepisy prawne regulujące ruch statków1
T-W-3Klasyfikacja statków i ubezpieczenia morskie1
T-W-4Podstatwowe kryteria podziału statków i podział statków turystycznych1
T-W-5Konstrukcja i budowa kadłuba statku1
T-W-6Elementy konstrukcyjne kadłuba statku1
T-W-7Wyposażenie statków, podstawowe zasady podziału pomieszczeń statku1
T-W-8Urządzenia energetyczne, charakterystyka układów napędowych1
T-W-9Instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe1
T-W-10Srodki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjne i ichtiolokacyjne1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach29
A-L-2czytanie wskazanej literatury25
A-L-3omawianie i dyskusja nad wizytowanych jednostkach28
A-L-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu8
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2czytanie literatury22
A-W-3przygotowanie planu rozmieszczenia urządzeń cumowniczych na pokładzie14
A-W-4przygotowanie planu podziału pomieszczeń na statku trystycznym7
A-W-5przygotowania do egzaminu6
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2film
M-3pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena przygotownych projektów
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_??_W01
Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków wykorzystywanych w turystyce
TOW_2A_W10S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W09InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-L-1, T-W-3, T-W-5, T-W-10, T-L-2, T-W-6, T-W-1M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_??_U01
Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na jednostkach używanych w turystyce oraz umieć stosować zasady bezpiecznej żeglugi
TOW_2A_U09, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06C-1T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-L-2, T-W-3, T-W-9, T-W-8, T-W-10, T-W-7, T-L-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_??_K01
student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków uzywanych w turystyce
TOW_2A_K02, TOW_2A_K06S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-1T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-5, T-W-7M-2, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_??_W01
Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków wykorzystywanych w turystyce
2,0Nie zna budowy, wyposażenia i eksploatacji statków rybackich
3,0Zna ogólne uwarunkowania budowy i eksploatacji statków rybackich
3,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, podstawy przepisów regulujących rybołówstwo
4,0Zna rozwój statków rybackich, ich podział, przepisy regulujące rybołówstwo,wyposażenie, instalacje okrętowe
4,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, wyposażenie, przepisy regulujące rybołówstwo, instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno cumownicze i przeładunkowe
5,0Zna zagadnienia związane z budową, działaniem, wyposażeniem nawigacyjnym, radiokomunikacyjnym i ichtiolokacyjnym, eksploatacją opartą o przepisy oraz problemy i tendencje w budownictwie i eksploatacji jednostek turystycznych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_??_U01
Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na jednostkach używanych w turystyce oraz umieć stosować zasady bezpiecznej żeglugi
2,0nie ma umiejętności rozpoznawania statków ani funkcji jakie powinny spełniać
3,0umie rozpoznawać niektóre statki turystyczne i urządzenie statkowe
3,5umie rozpoznawać statki turystyczne i urządzenia statkowe
4,0umie rozpoznawać statki turystyczne, ich wyposażenie i niektóre zainstalowane urządzenia
4,5umie rozpoznać statki turystyczne, ich wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe
5,0umie rozpoznać statki turystyczne, ich podział, wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe, umie zastosować zasady bezpiecznej żeglugi

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_??_K01
student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków uzywanych w turystyce
2,0nie ma zdolności do oceny podziału, budowy i wyposażenia statków turystycznych, wykazuje brak postawy kreatywnej
3,0ma zdolność do oceny podstawowego podziału statków turystycznych
3,5ma zdolność do oceny podziału, podstawowych elementów składowych i wyposażenia statków turystycznych
4,0ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji kadłuba statków turystycznych
4,5ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji, środków i urządzeń ratunkowych
5,0ma zdolność do oceny statków używanych w turystyce i ich eksploatacji

Literatura podstawowa

  1. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa, Szczecin, 2009
  2. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego, Szczecin, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wizytacja typowych jednostek turystycznych18
T-L-2Wizytacja typowych jednostek rybackich11
29

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka statku, uwarunkowania budowy i eksploatacji statków1
T-W-2Podstawowe przepisy prawne regulujące ruch statków1
T-W-3Klasyfikacja statków i ubezpieczenia morskie1
T-W-4Podstatwowe kryteria podziału statków i podział statków turystycznych1
T-W-5Konstrukcja i budowa kadłuba statku1
T-W-6Elementy konstrukcyjne kadłuba statku1
T-W-7Wyposażenie statków, podstawowe zasady podziału pomieszczeń statku1
T-W-8Urządzenia energetyczne, charakterystyka układów napędowych1
T-W-9Instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe1
T-W-10Srodki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjne i ichtiolokacyjne1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach29
A-L-2czytanie wskazanej literatury25
A-L-3omawianie i dyskusja nad wizytowanych jednostkach28
A-L-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu8
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2czytanie literatury22
A-W-3przygotowanie planu rozmieszczenia urządzeń cumowniczych na pokładzie14
A-W-4przygotowanie planu podziału pomieszczeń na statku trystycznym7
A-W-5przygotowania do egzaminu6
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_??_W01Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków wykorzystywanych w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W10Posiada poszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w tym turystyki i hotelarstwa. Posiada poszerzoną wiedzę o środowisku.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podziałem statków oraz funkcjami, budową, wyposażeniem i wykorzystaniem w turystyce
Treści programoweT-W-8Urządzenia energetyczne, charakterystyka układów napędowych
T-W-7Wyposażenie statków, podstawowe zasady podziału pomieszczeń statku
T-W-9Instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe
T-W-2Podstawowe przepisy prawne regulujące ruch statków
T-W-4Podstatwowe kryteria podziału statków i podział statków turystycznych
T-L-1Wizytacja typowych jednostek turystycznych
T-W-3Klasyfikacja statków i ubezpieczenia morskie
T-W-5Konstrukcja i budowa kadłuba statku
T-W-10Srodki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjne i ichtiolokacyjne
T-L-2Wizytacja typowych jednostek rybackich
T-W-6Elementy konstrukcyjne kadłuba statku
T-W-1Ogólna charakterystyka statku, uwarunkowania budowy i eksploatacji statków
Metody nauczaniaM-2film
M-1wykład informacyjny
M-3pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny
S-2Ocena formująca: ocena przygotownych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna budowy, wyposażenia i eksploatacji statków rybackich
3,0Zna ogólne uwarunkowania budowy i eksploatacji statków rybackich
3,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, podstawy przepisów regulujących rybołówstwo
4,0Zna rozwój statków rybackich, ich podział, przepisy regulujące rybołówstwo,wyposażenie, instalacje okrętowe
4,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, wyposażenie, przepisy regulujące rybołówstwo, instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno cumownicze i przeładunkowe
5,0Zna zagadnienia związane z budową, działaniem, wyposażeniem nawigacyjnym, radiokomunikacyjnym i ichtiolokacyjnym, eksploatacją opartą o przepisy oraz problemy i tendencje w budownictwie i eksploatacji jednostek turystycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_??_U01Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na jednostkach używanych w turystyce oraz umieć stosować zasady bezpiecznej żeglugi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podziałem statków oraz funkcjami, budową, wyposażeniem i wykorzystaniem w turystyce
Treści programoweT-W-2Podstawowe przepisy prawne regulujące ruch statków
T-W-6Elementy konstrukcyjne kadłuba statku
T-W-5Konstrukcja i budowa kadłuba statku
T-L-2Wizytacja typowych jednostek rybackich
T-W-3Klasyfikacja statków i ubezpieczenia morskie
T-W-9Instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe
T-W-8Urządzenia energetyczne, charakterystyka układów napędowych
T-W-10Srodki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjne i ichtiolokacyjne
T-W-7Wyposażenie statków, podstawowe zasady podziału pomieszczeń statku
T-L-1Wizytacja typowych jednostek turystycznych
T-W-1Ogólna charakterystyka statku, uwarunkowania budowy i eksploatacji statków
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2film
M-3pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena przygotownych projektów
S-3Ocena podsumowująca: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma umiejętności rozpoznawania statków ani funkcji jakie powinny spełniać
3,0umie rozpoznawać niektóre statki turystyczne i urządzenie statkowe
3,5umie rozpoznawać statki turystyczne i urządzenia statkowe
4,0umie rozpoznawać statki turystyczne, ich wyposażenie i niektóre zainstalowane urządzenia
4,5umie rozpoznać statki turystyczne, ich wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe
5,0umie rozpoznać statki turystyczne, ich podział, wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe, umie zastosować zasady bezpiecznej żeglugi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_??_K01student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków uzywanych w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K06Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podziałem statków oraz funkcjami, budową, wyposażeniem i wykorzystaniem w turystyce
Treści programoweT-W-6Elementy konstrukcyjne kadłuba statku
T-L-1Wizytacja typowych jednostek turystycznych
T-L-2Wizytacja typowych jednostek rybackich
T-W-10Srodki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjne i ichtiolokacyjne
T-W-9Instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe
T-W-8Urządzenia energetyczne, charakterystyka układów napędowych
T-W-5Konstrukcja i budowa kadłuba statku
T-W-7Wyposażenie statków, podstawowe zasady podziału pomieszczeń statku
Metody nauczaniaM-2film
M-3pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena przygotownych projektów
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma zdolności do oceny podziału, budowy i wyposażenia statków turystycznych, wykazuje brak postawy kreatywnej
3,0ma zdolność do oceny podstawowego podziału statków turystycznych
3,5ma zdolność do oceny podziału, podstawowych elementów składowych i wyposażenia statków turystycznych
4,0ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji kadłuba statków turystycznych
4,5ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji, środków i urządzeń ratunkowych
5,0ma zdolność do oceny statków używanych w turystyce i ich eksploatacji