Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_B14tz_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powninen umieć analizować proces zarządzania prodkutem na rynku. Wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu sporządzenia cyklu życia wybranego produktu i zaproponawania procesu zarządzania na poszczególnych etapach jego życia. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U04 | Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. |
---|
TOW_2A_U05 | Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z formami i metodami zarządzania produktem na posczególnych etapach jego rozwoju. Przygotowanie i prowadzenie prezentacji własnych dotyczących tematu. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania produktem. |
---|
T-L-1 | Wprowadzenie, tematyka ćwiczeń. Metodyka pracy w grupach, podział na grupy. Zasady zaliczenia |
T-W-2 | Strategie marketingowe typu produkt-rynek (strategia penetracji rynku, strategia rozwoju rynku, strategia rozwoju produktu, strategia dywersyfikacji, strategie ograniczania). |
T-L-2 | Zintegrowana Polityka Produktowa- analiza i opracowanie strategii:
Strategia wdrażania w Polsce Zintegrowanej Polityki Produktowej
Strategia zmian wzorców produkcji i konsumpcji na sprzyjające realizacji zasad trwałego, zrównoważonego rozwoju |
T-L-3 | Normy ISO 14000 - standardy w zakresie zarządzania środowiskowego – analiza i opracowanie. |
T-W-3 | Konkurencyjność produktów. Portfele produktów, macierz BCG, macierz atrakcyjności produktu. |
T-W-4 | Zarządzanie produktem jako strategia przedsiębiorstwa. Analiza sytuacji produktu, strategie utrzymania konkurencyjności oferty, strategie pełnego lub ograniczonego asortymentu produktu, strategia rozszerzania linii produktów, strategia uzupełniania linii produktów, strategia oczyszczania linii produktów. |
T-L-4 | Zarządzanie produktem – poziomy produktu: produkt fizyczny (rdzeń produktu), produkt rzeczywisty; produkt poszerzony. Tworzenie poziomów dla wybranych produktów |
T-L-5 | Zarządzanie produktem w poszczególnych fazach cyklu życia produktu: podczas narodzin, wzrostu, dojrzałości, starzenia się i śmierci rynkowej. Przykłady, analiza, opracowanie |
T-L-6 | Zarządzanie nowym produktem na rynku. Przykłady, analiza, opracowanie |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego, objaśnienie |
---|
M-2 | Metody aktywizujące: metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody praktyczne: metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powninen umieć analizować proces zarządzania prodkutem na rynku. Wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu sporządzenia cyklu życia wybranego produktu i zaproponawania procesu zarządzania na poszczególnych etapach jego życia. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |