Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_??_U01 | Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na jednostkach używanych w turystyce oraz umieć stosować zasady bezpiecznej żeglugi |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
---|
TOW_2A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podziałem statków oraz funkcjami, budową, wyposażeniem i wykorzystaniem w turystyce |
---|
Treści programowe | T-W-2 | Podstawowe przepisy prawne regulujące ruch statków |
---|
T-W-6 | Elementy konstrukcyjne kadłuba statku |
T-W-5 | Konstrukcja i budowa kadłuba statku |
T-L-2 | Wizytacja typowych jednostek rybackich |
T-W-3 | Klasyfikacja statków i ubezpieczenia morskie |
T-W-9 | Instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe |
T-W-8 | Urządzenia energetyczne, charakterystyka układów napędowych |
T-W-10 | Srodki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjne i ichtiolokacyjne |
T-W-7 | Wyposażenie statków, podstawowe zasady podziału pomieszczeń statku |
T-L-1 | Wizytacja typowych jednostek turystycznych |
T-W-1 | Ogólna charakterystyka statku, uwarunkowania budowy i eksploatacji statków |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | film |
M-3 | pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena przygotownych projektów |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie ma umiejętności rozpoznawania statków ani funkcji jakie powinny spełniać |
3,0 | umie rozpoznawać niektóre statki turystyczne i urządzenie statkowe |
3,5 | umie rozpoznawać statki turystyczne i urządzenia statkowe |
4,0 | umie rozpoznawać statki turystyczne, ich wyposażenie i niektóre zainstalowane urządzenia |
4,5 | umie rozpoznać statki turystyczne, ich wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe |
5,0 | umie rozpoznać statki turystyczne, ich podział, wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe, umie zastosować zasady bezpiecznej żeglugi |