Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N2)

Sylabus przedmiotu Prawa konsumenckie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawa konsumenckie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Wawrzyniec Wawrzyniak <Wawrzyniec.Wawrzyniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość mikro i makroekonomii, rynek pracy, towaroznawstwo produktów żywnościowych i przemysłowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się studentów z zasadami prawa konumenckiego, sprzedaży detalicznej i hurtowej, obowiązkami sprzedającego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojecie konsumenta1
T-W-2Bezpieczenstwo produktów1
T-W-3Sprzedaż konsumencka1
T-W-4Sprzedaż poza lokalem przedsiebiorstwa1
T-W-5Sprzedaż na odległość1
T-W-6Kredyt konsumencki2
T-W-7Niedozwolone postanowienia umowne2
T-W-8Wprowadzające w błąd praktyki rynkowe2
T-W-9Agresywne praktyki rynkowe1
T-W-10Juryrysdykcja w sprawach konsumenckich4
T-W-11Prawa konsumenta - źródła, sustematyka. Szczególne praktyki konsumenckie2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczęszczanie na zajecia18
A-W-2Przygotowanie się do zajeć32
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłąd informacyjny, wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne, prezentacje
S-2Ocena formująca: Zaliczeniowe kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_A2-2_W01
Student ma odpowiednią wiedzę z zakresu prawa konsumenckiego, potrafi definiować, objaśniać i wskazywać błędy i braki w umowach konsumenckich
TOW_2A_W08, TOW_2A_W11, TOW_2A_W14S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_A2-2_U01
Student potrafi wskazać właściwe akty prawne i tłumaczyć prawa i obowiązki konsumentów
TOW_2A_U04, TOW_2A_U06, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_A2-2_K01
Studentw wyniku przeprowadzonych zajęć nabedzie następujące postawy: kreatywnosć, aktywność do pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z prawem konsumenckim, postępowanie zgodnie z zasadami etyki i prawa
TOW_2A_K01, TOW_2A_K02S2A_K01, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_A2-2_W01
Student ma odpowiednią wiedzę z zakresu prawa konsumenckiego, potrafi definiować, objaśniać i wskazywać błędy i braki w umowach konsumenckich
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych aktów prawnych w dziedzinie prawa konsumenckiego, nie zna pojęć normatywnych i definicji związanych z prawem konsumenckim
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, wybiórczo zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
3,5Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, jednakże zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,0Student potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,5Student potrafi wykorzystać podstawowe i częściowo szczegółowe (wykonawcze) akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
5,0Student potrafi wykorzystać podstawowe i szczegółowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, ocenić pod względem prawnym sytuacje, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_A2-2_U01
Student potrafi wskazać właściwe akty prawne i tłumaczyć prawa i obowiązki konsumentów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych aktów prawnych w dziedzinie prawa konsumenckiego, nie zna pojęć normatywnych i definicji związanych z prawem konsumenckim
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, wybiórczo zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
3,5Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, jednakże zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,0Student potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,5Student potrafi wykorzystać podstawowe i częściowo szczegółowe (wykonawcze) akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
5,0Student potrafi wykorzystać podstawowe i szczegółowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, ocenić pod względem prawnym sytuacje, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_A2-2_K01
Studentw wyniku przeprowadzonych zajęć nabedzie następujące postawy: kreatywnosć, aktywność do pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z prawem konsumenckim, postępowanie zgodnie z zasadami etyki i prawa
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych aktów prawnych w dziedzinie prawa konsumenckiego, nie zna pojęć normatywnych i definicji związanych z prawem konsumenckim
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego,wybiórczo zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
3,5Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego,jednakże zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,0Student potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,5Student potrafi wykorzystać podstawowe i częściowo szczegółowe (wykonawcze) akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
5,0Student potrafi wykorzystać podstawowe i szczegółowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, ocenić pod względem prawnym sytuacje, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim

Literatura podstawowa

  1. Sylwestrzak Dorota, Postępowanie przed Prezesem Urzedu Ochrony i Konkurencji i Konsumentów, LexisNexis, 2012
  2. Nestoruk Igor, Prawo konsumenckie w Polsce i Unii Europejskiej, C.H.Beck, Warszawa, 2011
  3. Pawłowski A., Koroluk S., Prawo ochrony konsumentów, Warszawa, 2002
  4. Jańczyk M., Prawo konsumenckie, Poznan, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Nowińska A., Cybula P., Europejskie prawo konsumenckie a prawo polskie, Kraków, 2005
  2. Rokicka G., Model prawnej ochrony konsumenta, Urząd antymonopolowy, Warszawa, 1996

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojecie konsumenta1
T-W-2Bezpieczenstwo produktów1
T-W-3Sprzedaż konsumencka1
T-W-4Sprzedaż poza lokalem przedsiebiorstwa1
T-W-5Sprzedaż na odległość1
T-W-6Kredyt konsumencki2
T-W-7Niedozwolone postanowienia umowne2
T-W-8Wprowadzające w błąd praktyki rynkowe2
T-W-9Agresywne praktyki rynkowe1
T-W-10Juryrysdykcja w sprawach konsumenckich4
T-W-11Prawa konsumenta - źródła, sustematyka. Szczególne praktyki konsumenckie2
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczęszczanie na zajecia18
A-W-2Przygotowanie się do zajeć32
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_A2-2_W01Student ma odpowiednią wiedzę z zakresu prawa konsumenckiego, potrafi definiować, objaśniać i wskazywać błędy i braki w umowach konsumenckich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą systemów zarządzania jakością, ochrony i kontroli jakości produktów, norm i normalizacji oraz systemów zarządzania. Ponadto posiada pogłębioną wiedzę z zakresu znaczenia zarządzania w strategii przedsiębiorstwa.
TOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się studentów z zasadami prawa konumenckiego, sprzedaży detalicznej i hurtowej, obowiązkami sprzedającego
Treści programoweT-W-1Pojecie konsumenta
T-W-2Bezpieczenstwo produktów
T-W-3Sprzedaż konsumencka
T-W-4Sprzedaż poza lokalem przedsiebiorstwa
T-W-5Sprzedaż na odległość
T-W-6Kredyt konsumencki
T-W-7Niedozwolone postanowienia umowne
T-W-8Wprowadzające w błąd praktyki rynkowe
T-W-9Agresywne praktyki rynkowe
T-W-10Juryrysdykcja w sprawach konsumenckich
T-W-11Prawa konsumenta - źródła, sustematyka. Szczególne praktyki konsumenckie
Metody nauczaniaM-1Wykłąd informacyjny, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne, prezentacje
S-2Ocena formująca: Zaliczeniowe kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych aktów prawnych w dziedzinie prawa konsumenckiego, nie zna pojęć normatywnych i definicji związanych z prawem konsumenckim
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, wybiórczo zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
3,5Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, jednakże zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,0Student potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,5Student potrafi wykorzystać podstawowe i częściowo szczegółowe (wykonawcze) akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
5,0Student potrafi wykorzystać podstawowe i szczegółowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, ocenić pod względem prawnym sytuacje, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_A2-2_U01Student potrafi wskazać właściwe akty prawne i tłumaczyć prawa i obowiązki konsumentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U04Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach.
TOW_2A_U06Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się studentów z zasadami prawa konumenckiego, sprzedaży detalicznej i hurtowej, obowiązkami sprzedającego
Treści programoweT-W-1Pojecie konsumenta
T-W-2Bezpieczenstwo produktów
T-W-3Sprzedaż konsumencka
T-W-4Sprzedaż poza lokalem przedsiebiorstwa
T-W-5Sprzedaż na odległość
T-W-6Kredyt konsumencki
T-W-7Niedozwolone postanowienia umowne
T-W-8Wprowadzające w błąd praktyki rynkowe
T-W-9Agresywne praktyki rynkowe
T-W-10Juryrysdykcja w sprawach konsumenckich
T-W-11Prawa konsumenta - źródła, sustematyka. Szczególne praktyki konsumenckie
Metody nauczaniaM-1Wykłąd informacyjny, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne, prezentacje
S-2Ocena formująca: Zaliczeniowe kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych aktów prawnych w dziedzinie prawa konsumenckiego, nie zna pojęć normatywnych i definicji związanych z prawem konsumenckim
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, wybiórczo zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
3,5Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, jednakże zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,0Student potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,5Student potrafi wykorzystać podstawowe i częściowo szczegółowe (wykonawcze) akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
5,0Student potrafi wykorzystać podstawowe i szczegółowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, ocenić pod względem prawnym sytuacje, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_A2-2_K01Studentw wyniku przeprowadzonych zajęć nabedzie następujące postawy: kreatywnosć, aktywność do pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z prawem konsumenckim, postępowanie zgodnie z zasadami etyki i prawa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się studentów z zasadami prawa konumenckiego, sprzedaży detalicznej i hurtowej, obowiązkami sprzedającego
Treści programoweT-W-1Pojecie konsumenta
T-W-2Bezpieczenstwo produktów
T-W-4Sprzedaż poza lokalem przedsiebiorstwa
T-W-5Sprzedaż na odległość
T-W-6Kredyt konsumencki
T-W-7Niedozwolone postanowienia umowne
T-W-8Wprowadzające w błąd praktyki rynkowe
T-W-9Agresywne praktyki rynkowe
T-W-10Juryrysdykcja w sprawach konsumenckich
T-W-11Prawa konsumenta - źródła, sustematyka. Szczególne praktyki konsumenckie
Metody nauczaniaM-1Wykłąd informacyjny, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne, prezentacje
S-2Ocena formująca: Zaliczeniowe kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych aktów prawnych w dziedzinie prawa konsumenckiego, nie zna pojęć normatywnych i definicji związanych z prawem konsumenckim
3,0Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego,wybiórczo zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
3,5Student w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego,jednakże zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,0Student potrafi wykorzystać podstawowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
4,5Student potrafi wykorzystać podstawowe i częściowo szczegółowe (wykonawcze) akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim
5,0Student potrafi wykorzystać podstawowe i szczegółowe akty prawne w dziedzinie prawa konsumenckiego, ocenić pod względem prawnym sytuacje, zna pojęcia, normatywy i definicje związane z prawem konsumenckim